dacia_bigster

Dacia chystá překvapení, zaútočí na Octavii. V příštím roce představí kombi a liftback s hybridem a pohonem 4×4

Autor: Petr Pilný - Zdroj: largus.fr, startstop.sk - Foto: Pavel Srp - 19. 9. 2025


Rumunská automobilka Dacia má za sebou silné období a rozhodně se nechystá zpomalit. Poté, co zaznamenává úspěchy s prakticky všemi svými modely, připravuje další významný krok. V příštím roce představí úplně novou modelovou řadu nazvanou C-Néo. V roce 2026 dorazí dvě auta, která by mohla zamíchat kartami v segmentu, z něhož se konkurence pomalu stahuje.

Modely Dacia C-Néo v sobě spojí prvky kombi, liftbacku a crossoveru. Dacia tak reaguje na situaci, kdy většina velkých značek postupně opouští tradiční rodinná auta se spalovacími motory a soustředí se spíše na SUV nebo čistě elektrické modely. Jenže poptávka po prostorných, praktických a cenově dostupných autech neklesá. Právě toho chce Dacia využít a zároveň vyplnit díru, kterou na trhu nechaly ostatní značky, například třeba i mateřský Renault, který proměnil Mégane na elektrický crossover.

Nové modely by měly cílit tedy třeba i na Škodu Octavia. Mluvilo se o tom už počátkem minulého roku. Nová dvojice modelů má mít na délku zhruba 4,6 metru (Octavia má 4,7 metru) a svým stylem naváže na designový jazyk Bigsteru. To znamená robustní vzhled, vyšší světlou výšku a jasný odkaz na outdoorový charakter značky. Liftback by mohl mít elegantní siluetu fastbacku s delším zadním sklem, kombi zase praktické proporce, ale rozhodně nepůjde o klasiku ve stylu Octavie. Spíš o mix, který má nabídnout to nejlepší z několika světů.

Dacia Sandero se změní: v roce 2026 přijde s novou tváří po vzoru Dusteru a Bigsteru

Pod kapotou se objeví známý tříválcový mild-hybrid 1.2 o výkonu 140 koní, který bude dostupný i s pohonem na LPG. V nabídce ale nebude chybět ani zcela nový hybridní čtyřválec 1.8 s výkonem kolem 160 koní a pohonem všech kol, který Dacia před časem představila. Ten bude kombinovat spalovací motor s elektromotorem na zadní nápravě. Dacia přitom nevylučuje ani plug-in hybrid. A díky chytrému řešení se dvěma nádržemi (jednou na benzín a druhou na LPG) by mohl dojezd být až 1500 kilometrů na jedno kompletní natankování.

Pokud jde o cenu, Dacia by se s těmito novými modely měla držet podobně jako u Bigsteru. To by z novinek dělalo atraktivní alternativu k vozům, jež často startují výrazně výš. Zároveň by mohly oslovit zákazníky, kteří hledají prostorné auto, ale nechtějí jít cestou čistě elektrického pohonu.

Otázkou zůstává výroba. Současné kapacity továren v Rumunsku a Maroku stačí sotva na stávající modely. Pokud má Dacia splnit ambiciózní cíl, který je až milion vyrobených aut ročně už v roce 2027, bude muset přidat buď nové linky, nebo dokonce celou novou továrnu.

💸 Ceny pojištění rostou!

Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.

📊 Porovnat a ušetřit

Zabere to jen 2 minuty • Výsledek hned

Štítky: ,

4 názory na “Dacia chystá překvapení, zaútočí na Octavii. V příštím roce představí kombi a liftback s hybridem a pohonem 4×4”

    1. Tak by bylo dobré jim to zavčasu říct. Určitě je takových jako jste vy více , dobré rady jsou k nezaplacení

  1. Lubomir Dolejš

    Mám Dustera a časem uvažuji si pořídit Bigstra nebo i toto ale konkurence Škodovky a koncernu nikdy nebude. Pořád platí, že za cenovku čínského auta dostanu evropské s levným pohonem LPG a levnějším servisem ale někde ty peníze vždycky budou chybět. Levnější výbava, sedačky, horší elektronika, menší objem aut. V práci jezdím s auty přes milion i od koncernu a je to jiný komfort. Ale jak říkám za půl mega máte funkční nečínské auto, tak tam jsem z kompromisy smířen bez nějakého nálhávání a líbí se mě cesta, kterou jde Renault výrobou Dáčií, dostupné auto které neurazí ale konkurence Škodovky to opravdu nebude, to je jiný segment.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru