Většinou za zajímavými úpravamai, které vám ukazujeme, musíme daleko za hranice naší malé republiky. Asi netřeba připomínat Vossen Wheels a jejich světové turné nebo třeba Wald International, které vám představujeme až z dalekého Japonska. Ale tentokrát nemusíme chodit vůbec daleko, protože i na sousedním Slovensku se čas od času vyloupnou hodně zajímavé kousky. Jedním takovým je předposlední generace BMW M3 (E92), kterému se na zoubek podívali pánové z firmy Petersport.
Celé – a dost vznešené – jméno vozu zní BMW M3 E92 M500 GTR Golden Edition. Brutálně zdlouhavé, ale tenhle kousek si to prostě zaslouží. V prvé řadě je potřeba říct, že původně byla tahle M3 bílá. Až zásah Petersportu z ní udělal krásku modrou a přidal několik dalších výrazných změn. A ty jí jen a jen prospěly. Vůz dostal nové nárazníky, zadní s difuzorem, nový je výfuk, tlumiče i skvělá 19 palcová kola Petersport LM se zlatými paprsky obouvající pneumatiky Pirelli P-Zero.
Když se podíváme blíže na již zmíněný sportovně laděný podvozek, pak je potřeba říci, že vpředu je vůz blíže asfaltu o 25 mm, vzadu „jen“ o 15 mm. Upravě se nevyhnuly ani brzdy, na přední nápravu putovaly nové šestipístkové třmeny, které se zakusují do kotoučů o průměru 380 mm, vzadu jsou třmeny čtyřpístkové s kotoučem o průměru 340 mm, vše vlastní konstrukce.
Kromě estetických a vizuálních úprav se pánové samozřejmě podívali i pod kapotu. M3 E92 pohání motor V8 o objemu 4,0 litru o sériovém výkonu 309 kW/420 koní a s točivým momentem 400 Nm. To už nyní díky novému sání, 280° vačkovým hřídelím a úpravě řídící jednotky není pravda. Výkon poskočil na rovných 500 koní a točivý moment se vyšplhal na 475 Nm.
Je to decentní, povedené a ještě od sousedů. My na Slovensko vzkazujeme: „Palec nahoru pánové!“
-AR-