Velké rodiny to s pořízením auta vždy měly těžké. Uvézt více dětí a všechen více či méně nutný náklad, přitom ideálně pohodlně a bezpečně je výzva. A tu už roky úspěšně plní Citroën Berlingo. Ten před nedávnem prošel modernizací, v rámci které dostal novou tvář, nový interiér, pohodlnější sedadla, řadu nových bezpečnostních asistentů a všestranné motorizace, v jejichž nabídce nechybí u zákazníků oblíbený diesel.
Nový design vně i uvnitř
Citroën Berlingo byl vždy modelem, který si zakládal na velkorysém vnitřním prostoru. A nejinak je tomu i u modernizované verze. Citroën zapracoval na ergonomii interiéru. Řidič tak má vše ideálně po ruce a veškeré nutné informace se dozví na novém centrálním desetipalcovém dotykovém displeji. Ve spodní části palubní desky je středová konzola, do níž jsou soustředěny funkce řazení a volby jízdních režimů, ovládání elektrické parkovací brzdy, startovací tlačítko, dva USB porty a obsahuje také novou odkládací schránku pro indukční nabíjení telefonu.
Nový je i volant, který může být v rámci příplatkové výbavy vyhřívaný. Má přepracovaný vzhled s mírně zploštělou spodní částí a graficky výraznějším středem s novým logem Citroën uprostřed. Do volantu jsou zabudovány ovládací prvky audiosystému a tempomatu.
Citroën přidal také tradičně velké množství odkládacích přihrádek. A novinkou jsou vpředu použitá sedadla Advanced Comfort. Ta se vyznačují vysoce kvalitní pěnou a bočními opěrkami, což posádce zajistí pohodlí a komfort i na dlouhých cestách.
Velkým plusem modelu Berlingo jsou také tři samostatná, posuvná a sklopná sedadla ve druhé řadě. To znamená bezproblémové usazení až tří dětí v dětských autosedačkách.
Vůz zůstává k dispozici ve dvou variantách: ve standardní velikosti M (délka 440 cm) a prodloužené verzi XL (délka 475 cm), která může být v případě elektro vozu ë-Berlingo vybavena dvěma dalšími sedadly ve třetí řadě. Po sklopení sedadla spolujezdce do podlahy vznikne zcela rovná podlaha a užitečná délka se u verze M prodlouží na 270 cm a u verze XL dokonce na 305 cm, což je ideální pro přepravu dlouhých předmětů.
Objem zavazadlového prostoru je také velkrysý. Pohybuje se od 775 litrů (objem pod krytem, Berlingo ve velikosti M) do 4000 litrů (celkový objem pod střechou, Berlingo ve velikosti XL). A dobrou zprávou je, že i u elektrické verze Berlinga jsou tyto hodnoty zachovány, protože sada akumulátorů je umístěna pod podlahu.
Z exteriéru zaujme na první pohled přední část nového modelu Berlingo, která byla zcela přepracována a přejímá novou vizuální identitu značky. Maska chladiče a nárazník nyní tvoří jeden celek a v jeho středu se objevuje nové oválné logo značky Citroën.
Z motorizací si vybere každý
Modernizovaný Citroën Berlinga přijíždí i ve své elektrické verzi ë-Berlingo. V modernizované verzi se o pohon stará elektromotor o výkonu 100 kW (136 k) v kombinaci s novou baterií o kapacitě 50 kWh (užitečná kapacita). Díky tomu je homologovaný dojezd až 320 km (WLTP). Nabití baterie z 0 na 80 % prostřednictvím veřejné nabíjecí stanice o výkonu 100 kW zabere pouhých 30 minut.
K tomu Citroën omlazené Berlingo nabízí také s benzinovou jednotkou 1.2 PureTech 110 S&S, která je spojena se šestistupňovou manuální převodovkou, ale také s naftovými motory 1.5 BlueHDi 100 S&S, respektive 1.5 BlueHDi 130 S&S. V závislosti na výbavě (jsou dvě: Plus a Max) je možné tyto jednotky párovat jak s manuální, tak automatickou převodovkou.
Od 525 tisíc korun
Ceník modernizovaného modelu Citroën Berlingo ve verzi M startuje na akčních 525 000 Kč za benzinovou verzi v nižší výbavě plus. Na opačném konci ceníku je elektrické ‚ë-Berlingo ve výbavě Max za akčních 980 000 Kč.
Ve verzi XL není benzinový motor k dispozici, ceník začíná verzí 1.5 BlueHDi 130 za akčních 625 000 Kč. I v tomto případě je vrcholem elektrická verze, jejíž akční cena začíná za 985 000 Kč.
Citroën k modelu Berlingo nabízí prodlouženou flexibilní záruku až na 8 let.
Jsou to super autíčka berlingo rifter proace combo…… přeji stelantisu ať je dál vyrábí jsem majitelem Toyota proace city verso a ještě jsem neměl důvod litovat koupě 👍🙋