Brit si upravil Škodu Octavia RS první generace, vypadá opravdu divoce

Autor: Pavel Srp - 18. 6. 2016


Prakticky každý, kdo má rád auta, se ta svá snaží nějak vylepšovat, upravovat si je k obrazu svému. Někomu stačí málo, třeba vyměnit kola, jiný si auto upraví důkladněji. Liší se také samotné skupiny tunerů – jedni z nich upravují hlavně techniku, ti druzí vzhled. Majitel této Škody Octavia RS první generace ale patří do obou. Jeho auto prošlo důkladnou úpravou vzhledu, ale i techniky.

Svůj život auto začalo auto v roce 2002 jako téměř nenápadný liftback v černé barvě. Po nějaké době přišly takové ty bežné úpravy jako jiná kola, snížený podvozek, zatmavená světla a podobně. Jenže už tady se upravovalo výrazněji, protože přibyl duplexní výfuk, ale i větší otvor v předním nárazníku.

Auto se pak ale měnilo poměrně často, vždy to ale byly hlavně detaily jako nová kola, jinak barevná kola, nová zrcátka (můžete si všimnout i těch z Octavie druhé generace) a podobně. Interiér byl také plný hudební zástavby, která zabírala největší plochu v obřím zavazadlovém prostoru.

Jenže priority a zájmy majitele se měnily a z pěkně vybavené, „ležící“ a hezky hrající Octavie se měl stát závoďák. Zbytečnosti musely pryč, takže v autě zůstaly jen ty nejnutnější věci. Aby byl dojem ze závodního vozu dokonalý, kromě dobových polepů WRC se musela karoserie proměnit ještě více, takže dostala široké blatníky, aerodynamická křidélka na nárazníky, ale také pořádné spoilery, křídlo a difuzor. Nutno uznat, že výsledek vypadá parádně. Auto pak chvíli takto nastrojené jezdilo černé, až bylo nakonec přelakováno do bílé barvy.

Vylepšena byla také technika. Motor 1,8T 20V, který v sérii nabízí 180 koní posílil a díky úpravám nabízí výkon 230 koní. Mohou za to nejen větší vstřikovače paliva, ale také další drobnosti jako například upravené sání, větší mezichladič s ostřikem vody a konečně finálního chipu, který jednotku naladil tak, aby se všemi komponenty pracovala správně. Nové jsou také některé podvozkové díly, mezi kterými lze zmínit přední stabilizátor z Volkswagenu Golf R32, větši brzdy a podobně.

Po této důkladné přestavbě už ale auto prakticky nejezdilo a dokonce nemělo ani platnou technickou prohlídku. To by se teď mohlo změnit, protože auto teprve před pár dny změnilo majitele. Uvidíme, jak s ním nový majitel naloží…


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru