Startovní pole šampionátu FIA WTCC se přesunulo ke dvěma po sobě jdoucím podnikům ve střední Evropě. O nadcházejícím víkendu se jede maďarské kolo, týden nato pak následuje závod na Slovensku. Po úspěšném vstupu do mistrovství bude tým Citroën Total čelit úplně jiným okruhům, než na kterých jeho piloti uspěli v Maroku a Francii.
S dvěma vyhranými závody figuruje José – María López na prvním místě pořadí mistrovství světa s 85 body, těsně ho následují jeho týmoví kolegové Sébastien Loeb (73) a Yvan Muller (65). V nabitém programu šampionátu FIA WTCC si týmy dopřály malou přestávku. Po návratu ze závodního víkendu na okruhu Paula Ricarda ale měli mechanici Citroën Racing pouhé tři dny, aby zacelili rány vzniklé na třech vozech Citroën C-Elysée WTCC. Vozy pak museli nastavit už pro třetí start sezony na Hungaroringu.
„Stojíme před první příležitostí udělat si malou inventuru toho, jak na tom jsme,“ říká Yves Matton, sportovní šéf Citroën Racing Teamu. „Máme na kontě umístění na prvních třech místech v jednom a na prvních dvou místech v dalších třech závodech, to jsou papírové výsledky, které předčily naše očekávání. Je třeba říci, že tým se velice rychle přizpůsobil nové disciplíně, dokonce i tehdy, když se měnily povětrnostní podmínky a také situace během závodů. I další věc byla velice potěšitelná – když naši tři piloti pravidelně vyhrávali závody. Nikdo z nich ale nevyčnívá nad ty druhé v týmu. Týmový duch, to je to, co je pro tým nedotknutelné. Teď se ale soustředíme na nové výzvy, které před námi stojí: budeme startovat na okruzích, které neznáme tak dobře jako naši soupeři, kteří se podle všeho velice rychle zlepšují.“
Jeden z vrcholů sezony
Hungaroring, původně postavený pro závody Grand Prix F1 v roce 1986, je v kalendáři FIA WTCC od roku 2011. Loni tu více než 50 000 diváků velmi emotivně hnalo dopředu piloty na čele s národní ikonou Norbertem Micheliszem.
„Moc se na tento víkend těším, protože mi bylo řečeno, jak báječná tu je atmosféra,“ řekl Sébastien Loeb, kterému davy fanoušků nejsou nepříjemné.
„Spolu s Argentinou bude asi Maďarsko provázet největší návštěva. A to je opravdu motivace,“ přidává José – María López.
Také pro Yvana Mullera je Hungaroring, zdá se, velice inspirativní záležitostí. Pilot z Alsaska startoval na asfaltu 4381 metrů dlouhého okruhu už třikrát. V roce 2011 dokonce po velice přesvědčivém výkonu vyhrál oba závody!
„Tak trochu jsem tu už řídil: v F3000 před pár lety, a minulé léto v Citroën C-Elysée WTCC, to bylo na začátku vývoje automobilu,“ říká Sébastien Loeb. „Je to docela úzký okruh s mnoha technicky náročnými pasážemi. Je docela pěkný, ale nevím, kolik na něm bude šancí na předjíždění.“
„Naposledy jsem tu startoval v roce 2006 při GP2,“ vzpomíná José-María López. „Je to okruh s mnoha zatáčkami, takže naše pneumatiky budou dost trpět a tudíž budeme muset je šetřit po celý víkend. To bude klíčové, speciálně když bude horko.“
V Budapešti zahájí víkend velká show
Už 1. května, tedy den před prvními starty na okruhu Hungaroring, se piloti Citroën Racing s vozy C-Elysée WTCC zúčastní roadshow „Great Run„, která se uskuteční v ulicích Budapešti. Povede po obou březích Dunaje i před slavnou budovou Parlamentu a navštíví obě části města – Buda a Pest. Na tuto tradiční předehru se chystají velké zástupy diváků, pro které to bude skvělý víkend.
Program
Páteční volné tréninky začínají na všech závodech s výjimkou Moskvy mezi 12.30 až 13 hodin. Další tréninky jsou naplánované vždy na sobotu od 9 a 12 hodin před kvalifikací, která startuje od 14.30 hodin. Dva závody pak následují v rychlém sledu v neděli v 13.35 a 14.35 hodin.