Nový model Dacia Bigster je od dnešního dne možné objednávat i v České republice. Dacia Bigster je k dostání od 549 000 Kč a beze zbytku tak naplní slogan značky „nejlepší poměr cena/výkon“. První auta se k zákazníkům dostanou na jaře.
Úrovně jednotlivých výbav
Dacia Bigster je součástí snahy společnosti Dacia nabízet jednoduché a srozumitelné řady, které vyhovují potřebám všech zákazníků. V nabídce tak budou čtyři úrovně výbavy: Essential, Expression a na vrcholu nabídky dvě výbavy Extreme a Journey.
Dvě nejvyšší výbavy budou za stejnou cenu, ale s trochu jiným zaměřením i stylem. Zatímco výbava Extreme je určena zejména pro milovníky outdoorových aktivit s panoramatickou střechou, modulárními střešními lištami, omyvatelným čalouněním TEP Microcloud, gumovými rohožemi a systémem YouClip 3 v 1 ve standardní výbavě, tak Journey je pro zákazníky, kteří dávají přednost cestování na dlouhé vzdálenosti v pohodlí a stylu, s elektrickým ovládáním víka zavazadlového prostoru, pohodlným čalouněním a elektricky nastavitelným sedadlem řidiče ve standardní výbavě.
Nová barva karoserie modrá Indigo (viz úvodní foto) je pro model Bigster exkluzivní, stejně jako dvoubarevné provedení karoserie s černou střechou na přání u verzí Extreme a Journey (zatím jen v kombinaci s laky modrá Indigo a šedá Schiste).
Dacia Bigster a Duster: Stejní, přesto jiní. Video ukazuje, jak se tahle auta liší
Motory a převodovky
Vybírat je možné ze čtyř pohonných jednotek, přičemž všechny motorizace jsou elektrifikované. Některé jsou v rámci celé modelové řady značky Dacia úplně nové.
Motor TCe 140, který je poprvé v nabídce značky Dacia v této výkonové úrovni, je vybaven lehkým 48V mild-hybridním systémem, který pomáhá motoru při rozjezdu a akceleraci. Výsledkem je nižší spotřeba paliva a emise CO2 a zároveň větší potěšení z jízdy.
S modelem Bigster Dacia poprvé nabízí 1.2 litrový přeplňovaný motor kombinující palivo LPG/benzín a 48V lehkou hybridizaci, motor ECO-G 140 s dojezdem až 1400 km je ideální pro úspornou jízdu na dlouhé vzdálenosti.
Dacia Bigster je také prvním modelem skupiny Renault, který je vybaven zcela novým 1.8 litrovým full-hybridním motorem Hybrid 155 v kombinaci s 1,4 kWh baterií a automatickou multimódovou převodovkou. Hybrid je dostupný od výbavového stupně Expression výše.
Motor TCe 130 4×4, který je k dispozici od úrovně výbavy Expression výše: Bigster je díky pohonu všech kol v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou a lehkou 48V hybridizací jako stvořený pro jízdu mimo zpevněné cesty. Tento motor, představený s modelem Duster, je ceněn zejména pro svůj točivý moment v nízkých otáčkách díky své mild-hybridní technologii.
Kompletní ceník s platností k 15. 1. 2025 je ke stažení zde.