Nejmenší Aston Martin je výtvorem celosvětových tlaků na snižování flotilových emisí. Pod názvem Cygnet tak případný zájemce může koupit přeznačkovanou Toyotu iQ s 1,3kou pod kapotou. Co kdyby se ale Aston Martin pokusil svému prckovi vdechnout trochu té aristokratické surovosti instalací dvanáctiválce?
Není to poprvé, co se šíří zvěsti o instalaci motoru do Cygnetu z větších sourozenců. Dříve se ale mluvilo o adoptování osmiválce z modelu Vantage, nejnovější dohady však zmiňují větší šestilitrový dvanáctiválec z modelu DB9. Aston Martin si totiž údajně nechal vypracovat studii, dle jejíchž výsledků by se bez zásadních úprav V12 vešel do prostoru, kde nyní pracuje miniaturní 1,3ka o výkonu sta koní.
Výkonný dvanáctiválec by si samozřejmě vyžádal také rozsáhlé úpravy podvozku, aby byl vůz s délkou lehce přes tři metry vůbec schopen sílu motoru zvládnout. Vzdáleně to připomíná tolik diskutovaný projekt Nissanu Juke-R, avšak ten má pod kapotou pouze přeplňovaný šestiválec.
Mnoha lidem se zdají řeči o dvanáctiválcovém Cygnetu jako výmysly, a tak například americký server Jalopnik.com kontaktoval přímo automobilku. Dle jejího vyjádření se momentálně na žádném projektu nepracuje. To ovšem není rázné odmítnutí, které většina lidí očekávala, a tak zůstává otázkou, jestli se něčeho podobného výhledově přeci jen nedočkáme. Rozhodně by bylo zajímavé podobnou příšerku vidět alespoň ve formě konceptu.
-FM-