ŠKODA je po 10. hlavním sponzorem Tour de France

Autor: Pavel Srp - 25. 6. 2013


Již podesáté podpoří ŠKODA jako hlavní sponzor letošní Tour de France, nejslavnější cyklistický závod na světě. S flotilou čítající 250 vozů značky ŠKODA a s řadou doprovodných akcí se česká automobilka představí na jubilejním 100. ročníku klasického cyklistického závodu. Letošní Tour se koná od 29. června do 21. července.

„Naše dlouholeté partnerství s celosvětovou cyklistickou událostí číslo jedna podtrhuje těsně spojení značky ŠKODA s cyklistikou,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „To, že současně s desátým výročím našeho sponzoringu Tour de France můžeme oslavit i jubilejní 100. ročník tohoto závodu, nás velice těší. Naše podpora Tour de France a dalších cyklistických akcí demonstruje mimo jiné naší téměř stoosmnáctiletou tradici. Úspěšná historie firmy se začala psát v prosinci 1895, kdy naši zakladatelé Laurin a Klement zahájili výrobu jízdních kol,“ dodává Vahland.

L&K kolo Slavia (1899)  Kola se vyráběla v různých provedeních: pro dámy, pro pány, pro špatné cesty apod.
L&K kolo Slavia (1899)
Kola se vyráběla v různých provedeních: pro dámy, pro pány, pro špatné cesty apod.

Letošní Tour de France startuje 29. června, premiérově na francouzském ostrově Korsika, kde se jedou hned první tři etapy. Po celkem jedenadvaceti etapách a více než 3360 kilometrech dorazí závodníci 21. července do cíle na bulváru Champs-Elysées v Paříži. Stejně jako v uplynulých letech je ŠKODA i tentokrát partnerem „Bílého trikotu“ pro nejlepšího jezdce do 25 let.

Pro letošní závod kolem Francie poskytne ŠKODA organizátorovi a dalším partnerům celkem 250 vozů. Jako doprovodné automobily budou využity hlavně vozy ŠKODA Octavia Combi nové generace a ŠKODA Superb, mezi nimi také dva kompletně přepracované Superby, které svou premiéru na evropských trzích oslaví koncem června. Jeden z nových Superbů v červené barvě poslouží jako vůz pro ředitele závodu Christiana Prudhomme. Mnoho dalších vozů ŠKODA pojede v takzvané reklamní karavaně, známé pod jménem „caravanne publicitaire“, která trať projíždí jednu až dvě hodiny před pelotonem a nabízí divákům atraktivní doprovodný program. V letošní flotile pro Tour de France jsou zastoupeny i modely Rapid, Yeti a Citigo.

Poskytování vozů hraje už od prvopočátku sponzoringu hlavní roli. Každoročně ujede více než 200 vozů značky ŠKODA v rámci Tour zhruba 2,8 milionu kilometrů. Celkový počet dosud ujetých kilometrů činí zhruba 25 milionů. Flotila značky ŠKODA se přitom vyznačuje maximální spolehlivostí: do dnešního dne nedošlo k žádnému přerušení jízdy z důvodu technické poruchy.

Tour de France patří mezi největší sportovní akcie na světě, překonává jí pouze fotbalové mistrovství světa a olympijské hry. V roce 2012 kolem trati fandilo zhruba dvanáct milionů příznivců cyklistiky, k tomu je nutné přičíst zhruba 1,7 miliard televizních diváků na celém světě. „Cyklistika je velmi dynamický sport, který dovede nadchnout miliony lidí na celém světě,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA pro oblast prodeje a marketingu. „Ke značce ŠKODA se dokonale hodí,“ dodává Eichhorn.

Součástí sponzoringu Tour de France je široce pojatá komunikační kampaň. Speciálně natočený film v dynamických sekvencích ukazuje aktivity automobilky, spojené s Tour de France. Hlavním s cílem této kampaně je ukázat, že ŠKODA, jakožto tým, stojící za týmy zajišťuje a podporuje úspěšný průběh závodu kolem Francie. Toto sdělení podporuje i série emotivních inzerátů, sestávajících se z různých motivů. I zde zaznívá heslo: „tým, stojící za týmy.“

V souvislosti s Tour a cyklistikou je ŠKODA velmi aktivní také na internetu a na sociálních sítích. Cyklistické angažmá značky ŠKODA představují hned dvě internetové prezentace: www.skoda-cycling.com a www.skoda-radsport.de. Podobnou prezentaci lze shlédnout také na facebooku.

Vedle ledního hokeje je cyklistika nejdůležitějším pilířem mezinárodní sponzorské strategie značky ŠKODA. Důležitou roli přitom hraje také masová cyklistika. Automobilka podporuje českou sérii Kolo pro život, soutěž Virtual Cup nebo berlínský Velothon.

Těsně spojení s cyklistikou demonstruje ŠKODA i nad rámec tradičního sponzoringu. Již několik let jsou jízdní kola a cyklistické příslušenství součástí nabídky produktů automobilky. S deseti modely je kolekce jízdních kol ŠKODA pro rok 2013 pestřejší a atraktivnější než kdykoli předtím. ŠKODA Originální příslušenství nabízí kola pro děti a juniory, stejně jako špičková závodní a horská kola. Letos se v nabídce poprvé objevila 29palcová kola, tedy kategorie, která je nyní mimořádně oblíbená. Značka kromě toho nabízí také atraktivní oblečení pro velké a malé cyklisty i další doplňky, jako například přilby, rukavice, lahve na vodu nebo sluneční brýle v designu ŠKODA.

Tisková zpráva/-PS-


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru