SEAT 124 Sport Coupé se předvede na Rallye Silvretta Classic 2012

Autor: Pavel Srp - 10. 7. 2012


SEAT se v letošním roce postavil na start podniku Silvretta Classic, který patří mezi nejvýznamnější soutěže evropské veteránské scény, s modelem SEAT 124 Sport Coupé 1600 z roku 1972. Za jeho volant usedl Dr. Andreas Tostmann, člen představenstva společnosti SEAT S.A. zodpovědný za výrobu, aby s tímto historickým vozem ujel 550 kilometrů po nádherné alpské krajině.

Velkolepou horskou scenérií rakouských Alp projíždělo od 5. do 7. července v rámci soutěže Silvretta Classic 2012 přibližně 160 historických vozů. Trasa vedla strmě vzhůru. Účastníci museli na celkových 550 kilometrech rozdělených do tří etap vedoucích Montafonem, Vorarlbergem a Tyrolskem překonávat četné alpské průsmyky s místy extrémním stoupáním. V soutěži nejde ovšem o rychlost, ale o maximální preciznost. Proto mají nejstarší vozidla v soutěžním poli stejnou šanci jako „youngtimery“ až do roku výroby 1992.

SEAT 124 Sport Coupé 1600 byl uveden na trh v roce 1970. Interiér dvoudveřové karoserie, která i dnes okouzlí svým elegantním designem, nabízí čtyři plnohodnotná sedadla. Zážehový motor 1,6 litru dosahuje nejvyššího výkonu 81 kW (110 k) a umožňuje nejvyšší rychlost 180 km/h. SEAT použil v modelu 124 Sport Coupé poprvé pětistupňovou převodovku. V roce 1973 následoval mírně upravený model 124 Sport Coupé 1800 poháněný motorem se zdvihovým objemem 1,8 litru a výkonem 87 kW (118 k). SEAT vyráběl modely 124 Sport Coupé (1600 a 1800) v letech 1970 až 1975. Celkem vzniklo přibližně 23 000 těchto vozů.

[nggallery id=1078]

Technické údaje: SEAT 124 Sport Coupé 1600

Doba výroby: 1970-1975
Karoserie: 2dveřové kupé, 4 sedadla
Pohotovostní hmotnost: 995 kg
Motor: řadový čtyřválec, 1608 cm3, 81 kW (110 k) při 6400 min-1
Maximální rychlost: 180 km/h
Uložení motoru: vpředu
Přenos hnací síly: pohon zadních kol, pětistupňová převodovka
Podvozek vpředu: nezávislé zavěšení na dvojicích příčných ramen s vinutými pružinami a hydraulickými tlumiči, příčný zkrutný stabilizátor
Podvozek vzadu: tuhá náprava s pružinami, hydraulické teleskopické tlumiče, 4 podélná a jedno příčné rameno
Brzdy: kotoučové vpředu/vzadu
Pneumatiky: 165 HR 13, kola 5J x 13
Délka: 4 123 mm
Šířka: 1 670 mm
Výška: 1 340 mm
Rozvor: 2 420 mm

 

Tisková zpráva/-PS-



TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru