Dnes se na kolbišti Gingermanského okruhu v Mitchiganu setkaly dva ultimátní americké bouráky, aby se zjistilo, který je rychlejší. Na trati se střetli Cheverolet Camaro ZL1 – nejnovější a nejsilnější seriově vyráběné Camaro dnešní doby – a proti němu se postavilo Camaro Red Devil, to je jeho „dědeček“ z roku 1969, ovšem tak trochu na steroidech.
Red Devil je klasický muscle car z 60. let minulého století, ale jeho úpravce Mark Stilow ho trochu přiostřil a zmodernizoval, tedy trochu víc. :-) Pod kapotou mu bije sedmilitrový kompresorem přeplňovaný motor V8, který produkuje výkon 750 koní a točivý moment 1084 Nm. Pro převod této neskutečné síly na zadní kola byla použita moderní šestistupňová převodovka. Takový výkon je zapotřebí také ubrzdit a k tomu slouží šestipístkové brzdy od renomovaného výrobce Brembo. Samozřejmě, aby se tohle monstrum dokázalo udržet na silnici, byly použité nové technologie tlumení podvozku. Jen tak mimochodem, kdykoliv tohle auto projelo kolem kamery, měl jsem husí kůži na zádech. :-) Jak jste na tom vy?
Proti němu stojí „sériové“ Camaro ZL1, kterému se pod kapotou skrývá motor o objemu 6,2 litru V8, ovšem také přeplňovaný kompresorem. Jeho výkon je „pouhých“ 580 koňských sil a kroutící moment činí více než 750 Nm. Připadá vám to jako poprava vykonaná katem Red Devil, který má o 200 koní a 300 Nm víc než nové Camaro? Výkon sice není tak brutální jako u starého Camara, ale modernější vůz to dohání jízdními vlastnostmi a technologiemi, které je ještě vylepšují. V tomto voze najdete nezávislé zavěšení všech kol, magneticky přizpůsobivé tlumiče, management přenosu výkonu na kola a různé jízdní stabilizátory. O zkrocení síly se také starají brzdy Brembo.
Co myslíte? Dokáže moderní Camaro porazit svého nadupanějšího předchůdce na trati? Koho tipujete jako vítěze? Zjistíte to jakmile shlédnete video.
-TJ-