Společnost TOYOTA Motorsport GmbH s potěšením oznámila konečné technické podrobnosti modelu GT86 CS-R3 s pohonem zadních kol pro automobilové soutěže, jenž se letos objeví v soutěžní premiéře.
Prototyp CS-R3 od svého představení loňského srpna absolvoval zevrubný zkušební program, jehož cílem bylo optimalizovat design a nadefinovat konečné specifikace kitu, jenž se bude nabízet soukromým závodním jezdcům a týmům.
Výsledkem intenzivního vývoje jsou lepší vlastnosti na šotolině i na asfaltu. Vysokou prioritu však měla i spolehlivost a životnost, aby zákazník dostal vůz umožňující za přijatelných nákladů účastnit se soutěží po celou sezónu i v dalších letech.
CS-R3 si zákazníci již nesmírně oblíbili pro jeho uspořádání s pohonem zadních kol, plochý motor boxer 1998 cm3 o výkonu 238 koní a šestistupňovou sekvenční převodovku, což je kombinace přinášející výjimečný požitek z jízdy.
První vozy zákazníci převezmou v květnu; zpoždění oproti původním předpovědím jde na vrub zlepšení, která vyplynula z výsledků zevrubného testování. TMG se proto rozhodla prodloužit dobu platnosti zaváděcí slevy. V případě objednávek podaných do 24. dubna 2015 stojí kit CS-R3 ve specifikaci pro asfalt či šotolinu rovných 79 000 eur (bez DPH), což představuje slevu 5000 eur oproti standardní maloobchodní ceně 84 000 eur (bez DPH).
Kit CS-R3 zahrnuje skelet karoserie GT86, hnací ústrojí a mechanické komponenty potřebné k postavení vozu. Úplné podrobnosti se specifikacemi CS-R3 a přesným obsahem kitu naleznete na těchto internetových stránkách.
Homologace v souladu s regulemi FIA R3 bude potvrzena počátkem července a následně se všechny vozy CS-R3 budou moci účastnit tuzemských i mezinárodních rallyových soutěží různé úrovně, včetně závodů světového rallyového šampionátu (WRC).
První příležitost spatřit CS-R3 v akci budou mít fanoušci 4. července na dolnosaské rallye (Rally Niedersachsen) poblíž Hannoveru, kde by mělo až 10 těchto vozů nastoupit do prvního kola nové soutěže HJS TMG CS-R3 Trophy. Na uvedenou Trophy se již přihlásili první soutěžní jezdci, kteří tak mají možnost získat v každém ze sedmi kol finanční prémii přes 5000 eur a další výhody. Soutěž je naplánována minimálně na tři příští sezóny.
Nico Ehlert, TMG Principal Engineer Customer Motorsport, komentuje: „V historii GT86 CS-R3 jsme nyní dosáhli důležitého milníku a opět se dostáváme o krok blíže k soutěžní premiéře tohoto vozu. Do programu testování a vývoje jsme investovali ohromné množství energie, abychom připravili rychlý, spolehlivý a celkově úžasný vůz, který si oblíbí závodní jezdci i fanoušci. S vývojem každého nového vozu je vždy spojena řada náročných otázek; tentokrát jsme se hodně zapotili nad úkolem přizpůsobit naši zadokolku předpisům, které byly napsány především pro vozy s pohonem předních kol. Pro TMG je nesmírně důležité, aby naše vozy splňovaly vysoká očekávání zákazníků, a tak nám celý proces homologace zabral o něco více času, než jsme původně plánovali. Nyní tak máme vůz, který, jak věřím, předčí očekávání našich zákazníků a zaujme i motoristické fanoušky.“
[table caption=“Technické specifikace:“ width=“615″ colalign=“left|center“]
Vůz,Toyota GT86 CS-R3
Pohonná jednotka,FA20
Uspořádání,plochý čtyřválec (boxer)
Zdvihový objem,1998 cm3
Max. výkon,238 koní
Max. točivý moment,230 Nm při 6800 ot/min
Výfuková soustava,závodní výfuk a sběrné potrubí HJS
Palivová nádrž,bezpečnostní palivová nádrž FT3
Pohon,zadních kol
Převodovka,šestistupňová Drenth se sekvenčním řazením
Diferenciál,s omezenou svorností; několik možností nastavení parametrů
Rozvodovka,krátká rozvodovka+ k dispozici několik nastavení
Spojka,závodní spojka s odlehčeným setrvačníkem
Řízení,hydraulický posilovač; strmý poměr
Karoserie,ocelový monokok; střešní odvětrávání
Bezpečnostní klec,bezpečnostní klec homologovaná pro R3
Délka,4240 mm
Šířka,1775 mm
Rozvor,2570 mm
Hmotnost,1080 kg dle předpisů
Zavěšení kol,vpředu: typ McPherson
,vzadu: multilink
Tlumiče,šotolina: Reiger; nastavitelné ve 3 stupních
,asfalt: Reiger; nastavitelné ve 3 stupních
Stabilizátory,několik možností
Disky:,šotolina: OZ 6″ x 15″
,asfalt: OZ 7″ x 17″
Brzdy vpředu:,šotolina: 300 x 30 mm
,asfalt: 330 x 30 mm
Brzdy vzadu:,šotolina: 295 x 10 mm
,asfalt: 295 x 10 mm
Brzdové třmeny vpředu:,Alcon – čtyřpístkové brzdové třmeny
Brzdové třmeny vzadu:,Alcon – dvoupístkové brzdové třmeny
Cena,79 000 eur (bez DPH) pro objednávky podané do 24. dubna 2015
,84 000 eur (bez DPH) standardní cena
[/table]