Ráno jsme vám představili nového krále okruhu Nurburgring, kterým se se speciální odlehčenou verzí stal Renault Mégane RS 275 Trophy R. Nicméně jsme vám také říkali, že ono vítězství nad SEATem Leon Cupra není tak úplně fér, protože SEAT svůj skvělý čas získal s prakticky sériovým autem.
Netrvalo dlouho a na světě je odpověď španělské automobilky. Ta je, slušně řečeno, hodně rozladěna tím, že Renault si proti nim postavil speciální odlehčenou verzi vozu a následně se chlubí časem lepším o čtyři vteřiny. Manažer pro vývoj SEATu Leon, Sven Schawe, k tomu dodal, že sice Ranultu může gratulovat ke svělému výsledku, ale že by si jeho vývojáři měli uvědomit, jak moc podvádějí. Rekordní čas získali s úplně odlišným vozem než je sériový Leon Cupra. Pokud by prý SEAT vyrazil na trať s podobně upraveným vozem, neměl by Renault šanci. I když přiznal, že měli na Cupře obutá ultra lehká kola, speciální lepivé pneumatiky, pořád jde o nulové odlehčení oproti Renaultu. Navíc tento rekord si může připsat pouze vůz, který si zákazník může běžně koupit, což je u 250 kusové série Renaultu Mégane RS 275 Trophy-R poněkud diskutabilní.
Tahle válka začíná nabírat na obrátkách, a co si budeme povídat, pro nás, zákazníky je to dobře. Budeme mít na výběr ze skvělých a hodně rychlých hot-hatchů, ale otázkou je, kdo se k nim reálně nakonec dostane. Jisté je, že Sven Schawe také přiznal, že jsou připraveni na Reanult zareagovat, ale otázkou je, zda vedení automobilky tuhle soutěž podpoří a schválí výrobu ještě lehčí a ještě rychlejší varianty Leonu Cupra. Jisté v tuto chvíli je jen to, že kvůli hmotnosti by auto mělo mít pohon pouze předních kol a nesmí se v žádném případě postavit proti Volkswagenu Golf R. Je to trochu zamotaná situace, ale alespoň se něco dějě. Sami jsme zvědaví, jak tohle dopadne. :)
SEAT v překladu vlastně říká: „Gratulujeme ti, Renaulte, k nejrychlejšímu kolu na ‚Ringu, ale bez problémů bychom tě dokázali porazit. Jen nevíme, jestli se nám chce…“ Zvedáme palec nahoru pro SEAT! :)