Dost možná jsme právě svědci zrodu jednoho z nejlepších hothatchů vůbec. Pod kapotu ostrého Renaultu Clio se totiž dostává potentní motor z modelu Mégane R.S. 275 Trophy-R, byla snížena hmotnost vozu a to nejdůležitější, konečně má manuál. Trochu nás může vyděsit přídomek Concept, ale ten jakoby nevidíme. Tohle auto prostě musí Renault Sport postavit!
Poslední generace Clia R.S. šla tak trochu proti vlastním přesvědčením. Atmosférický dvoulitr nahradila foukaná šestnáctistovka a manuální převodovku vystřídal automat. Dvě věci, které milovníkům ostrých hatchbacků moc radosti neudělaly. Vypadá to však dobře, Renault zřejmě naslouchá kritice a připravil verzi, která nechá velmi malý prostor na stížnosti.
Renault Clio R.S.16 totiž dostal plnotučný agregát z Méganu R.S. 275 Trophy-R. To znamená, že pod maličkou kapotu Clia se nastěhoval přeplňovaný dvoulitr disponující výkonem 275 koní (202 kW)! Motor pohání přední kola a to pomocí šestistupňové manuální převodovky. První informace zatím nehovoří o samosvoru, ale tak nějak všichni víme a modlíme se, že tam bude. Ostré Clio se od většího Méganu inspirovalo ve více věcech. Nový je také nastavitelný podvozek přímo převzatý z verze Trophy-R, stejné je to i v případě brzd s kotouči o průměru 350 mm vpředu a 260 mm vzadu. Další věcí je také lithium-iontový akumulátor, který oproti standardnímu řešení ušetřil 15 kilogramů z celkové hmotnosti vozu.
Design se inspiroval vozy Formule 1, nemůžeme si nevšimnou žlutého laku a zlatavých polepů. Na zadní části je nově spoiler převzatý ze závodního Clia Cup. Není tam jen tak pro parádu, je schopný generovat přítlak 40 kilogramů při rychlosti 200 km/h. Exteriér verze R.S.16 je také o 60 milimetrů širší, tím pádem nezaniknou ani 19″ litá kola.
Renault Clio R.S.16 se o víkendu poprvé představil při závodech Formule 1 v Monaku, další možnost potkat ho bude už příští měsíc na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Takže teď se všichni hezky poctivě modleme, aby ostrý hatchback ztratil status konceptu, a aby limitovaná edice nebyla až tak limitovaná.