Automobily britské značky Aston Martin měly doposud jednu zásadní slabinu, a sice převodovku. Stížnost na šestistupňový automat Touchtronic II tak můžete slyšet a číst v jakémkoliv zahraničním testu či videu. Asi proto nebude překvapením, když se modernizace modelů Vanquish (novou skříň dostává i Rapide S) soustředila právě na tento komponent.
Do nového modelového roku tedy oba Britové vstupují s novým automatem Touchtronic III, ten však s předchozí převodovkou nemá kromě názvu pranic společného. Místo toho jde o známou osmistupňovou skříň, kterou vyvinula firma ZF, a kterou technici automobilky Aston Martin upravili dle svých potřeb. Přívítejme v Astonech jednu z nejlepších převodovek dnešní doby.
Převodovka není jediným prvkem, na kterém se zapracovalo. Úpravy se dočkal i šestilitrový dvanáctiválec, který kromě jiného nově profituje z řídicí jednotky firmy Bosch. Pochlubit se může výkonem 576 koní. Převodovka i update motoru se tak postaraly o lepší dynamické hodnoty. Vanquish se tak dostane na stovku o půl sekundy rychleji, tedy za 3,8 s. Díky tomu je nejlépe sprintujícím sériovým Astonem Martin všech dob.
Díky nové převodovce, potažmo jejímu poslednímu stupni, se maximální dosažitelná rychlost zvýšila na 322 km/h. Žíznivost u Astonu Martin Vanquish činí 19,3 l/100 km ve městě, 9,1 l/100 km mimo město a 12,8 l/100 km v průměru.
Další úpravy se dotýkají podvozku. Vanquish totiž dostal o 15 % tužší přední a o 35 % tužší zadní tlumiče, spolu s 20% tužším uchycením zadní nápravy. To je ale v rámci mechaniky skutečně vše, dodat snad již můžeme pouze tolik, že zmiňovaná osmistupňová převodovka dovede řadit za 0,13 sekundy.
Zvenčí jde víceméně jen o nové barvy, z nichž můžeme vyzdvihnout odstín Diavolo Red dříve dostupný pouze u série V12 Zagato. Sáhnout pak můžete ještě po kovaných kolech, které redukují neodpruženou hmotnost o téměř sedm kilogramů, zatímco uvnitř se objevují nové barvy čalounění.
Za poměrně výrazný update, zejména však mechanický dáváme velký palec nahoru. Po tak krátké době, takto markantně zlepšit parametry (0-100 km/za 3,8s…) a ne pouze designové pozlátko na povrchu, dobrá práce.