Už je to delší dobu co Audi uveřejnilo, že jejich prototyp R8 e-tron jezdil na Nurburgringu a zvládl kolo za 8:09.09 minuty. Nyní však Audi uveřejnilo video jako důkaz. Ve videu se střídají záběry jak z kabiny vozu, tak i zvenčí jak brázdí světoznámý okruh.
V porovnání s jinými videi z Nurburgringu jsou tyto záběru podezřele tiché. Důvod je ten, že R8 e-tron je plně elektrický vůz s téměř nehlučnými elektromotory. Hluk, který je na videu převážně slyšet, je hluk aerodynamický nebo hluk od pneumatik.
Jak už jsem naznačil, R8 e-tron má dva elektromotory, které produkují výkon 376 koní a točivý moment 820 Nm. Energii čerpají z lithium-iontových baterií. Audi tvrdí, že dojezd činí až 215 km a maximální rychlost plně elektrické R8čky je přes 200km/h. Audi však nechala upravit vůz speciálně pro jízdu na Nurburgringu. Technici zvýšili maximální rychlost na 250 km/h. R8 e-tron se sériovou maximální rychlostí zvládá okruh za 8:26.1 minuty – stále úctyhodný čas.
Některé další prototypy od jiných výrobců své štěstí na tomto okruhu také zkusily. Toyota EV P001 bateriemi poháněné závodní speciál dosáhl dokonce času 7:47.8, Peugeot EX1 to zvládl za 9:01 a upravený Mini E zvládl kolo za 9:51.
Za volantem Audi R8 e-tron můžete ve videu vidět Markuse Winkelhocka.
-TJ-