skanska-nocni-oprava-dalnice-d8

D8 u Prahy se mění v noční staveniště. Přes den řidiči skoro nic nepoznají

Autor: Lukáš Dráha - Zdroj: Skanska - 21. 11. 2025


Řidiči na dálnici D8 u Prahy si přes den téměř ničeho nevšimnou, přesto tam probíhá poměrně intenzivní údržba. Opravy povrchu mezi Klíčany a Klecany jsou totiž naplánované tak, aby zasáhly provoz co nejméně. Silničáři přesunuli práce především do nočních hodin, kdy je doprava několikanásobně slabší než ve dne.

Jeden z nejzatíženějších úseků v Česku

Opravovaný úsek se nachází mezi kilometry 2,2 a 3,5, tedy v krátké, ale dopravně velmi vytížené části dálnice D8 v těsném sousedství Prahy. Podle posledního sčítání dopravy tudy denně projede zhruba 50 tisíc vozidel. Významnou část tvoří nákladní doprava, protože kamiony a nákladní auta představují přibližně 40 % veškerého provozu.

Není proto překvapením, že právě zde je nutné věnovat povrchu dálnice zvýšenou péči. Už v minulém roce byla v tomtéž místě rozšířena a modernizována odpočívka Klíčany po obou stranách dálnice. Počet míst pro kamiony tam byl zvýšen na šestinásobek a nyní je na odpočívce k dispozici 114 stání najednou. Následná oprava povrchu přímo na dálnici je další krok k tomu, aby byl průjezd okolím Prahy pro řidiče co nejpohodlnější.

Ministerstvo dopravy nesouhlasí se závěry NKÚ ohledně kontrol financí a odpočívek pro kamiony. Na nápravě se prý už pracuje

Proč se pracuje hlavně v noci?

Klíčovým argumentem pro noční režim je rozdíl v intenzitě dopravy. Zatímco přes den projede úsekem kolem 50 tisíc vozidel, v noci počet klesá přibližně na 7 tisíc. To výrazně zvyšuje možnost opravovat vozovku s menším dopadem na řidiče.

Během dne je dálnice pro řidiče standardně průjezdná. Omezení se zavádí až po 20. hodině večerní. Následuje postupná oprava poškozených míst, kterých je více než sto. Silničáři nejprve vyfrézují narušené části povrchu, poté je vyčistí a vyplní litým asfaltem. Ještě před ranní dopravní špičkou jsou omezení odstraněna a úsek je znovu zpřístupněn v plné šíři.

Během prací je provoz omezen pouze částečně. V místě opravy se uzavírá vždy jen jeden jízdní pruh na jednom jízdním pásu. Doprava je pak vedena v režimu dvou jízdních pruhů v jednom směru a jednoho v opačném směru, takže dálnice zůstává průjezdná, i když s mírným omezením.

Na opravách pracuje společnost Skanska. Zakázka má hodnotu 1,6 milionu korun bez DPH. Počítá se s tím, že opravený úsek bude v plném provozu 23. listopadu v časných ranních hodinách. Řidiči by tak měli pocítit výsledek prací především v podobě klidnější a komfortnější jízdy, aniž by je samotná rekonstrukce během dne výrazněji zdržovala.

Platíte za autopojištění zbytečně moc?

Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.

🔍 Porovnat ceny zdarma

Nezávazné srovnání • Okamžitý výsledek

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru