Dacia chce v roce 2026 pořádně promluvit do světa rodinných aut. Připravuje nové kombi s pracovním názvem C-Neo, které má nabídnout hodně prostoru, robustní techniku a hlavně cenu výrazně pod zavedenou konkurencí. Podle prvních informací by měla základní verze začínat zhruba na 20 tisících librách, což je přibližně šest set tisíc korun. A to je výrazně (i o stovky tisíc korun) méně než u některých konkurentů.
Přečtěte si také:
Prostorné kombi pro ty, kteří nechtějí SUV
Dacia C-Neo se zařadí do stejného segmentu jako připravovaný SUV model Bigster a sedmimístný Jogger, ale zvolí jiný přístup: místo módního zvýšeného podvozku nabídne klasickou karoserii kombi. Dacia tím cílí na zákazníky, kteří potřebují velký kufr a pohodlné cestování, ale zároveň jim SUV nevyhovuje jízdně ani cenově.
První testovací prototypy už jezdí na silnicích. Pod maskováním je vidět, že auto má poměrně dlouhý zadní převis, který má zajistit opravdu velký zavazadlový prostor. Dacia cílí na objem kolem 600 litrů, takže půjde o kombi, které si poradí s rodinnou dovolenou i opravdu velkým nákupem. Zadní sedadla půjde sklopit do roviny a počítá se i se střešními nosiči, které se u Dacie staly téměř poznávacím znamením.
Na rozdíl od hranatějšího Joggeru má však C-Neo působit elegantněji. Linie střechy se směrem dozadu mírně svažuje a zadní víko je více skloněné, takže celá silueta připomíná spíš moderní „lifestylové“ kombi než čistě užitkový vůz. Rozvor náprav bude zhruba na úrovni Bigsteru, tedy kolem 2,7 metru, a celková délka by se měla pohybovat kolem 4,5 metru.
Karoserie zůstane věrná současnému designovému jazyku značky, který popisuje šéfdesignér David Durand jako kombinaci čistých ploch a jednoduchých, robustně působících tvarů. Na karoserii se proto objeví výraznější plastové ochranné prvky, které mají chránit lak před škrábanci a zároveň opticky zdůraznit „odolný“ charakter vozu.
Technika, motory a cena: co Dacia chystá
Dacia C-Neo vyroste na platformě CMF-B, kterou rumunská automobilka používá u všech svých modelů. Tento technický základ umožňuje jak pohon předních kol, tak i čtyřkolku, a hlavně je navržený s důrazem na nízké náklady a hmotnost. Právě to je jedna z věcí, na které si Dacia zakládá.
Takhle by mohla vypadat nová chystaná Dacia. Kombík, který se postaví třeba proti VW Golfu nebo SEATu Leon se ukáže už…
Zveřejnil(a) Ostré vačky dne Čtvrtek 11. prosince 2025
Produktový šéf Patrice Lévy-Bencheton popisuje přístup firmy jako „designed-to-cost“, tedy navrhování s ohledem na poměr ceny a užitné hodnoty každé součásti. Modely Dacia mají nabízet ideální poměr hodnoty a ceny. Týká se to i detailů, které si běžný zákazník možná ani neuvědomí. U elektrického ovládání pátých dveří například Dacia počítá jen s jedním plynovým vzpěrným tlumičem místo dvou. Ušetří tím hmotnost i peníze, bez dopadu na funkčnost.
Podobně značka zkoumá i nové možnosti u sedadel. U nedávno představeného konceptu Hipster nahradila část výplní pružnou síťovinou. Pokud se tuto myšlenku podaří převést do sériové výroby, mohou sedačky v sériovém C-Neo ještě odlehčit a snížit náklady, aniž by utrpěl komfort posádky.
Důraz na nízkou hmotnost má jednoduchý důvod. Lehčí auto potřebuje menší brzdy, menší motor a další levnější díly. Vzniká tak řetězová reakce, která umožňuje držet cenu nízko, aniž by se muselo radikálně škrtat ve výbavě nebo vnitřním prostoru.
Z hlediska pohonných jednotek Dacia vsadí opět na elektrifikaci, ale nikoliv na čistě elektrický pohon. Šéfka značky Katrin Adt potvrdila, že u sériového C-Neo se s plně elektrickou verzí nepočítá. Hybrid však má být k dispozici u každého modelu.
Přečtěte si také:
Pro C-Neo se proto očekává převzetí nejnovějšího hybridního ústrojí z Bigsteru a modernizovaného Joggeru. Základem je benzinový čtyřválec o objemu 1,8 litru, pracující v hospodárném Atkinsonově cyklu. Spolupracuje s dvojicí elektromotorů. Jeden pomáhá s pohonem kol a podle Dacie zvládne zajistit elektrický režim až při 80 % městské jízdy. Druhý je spíše decentní a slouží slouží jako startér/generátor. Energii dodává zvětšená baterie o kapacitě 1,4 kWh.
Výkon systému Hybrid 155 se má pohybovat kolem 155 koní. Samotný elektromotor ve faceliftovaném Joggeru nabízí zhruba 49 koní, spalovací motor přidává přibližně 109 koní. Kombinovaný točivý moment se podle prvních údajů pohybuje okolo 205 Nm u Bigsteru a 170 Nm u modernizovaného Joggeru, které dávají dobrý obrázek o tom, co lze čekat i u C-Neo. Pohon bude přenášet automatická převodovka na přední kola.
Vedle plnohodnotného hybridu má zůstat v nabídce i mild-hybridní varianta. Dacia využije tříválcový přeplňovaný motor 1.2 TCe se 48V podporou. V Bigsteru poskytuje výkon 140 koní při pohonu předních kol, v kombinaci s pohonem všech kol a šestistupňovým manuálem má o něco méně. Dá se očekávat, že C-Neo převezme podobné nastavení.
Cenová strategie přitom zůstává klíčová. Podle viceprezidenta pro prodej a marketing Franka Marotta je hlavní misí značky nabídnout dostupné auto bez ohledu na velikost a typ karoserie. Dacia vidí v rodinném segmentu velký potenciál pro početnou skupinu zákazníků, kteří si kvůli rostoucím cenám nemohou dovolit obměnu vozu, a právě na ně C-Neo míří.
Dacia v ČR spouští prodej nových modelů Sandero a Jogger. Ceny začínají na 339 900 Kč
Interiér, bezpečnost a další plány v C-segmentu
Uvnitř má C-Neo těžit z rozsáhlého sdílení dílů s Bigsterem a Joggerem. Palubní deska, volant, ovládací prvky i velká část středového panelu budou téměř shodné. Uprostřed má být umístěn desetipalcový dotykový displej infotainmentu.
Dacia také počítá se systémem YouClip, který umožňuje přichytit mobilní telefon nebo jiné drobnosti na vybraná místa v kabině. Interiér bude navržen jako prostorný, ale pouze pětimístný vůz. Pro ty, kteří potřebují sedm míst, zůstane v nabídce Jogger.
Z hlediska bezpečnostních a asistenčních systémů půjde Dacia s dobou. Vybavení má zahrnovat automatické nouzové brzdění, hlídání jízdy v pruhu, tempomat a sledování únavy řidiče.
Už příští rok, ale tím to neskončí
Dacia C-Neo se má oficiálně představit na jaře 2026. Prodej by měl odstartovat ještě na podzim 2026.
Přečtěte si také:
Dacia ovšem už teď přemýšlí, jak nabídku v C-segmentu ještě víc rozšířit. V plánu je kratší hatchback, který by měl dorazit v roce 2027 a postavit se třeba Volkswagenu Golf nebo SEATu Leon, ale za nižší cenu. Podle Franka Marotta je hatchback stále velmi evropský typ karoserie, který zákazníkům vyhovuje z hlediska praktičnosti i velikosti. Dacia ale nechce mít v nabídce zbytečně mnoho verzí. U každého nového modelu proto řeší, zda daná karoserie dává smysl z pohledu nákladů, hmotnosti, emisí CO₂ i případného prostoru pro baterie u elektrifikovaných verzí.
Ambice značky jsou přitom vysoké. Dacia chce dlouhodobě prodávat okolo jednoho milionu aut ročně. Loni se dostala na zhruba 676 tisíc vozů. Zhruba pětina budoucího objemu by měla pocházet právě z C-segmentu, který se díky vyšším cenám také pozitivně projeví na celkových tržbách. Kromě modelů C-Neo a Bigster se v příštích letech objeví i nástupce městského elektromobilu Spring.
🚗 Nové autopojištění za 2 minuty
Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.
⚡ Spočítat pojištěníBez registrace • Okamžitý výsledek










