2025-renault-rafale-presidentiel-prezidentske-auto-francie

300 koní, mramor z Pyrenejí a bukové intarzie: Vítejte ve francouzském prezidentském autě

Autor: Petr Pilný - Zdroj: Renault - Foto: Renault - 18. 7. 2025


Může být auto zároveň luxusní kanceláří, bezpečnostní pevností i nositelem národní identity? Podle francouzské vize rozhodně ano. Speciální verze modelu Renault Rafale, která je určená výhradně pro prezidenta Francie Emmanuela Macrona, to dokazuje s přehledem.

Jde původně o Renault Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 s výkonem 300 koní. Na první pohled jde o elegantní SUV, přesto už při bližším pohledu začnou vystupovat drobné detaily, které prozrazují, že tohle není ledajaké auto. Maska chladiče nese barvy francouzské vlajky, jsou tu i decentní vlaječky, exkluzivní a velmi speciální lak Bleu Présidence, který odráží teplo a pomáhá udržet interiér až o 10 stupňů chladnější. Na slunci se navíc jemně třpytí v modré, bílé a červené.

Pancéřované, ale ladné

Za elegantní fasádou se skrývá technologie, která odpovídá nárokům nejvyšší státní funkce. Vůz je pancéřovaný a upravený pro maximální bezpečnost i komfort. Významnou roli hrají kompozitní materiály, které byly zvoleny kvůli své nízké hmotnosti, pevnosti, ale zároveň odolnosti. Díky nim se podařilo pancéřování integrovat tak, aby výrazněji nenarušovalo vzhled ani jízdní vlastnosti vozu. K tomu pomáhá i speciálně upravené odpružení, které kompenzuje vyšší hmotnost.

Výsledkem je podle Renaultu plynulá a stabilní jízda i v městském prostředí. Technici Renaultu se zaměřili také na řízení: systém řízení všech čtyř kol zajišťuje vyšší manévrovatelnost a jistotu za volantem.

Auto jezdí na 20palcovými kolech typu Chicane obutých do celoročních pneumatik Michelin CrossClimate, které si poradí s různými typy povrchů a počasí – v pařížských ulicích i mimo ně.

Kancelář na čtyřech kolech

Vnitřní prostor auta je navržen jako pojízdná pracovna. Zadní část připomíná mobilní kancelář: komfortní, tichou, s důrazem na ergonomii i technologie. Lepší zvuková izolace vytváří prostředí vhodné nejen pro cestování, ale i pro důvěrná jednání.

Za zmínku stojí řešení ventilace zadních sedadel, které bylo technicky náročné. Konstruktéři museli skloubit chlazení a komfort bez zásahu do designové čistoty interiéru. Zadní konzole je čalouněná Alcantarou a je přizpůsobena specifickým potřebám prezidenta. Nabízí třeba místo na dokumenty a podobně.

Interiér vznikl díky spolupráci s francouzskými mistry svého oboru. Jedním z nejvýraznějších prvků je černý mramor Noir Grand Antique z Pyrenejí zpracovaný firmou Mineral Expertise. Mramor se objevuje v precizně vsazených plochách na středové konzoli i na volantu.

Obložení ovládacích panelů z tmavého buku s intarzií vytvořil pařížský řemeslník Ludovic Avenel. Kombinuje tradiční postupy s moderním designem a výsledek odpovídá stylu, který je zároveň funkční i reprezentativní.

Kožené čalounění bylo ručně zpracováno v dílnách Renaultu. Má jemné modré prošívání ladící s oficiálními barvami republiky. Opěrky hlavy zdobí decentní laserová rytina francouzského státního znaku a nechybí ani diskrétní kapsy na zadní straně předních sedadel pro užitečné pomůcky na cestách.

Tradice, která trvá přes století

Tato konkrétní spolupráce mezi značkou Renault a Elysejským palácem má své kořeny už v roce 1920, kdy první prezident usedl do modelu Renault 40 CV. Od té doby si Renault pro oficiální použití zvolilo dvanáct hlav státu. Rafale tak není jen technicky vyspělý vůz – je i nositelem kontinuity, která přesahuje jednotlivá volební období.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru