Elektromobilita neproniká jen do vozových parků běžných řidičů, ale i mezi vozidla záchranářů a policistů. A to takřka na celém světě, Česko nevyjímaje. Nicméně jeden z britských policejních komisařů přiznal, že to s elektromobily není lehké a někdy přináší víc škody než užitku.
Tím komisařem je Chris Nelson z Gloucestershire Constabulary, tedy komisařství, která má největší elektrický vozový park v celé Velké Británii. Z 435 aut jich je 21 % elektrických, přičemž konkrétně jde o 66 vozů Nissan Leaf a 9 dodávek Nissan e-NV200. Jenomže jak ukázala praxe ve službě, čas od času je s těmito auty tak trochu problém. Jak jinak než s vybitím.
„Řešili jsme řadu problémů s policisty, kteří neustále během služby hledají dobíjecí místa. Některým se auta i vybila a museli narychlo shánět jiná. Ačkoliv osobně plně rozumím a podporuji ozdravení klimatu, mou prioritou je boj proti zločinu,“ řekl Nelson pro The Telegraph.
„Provozní možnosti dostupné pro elektromobily podle mého nejsou tak pokročilé, jak bych si přál. Jsem tedy velmi opatrný s tím, abychom v tomto šli dál,“ dodal. A to hlavně v souvislosti s faktem, že by se také snadno mohlo stát, že policisté nedojedou k nehodě nebo k řešení nějakého případu.
Problém ale je, že britská vláda od roku 2030 zakáže prodej nových aut se spalovacím motorem, což znamená, že se policisté bez elektromobilů už během pár let neobejdou. Jenomže ne všechna policejní komisařství se na přechod na elektromobilitu chystají. Podle The Telegraph jich několik ještě nepořídilo jediný elektromobil a prý se k tomu nechystají. A to právě z obav o možnosti reálného policejního využití, které, jak se ukazuje, může být značně limitováno.