Ta zběsilá jízda trvala 24 hodin – a stále na plný plyn: Celkem 12 pilotů se na vysokorychlostním okruhu v areálu Millbrook Proving Ground vystřídalo za volanty dvou sériových automobilů Opel Astra 2.0 CDTI. Během 24 hodin dělali piloti jen kratičké přestávky v celkové délce jen 22 minut a ujeli dohromady 4 800 km. To znamená průměrnou rychlost 201 km/h a pokus o vytvoření nového světového rekordu pro sériové osobní automobily s přeplňovaným vznětovým motorem v kategorii FIA 1600-2000 cm3.
Tým značky Opel a jeho sesterské značky Vauxhall se pokusil ustavit celkem 12 nových světových rekordů a 6 britských národních vytrvalostních rekordů. Pro 24-hodinový sprint byly automobily vybaveny povinnou ochrannou klecí v kabině, sportovními sedačkami Corbeau a bezpečnostními pásy Luke. Potom byly vozy uzamčeny a zaplombovány v zajištěném prostoru pod dohledem sportovních komisařů až do pokusu o rekord. Nyní se čeká na potvrzení federace FIA, že pokusy o překonání jednotlivých rekordů byly úspěšné a jsou tedy platné.
[nggallery id=2600]
Dva modely Opel Astra CDTI odstartovaly na vysokorychlostním okruhu Millbrook nedaleko Milton Keynes ve Velké Británii 5. října 2013 v 16:00 hod. Za jejich volanty se střídalo devět novinářů se třemi specialisty automobilek Opel/Vauxhall. Volker Strycek, bývalý pilot DTM a nyní ředitel centra Opel Performance Cars & Motorsport, fungoval jako kapitán týmu. Někdejší specialista na okruhové automobilové závody a sportovní ředitel byl na konci 24-hodinového maratonu, který si kladl za víl vytvoření 18 nových světových rekordů, mimořádně spokojený: „Naše dvě Astry byly při jízdě na plný plyn naprosto suverénní. Kombinace výkonu a účinnosti umožnila vytvoření nových rekordů na 24 hodin. Zajímavé je, že do motorů vozů nebylo potřeba doplnit ani jedinou kapku oleje.“
Partnerem Opelu se stal Michelin, který dodal pneumatiky Pilot Super Sports pro originální montáž – stejné, jaké dostávají zákazníci při koupi nových modelů Astra. Před rekordní jízdou uskutečnil Opel na okruhu Millbrook náročné komplexní testy, včetně jízdy na 500 mil (cca 800 km) vysokou rychlostí. Testy potvrdily potřebnou odolnost pneumatik pro rekordní jízdu. „V zájmu maximální bezpečnosti jsme provedli jen jednu výměnu pneumatik na každém autě,“ poznamenává Volker Strycek. „Na klopené dráze je totiž namáhání pneumatik i podvozku mimořádné.“
Při přípravě projektu využil Volker Strycek svoje dlouholeté zkušenosti z automobilového sportu a přivedl na okruh i čtyřčlenný tým mechaniků, který se stará o závodní vozy Opel Astra při 24-hodinových vytrvalostních závodech v Le Mans a na Nürburgringu. Tento tým mechaniků garantoval velmi rychlé a efektivní dotankování vozů i výměnu pilotů ve dne i v noci. Za celý den a noc stály vozy v depu celkem jenom 22 minut.
„Je to dokonalý důkaz spolehlivosti, bezpečnosti a výkonnosti modelu Astra v extrémních podmínkách,“ říká Duncan Aldred, výkonný viceprezident automobilky Opel odpovědný za prodej a poprodejní služby a předseda představenstva & výkonný ředitel značky Vauxhall. „Někdy se věnuje až příliš velká pozornost poslednímu procentu jízdních vlastností nebo času ke zrychlení z 0 na 100 km/h. Ale pro většinu řidičů je nejdůležitější mimořádná spolehlivost a bezpečné jízdní vlastnosti. A právě to náš test potvrdil,“ dodává Duncan Aldred.
Tisková zpráva/-PS-