Problémy s převodovkou, zadření motoru či jiné závažné defekty se nevyhýbají ani těm nejnovějším automobilům. V prvních dvou letech provozu se řidiči mohou spolehnout na zákonem danou dvouletou záruku. Některé automobilky tuto standardní dobu navíc výrazně prodlužují, a získávají tak jistou konkurenční výhodu, protože zákazníci v případě poruchy ušetří až desítky tisíc korun.
Obavy z nákladných oprav zvyšují zájem řidičů o služby a výhody, které riziko desetitisícových položek za defekt auta eliminují. Automobilky na tuto poptávku reagují tím, že poskytují na svá auta prodloužené záruky nebo garantují zákazníkům výhodnější servis. Někteří výrobci prodlužují standardní dvouletou záruku na lhůtu dvojnásobně či trojnásobně delší. Příkladem je například Hyundai, který poskytuje neomezenou záruku na 5 let, a Opel, který ji prodloužil dokonce na 6 let – ovšem pouze na vybrané komponenty.
Prodloužení záruky nabízejí automobilky buď zcela zdarma nebo si za něj musíte, jako například u vozů koncernu Volkswagen, připlatit. Rekordmanem v délce garantované záruky je značka Kia, která však tuto dobu omezuje ujetím určitého počtu kilometrů.
Právě informace o možném omezení rozsahu služeb, které prodloužené záruky zahrnují, jsou těmi, o něž by se zákazníci před koupí nového vozu měli rozhodně zajímat.
[poll id=“10″]
Tisková zpráva/-PS-