Do Mostu se sjelo na 800 budoucích inženýrů z celého světa, soutěžili o nejlepší formuli

Autor: Tisková zpráva - 9. 8. 2016


Na 800 studentů technických vysokých škol z 15 zemí Evropy i dalších kontinentů obsadilo tento týden areál polygonu, který je součástí mosteckého autodromu. Vytvořili 42 týmů, které se utkaly v soutěži Formula Student. Česká republika hostila celosvětové klání počtvrté. První dva ročníky se uskutečnily na letišti v Hradci Králové, Most měl premiéru loni.

formule student

„Počet soutěžících vzrůstá, letos dorazilo na sever Čech zhruba o sedm týmů více než v loňském roce. Abychom soutěž zpestřili, zaměřujeme se v každém ročníku na určité téma. Nyní nás v rámci business prezentace zajímá, jak si týmy předávají know how při obměně generací,“ uvedla členka organizačního týmu Kateřina Vašíčková. Polygon svou rozmanitostí a nabídkou různých tratí podle ní plně vyhovuje požadavkům i parametrům soutěže. „V tuzemsku je to podle mě nejvhodnější areál. Věřím, že se tu všichni setkáme i napřesrok,“ doplnila.

Studentské týmy technických vysokých škol z Čech, Slovenska, Německa, Rakouska, Polska, Ruska, Estonska, Itálie, Maďarska, Izraele, Indie a řady dalších zemí se ubytovaly v kempu, který vznikl přímo v areálu polygonu.
Zadáním soutěže Formula Student je vývoj vozu formulového typu pro víkendového neprofesionálního závodníka. Soutěž je často označována jako inženýrská, což odráží její filosofii: vytvořit studentům prostředí pro jejich rozvoj během studia a zlepšit jejich přípravu na praxi. Z toho důvodu týmy nesoutěží pouze na trati, ale také před odbornými komisemi, které prověřují jejich vozy z hlediska technické vyspělosti, ceny i prodejního potenciálu.

Formula Student ale není podle Vašíčkové jen o závodění. „Týmy totiž také obhajují a prodávají svůj jedinečný produkt odborné veřejnosti. Pro návštěvníky je zajímavé, že vše mohou sledovat zblízka. Mohou se zeptat, osahat si formuli, sednout si do ní, mohou se zkrátka dostat doprostřed dění. Na druhou stranu se v soutěži maximálně dbá na bezpečnost,“ upřesnila.

Soutěž zahrnuje statickou disciplínu, kde se boduje konstrukce formule, nákladová studie a business plán. Technická a bezpečnostní přejímka obsahuje test náklonu, brzdného účinku a hluku výfukové sestavy. Pro diváky jsou pak atraktivní zejména dynamické disciplíny, v nichž se týmy představily v pátek a v sobotu, kdy měření sil vyvrcholilo. Porotci při nich hodnotí zrychlení na 75 metrů, jízdu na trati ve tvaru osmičky, jednokolovou kvalifikaci a vytrvalostní závod na 22 kilometrů.

Soutěže Formula Student se pravidelně účastní i tým elektrotechnické fakulty pražské ČVUT. „Mostecký polygon mám rád, líbí se mi tady. Navíc při jeho loňské premiéře jsme hned zaznamenali výrazný úspěch, skončili jsme na celkovém druhém místě. Zato letos nás provázejí výrazné technické problémy, takže na umístění na předních příčkách můžeme zapomenout. Ne vždy se daří, i tak je naše formule v žebříčku 100 vozů hodnocena na 22. místě. Takže určitě konkurujeme i týmům z vyspělých evropských zemí, jejichž finanční zázemí je nesrovnatelné,“ shrnul účinkování týmu na severu Čech jeho kapitán Jan Kosina.

Za velmi prospěšný a důležitý aspekt soutěže Jan Kosina označil možnost osahat si získané vědomosti a znalosti v praxi a následně je uplatnit v zaměstnání. „Účast v soutěži je velkou devízou, kterou představuje možnost získat dobrou práci. Zaujali jsme už řadu renomovaných firem, které nás při vývoji formule podporují. Jejich motivací je právě najít technické odborníky a získat je pro sebe. O mě se například zajímá firma Ricardo, což je nadnárodní konzultační společnost. Zaměstnává špičkové techniky, kteří řeší náročné projekty v oblasti konstrukce spalovacích motorů, převodových ústrojí, vozidel, hybridních a elektrických systémů, a to i v oblasti analýzy dopadů na životní prostředí,“ dodal.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru