V relativně běžné produkci se jednou za čas objeví vůz, který si zaslouží vaší pozornost. V produkci německé značky BMW jich pár takových bude. Kdo by neznal legendární BMW M3 e46… No, a kdo měl tu čest, potvrdí, že přesně takovým vozem je i BMW 1M Coupé. Na to, že už se nějaký pátek nevyrábí, podobný názor asi mají také v Alpha-N GmbH.
V jejich poslední úpravě se totiž pořádná pozornost věnovala pohonné jednotce právě tohoto modelu. Úpravci se zaměřili na třílitrový řadový šestiválec M TwinPower Turbo, který nabízí v základním nastavení slušných 340 koní (250 kW) při 5 980 ot./min. Točivý moment vrcholí hodnotou 450 Nm v širokém rozpětí od 1 500 do 4 500 ot./min, díky funkci overboost může být krátkodobě navýšen o dalších 50 Nm. A to jsou dost slušné hodnoty na továrně přiostřené kupé. Jenže po zásahu inženýřů z Alpha-N se budeme pohybovat na úplně jiných hodnotách!
Řadový šestiválec se dočkal nového přeplňování i přepracovaného chladicího systému. Jsou zde nové svíčky, palivové čerpadlo i výfukový systém a dodatečně byl také nainstalován systém vstřikování voda-methanol Snow Stage 3 spolu s novým softwarem řídící jednotky. To všechno se postaralo o poměrně šílený výkon s číslicí 564 koní (415 kW) a točivý moment 734 Nm. Aby to všechno bylo možné alespoň trochu rozumně přenést na silnici pomocí zadních kol, šestistupňová převodovka se dočkala nové keramické spojky.
A protože v Alpha-N nejsou žádní žabaři a vědí, že výkon není všechno, úprav se dočkal také podvozek. Ten je nyní vybaven plně stavitelnými tlumiči značky Öhlins. V případě exteriéru došlo pouze na montáž funkčního lízátka z uhlíkových vláken pod přední nárazník a spojleru na zadní stranu, který také ctí karbonový kult.