Dacia Sandero a Jogger - 2026 - facelift

Dacia v ČR spouští prodej nových modelů Sandero a Jogger. Ceny začínají na 339 900 Kč

Autor: Petr Pilný - Zdroj: Dacia - Foto: Dacia - 10. 12. 2025


Nové modely Dacia Sandero, Sandero Stepway a Jogger míří k českým zákazníkům v modernizované podobě. Značka na nich staví velkou část svého evropského úspěchu a teď jim dopřála nejen upravený design, ale také nové motory, více bezpečnostních systémů a chytřejší techniku v interiéru.

Tři pilíře úspěchu Dacie

Sandero je v evropských statistikách dlouhodobě zvláštní úkaz. Od roku 2017 je nejprodávanějším osobním autem v Evropě a v roce 2024 dokázalo něco, co se dosud žádnému modelu Dacia nepodařilo. V součtu všech prodejních kanálů se prodalo 309 392 kusů, což je meziročně nárůst o 14,5 %. Včetně verze Sandero Stepway, která tvoří přibližně dvě třetiny všech registrací. Základní pětidveřové Sandero přitom zůstává jedním z cenově nejdostupnějších nových aut na českém trhu. Ceny startují na 339 900 Kč za výbavu Essential s motorem TCe 100. Střední stupeň Expression začíná na 370 900 Kč a nejvyšší Journey na 405 900 Kč, vždy podle zvolené motorizace. LPG verze Eco G 120 stojí ve výbavách Expression a Journey stejně jako benzinová TCe 100, za dvouspojkový automat pak cena roste na 410 900 Kč u Expression a 445 900 Kč u Journey. Kompletní přehled všech kombinací motorizací, výbav i výhod financování si můžete prohlédnout v ceníku (ke stažení zde). Ani český trh není výjimkou. V prvním pololetí roku 2025 se prodalo 1 259 vozů Sandero a model obsadil druhé místo ve své třídě i u soukromých zákazníků. Zároveň potvrzuje, jak silně je značka spojena s pohonem na LPG. U Sander a Sandero Stepway volí tento typ paliva 58 % českých zákazníků.

Samostatnou kapitolu tvoří dobrodružněji laděné Sandero Stepway. V jeho případě začínají ceny na 376 900 Kč za základní výbavu Essential s motorem TCe 110 nebo alternativně s jednotkou Eco G 120 na LPG. Výbava Expression startuje na 408 900 Kč a u LPG verze s automatickou převodovkou se cena dostává na 448 900 Kč. Vrcholné provedení Extreme stojí od 443 900 Kč, případně 483 900 Kč s automatem. Detailní rozpis jednotlivých výbav, paketů a doplňků je opět k dispozici v kompletním ceníku (ke stažení zde).

Rodinný model Jogger si mezitím buduje vlastní pozici. V evropském segmentu rodinných vozů segmentu C mimo SUV byl v roce 2024 druhým nejprodávanějším autem s 96 440 prodanými kusy. V Česku se v první polovině roku 2025 registrovalo 1 436 vozů Jogger a model patří k nejvýraznějším hráčům mezi rodinnými kombi. Téměř 63 % českých zákazníků sáhlo po dvoupalivové variantě na LPG a přibližně 8 % po hybridu.

Jogger se nyní nabízí jako pětimístná i sedmimístná varianta a tomu odpovídá i cenové rozpětí. Pětimístná verze začíná výbavou Essential Eco G 120 na 425 500 Kč, sedmimístná na 455 500 Kč. Zájemce o benzinový motor TCe 110 čeká u pětimístného Joggeru cenovka od 467 500 Kč, hybridní provedení 155 pak startuje na 569 000 Kč. U sedmimístného provedení začíná hybrid na 599 000 Kč a vrcholná výbava Journey hybrid 155 vychází na 647 000 Kč. Všechny motorizace, stupně výbavy i modelové měsíční splátky jsou přehledně rozepsány v kompletním ceníku (ke stažení zde).

Právě na tuto trojici klíčových modelů nyní Dacia navazuje modernizovanou verzí, pro Českou republiku spojenou s otevřením objednávek.

Dacia představila nové modely Sandero, Jogger i Logan. Vypadají dospěle a budou umět jezdit i na elektřinu

Nový vzhled, stejná jednoduchost

Zatímco filozofie značky se nemění a dál staví na jednoduchosti a robustnosti, zvenku jsou novinky na první pohled vidět. Sandero, Sandero Stepway a Jogger jako první přebírají nový světelný podpis Dacie. Přední LED světla mají motiv obráceného písmena T, který navazuje na novou masku chladiče. Na ní zaujme jemná linie bílých „pixelových“ bodů na černém podkladu.

Spolu s přepracovaným předním nárazníkem působí čelní část vozů kompaktněji, jako celek z jednoho kusu. Design je jednodušší, ale současně modernější a lépe odpovídá aktuálnímu vizuálnímu směru značky.

Změny proběhly i vzadu. Nová LED světla s pixelovým efektem dodávají Sandero, Sandero Stepway a Joggeru výraznější osobnost. U Joggeru navazují na zadní okno a jejich vertikální tvar kopíruje linii blatníků, což opticky zdůrazňuje robustnost vozu.

Outdoorově laděné verze Sandero Stepway a Jogger navíc dostaly nové ochranné prvky na podbězích kol, ve spodní části karoserie a kolem mlhových světel. Dacia zde využívá materiál Starkle, který vyvinula pro nový Duster. Jde o hmotu s 20 % recyklovaného plastu a typickým skvrnitým vzhledem s bílými částečkami. Materiál se nebarví, zůstává v základní surové podobě, má nižší uhlíkovou stopu při výrobě a lépe odolává drobným škrábancům každodenního provozu.

Podle výbavy mají vozy nové designy kol nebo krytů kol a od úrovně Expression také anténu ve tvaru žraločí ploutve. Paletu barev doplňuje nová metalíza žlutá Amber pro Sandero a Sandero Stepway a odstín Sandstone, který je nově k dispozici pro Sandero a Jogger.

V interiéru více látky, méně okázalosti

Dacia dlouhodobě sází na praktický interiér a nyní se snaží, aby působil současně útulněji. Na palubní desce se objevují větrací výdechy s motivem obráceného T, který navazuje na světelný podpis exteriéru. Palubní deska i přední dveře mají u výbavy Expression nové látkové obložení v modré barvě a u úrovně Journey modrý denim.

Všechny tři modely dostaly nové, odolnější potahové látky na sedadlech, palubní desce a dveřích. Základní výbavy Essential a Expression mají nová textilní sedadla, u Sander a Joggeru v černém provedení, u Sandero Stepway ve světle modrém. Výbava Journey využívá denimové čalounění v modré, které má interiér vizuálně zateplit a zpřehlednit. Verze Extreme si zachovává své charakteristické snadno omyvatelné čalounění Microcloud TEP v kombinaci zelené a černé a také gumové rohože vpředu, vzadu i v zavazadlovém prostoru.

Nový volant má upravenou ergonomii a příjemnější úchop. U hybridní jednotky 155 a u nové verze Eco G 120 s automatickou převodovkou se objevuje ovládání převodovky E Shifter, které působí jednoduše a přehledně. U verze Eco G 120 s automatem jsou k dispozici také pádla pod volantem.

Modernizace se dotkla i informačních systémů. Vozy je nyní možné vybavit novým multimediálním systémem s 10palcovým centrálním displejem a připojenou navigací. Digitální přístrojový panel o velikosti 7 palců dostal upravenou grafiku a má být snadněji čitelný.

Zůstává také systém YouClip. Jde o jednoduché kotevní body na klíčových místech v kabině, na které lze připevnit různé prvky příslušenství. Sandero a Sandero Stepway mají bod i uvnitř zadních dveří, Jogger přidává další úchyt v zavazadlovém prostoru. K dispozici jsou držáky tabletu, tašky, telefonu nebo háček na kabát. Nově přibyla také schránka na brýle a nákupní taška určená přímo pro tento systém.

Levný shooting brake? Dacia C-Neo míří na Octavii a Golf. Prototypy už jezdí po silnici

Motory a technika: více hybridu i LPG

Technické změny nejsou jen kosmetické. Dacia přepracovala nabídku motorů tak, aby kombinovala úspornost, jednoduchost a možnost volby alternativního paliva.

Největší novinkou je hybridní pohon 155, který se poprvé objevil u modelu Bigster. Nyní vstupuje do nabídky Joggeru, kde nahrazuje dosavadní hybrid 140. V blízké době se má dostat také do Sandero Stepway.

Hybrid 155 kombinuje čtyřválcový benzinový motor o objemu 1,8 litru a výkonu 109 koní, dva elektromotory včetně startér generátoru, trakční baterii s kapacitou 1,4 kWh a speciální automatickou převodovku. Ta nemá klasickou spojku a pracuje se čtyřmi převodovými stupni pro spalovací motor a dvěma pro elektrický pohon. Výsledkem je systémový výkon 155 koní a točivý moment 170 Nm. V praxi má tato kombinace přinést plynulejší jízdu a zároveň přibližně 10% snížení spotřeby a emisí proti předchozímu hybridu 140 v Joggeru. Ve městě může Jogger jezdit až 80 % času čistě na elektřinu a vůz vždy startuje v plně elektrickém režimu.

Dacia zároveň posiluje svou klíčovou oblast, tedy pohon na LPG. Nový motor Eco G 120 je tříválcový přeplňovaný benzinový agregát o objemu 1,2 litru, který je schopen spalovat benzin i LPG. Oproti dosavadní verzi Eco G 100 nabízí výkon 120 koní. Nově je možné kombinovat LPG také s automatickou dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou, která je alternativou k šestistupňovému manuálu.

Výrobce zvětšil kapacitu LPG nádrží. U Sandero a Sandero Stepway je to 49,6 litru místo dřívějších 40, u Joggeru 48,8 litru. Dojezd na plyn se tak prodlužuje o zhruba 20 %. Celkový dojezd na kombinaci LPG a benzinu může u Sandera dosáhnout až 1 590 kilometrů a u Sandero Stepway a Joggeru až 1 480 kilometrů. Stejný pohon dostává také Duster, který tak přebírá roli po dosavadní verzi Eco G 100.

Pro Sandero je připraven nový benzinový motor TCe 100. Jde o litrový tříválcový turbo motor se 100 koňmi, který nahrazuje dřívější devadesátikoňovou variantu a zůstává spojený se šestistupňovou manuální převodovkou.

Nabídka motorů však nekončí. Sandero Stepway a Jogger nadále zůstávají k dispozici s benzinovým motorem TCe 110 a šestistupňovým manuálem. Základ nabídky tvoří u Sandera atmosférický motor SCe 65 s pětistupňovou manuální převodovkou, který si drží pozici jednoho z cenově nejdostupnějších řešení na trhu.

Dacia konečně nabízí automat s čtyřkolkou. A k tomu dojezd na natankování až 1500 km

Konektivita a bezpečnost bez zbytečných efektů

Dacia se snaží reagovat i na rozdílné nároky zákazníků na digitální výbavu. Proto zachovává tři úrovně multimediálních systémů, které ale u modernizovaných modelů prošly úpravami.

Základem je Media Control. Tento systém je součástí základní výbavy a využívá ovládání na volantu. Informace o médiích a telefonních hovorech se zobrazují na displeji v přístrojovém štítu. Součástí jsou čtyři reproduktory, Bluetooth, port USB C a držák telefonu integrovaný v palubní desce. Nové rozhraní doprovodné mobilní aplikace Dacia Media Control má být přehlednější a umožňuje ovládat rádio, média i další funkce přímo z obrazovky telefonu.

Pro vyšší výbavy je určen systém Media Display. Ten je standardem u verzí Expression, Extreme a Journey a volitelným prvkem u výbavy Essential. Nabízí bezdrátové propojení s Apple CarPlay a Android Auto a nově využívá 10palcový HD dotykový displej místo dřívější osmipalcové obrazovky.

Vrcholem je Media Nav Live. Ten doplňuje připojenou navigaci s dopravními informacemi v reálném čase a s aktualizacemi map po dobu osmi let. Součástí je také 3D audio systém Arkamys se šesti reproduktory. Standardně jej dostává Jogger ve výbavě Journey, u ostatních modelů je dostupný jako volitelná výbava k úrovním Expression a Extreme.

Novinkou, kterou ocení zejména uživatelé chytrých telefonů, je bezdrátová nabíječka na středové konzoli. Poprvé je k dispozici pro všechny tři modely. U verzí Jogger Extreme a Journey je součástí standardní výbavy, u ostatních modelů s výbavami Extreme a Journey ji lze připlatit.

Dacia zároveň rozšiřuje bezpečnostní výbavu. Zákazníci mohou přidat paket Easy, který sdružuje tři prvky: automatické přepínání dálkových světel, multiview kameru s pohledem na auto a překážky z nadhledu a elektricky sklopná zpětná zrcátka. Balíček je standardem u Joggeru ve výbavě Journey, u ostatních modelů Journey a Extreme je volitelný.

Aby vozy splnily nejnovější evropské bezpečnostní normy, dostávají také nové asistenční systémy. Patří k nim automatické nouzové brzdění, které funguje ve městě i na dálnici a rozpozná vozidla, chodce, cyklisty i motocykly, nebo systém upozornění na únavu řidiče. Pro jednodušší ovládání přidala Dacia tlačítko My Safety, které aktivuje vždy tu sadu asistenčních funkcí, již si řidič předem nastavil jako preferovanou.

Modernizované modely Sandero, Sandero Stepway a Jogger tak zůstávají věrné základní myšlence značky. Nesnaží se konkurovat prémiovým značkám, ale přinést robustní, praktická a nyní i technicky vyspělejší auta s důrazem na rozumné náklady provozu a jednoduché používání.

Platíte za autopojištění zbytečně moc?

Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.

🔍 Porovnat ceny zdarma

Nezávazné srovnání • Okamžitý výsledek

Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru