Česko se v posledních několika dnech potýkalo se saharským pískem v ovzduší. Ten nejen, že ztížil viditelnost a také teplotu, ale hlavně pokryl vše, co bylo venku. Včetně aut. Přestože se k nám chystá další vlna saharského nadělení, ten původní na autech raději nenechávejte. Škodí laku, ale i interiéru.
Podle meteorologů by se sem další vlna saharského písku měla dostat i v následujících dnech a spolu s ní i velmi teplé počasí. A to může být pro auta obalená prachem a pylem, kterého je teď všude také hodně, problém. Jak lepivý pyl, tak jemný saharský prach mohou totiž na lak aut působit jako brusná pasta. Pokud parkujete venku, můžete se setkat s vtipálky, kteří na špinavou karoserii napíší vzkaz nebo třeba udělají pár „čmáranců“. Můžeme vám garantovat, že v takovém případě vzkaz zůstane v laku vyrytý napořád. A stačí třeba jen omylem pustit na špinavém okně stěrače bez vody do ostřikovačů a zaděláte si na pořádně poškrábané okno. Co s tím?
Pořádná myčka a výměna filtru
Pokud si auto myjete sami ručně, nezapomínejte před samotným mytím na pořádnou koupel tak, abyste smyli co největší hrubé nečistoty. Ideálně tlakovou myčkou. Pokud jezdíte do myčky, nechte tentokrát nejlevnější program jiným. Čím lepší mytí, tím lépe pro váš lak, ale ideálně také raději s předmytím tlakovou myčkou.
Nezapomeňte ani na interiér! Ostatně, zkuste doma utřít vnitřní parapety a garantujeme vám, že budou žluto hnědé. A to stačí větrat jen občas. Proto je nutné utřít i interiér auta, především kvůli alergikům, kterým by se v zaprášeném a od pylu ulepeném interiéru mohlo špatně dýchat.
Německý autoklub ADAC také radí minimálně zkontrolovat pylový filtr. Pokud už je žlutý od pylu či hnědý od prachu, je lepší jej vyměnit. Jde o investici v řádu pár stokorun, která navíc pomůže s případným mlžením auta.