Společnost TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) úspěšně zakončila čtyři testovací dny s prototypem GT86 CS-R3 na Deutschland Rallye, což znamená další významný posun v rámci vývoje tohoto vozu.
Za volant nového prototypu TMG pro automobilové soutěže s pohonem zadních kol usedla Isolde Holderiedová, někdejší světová šampionka soutěží v rallye. Speciál TMG tentokrát musel překonat 1300 km v roli předjezdce na trati.
Hlavním cílem testování během uvedených čtyř dnů bylo absolvovat co největší vzdálenost, aby bylo možné vyhodnotit prvotní specifikace a dosáhnout zlepšení. Tým všechny cíle splnil i díky spolehlivosti vozu a řidičskému umění, které Isolde prokázala v někdy dost obtížných situacích na trati.
Zkušenosti nasbírané na Deutschland Rallye napomohou ke konečnému určení specifikací pro kit CS-R3, jenž se bude zákazníkům nabízet v prvním čtvrtletí 2015 po homologaci FIA pro kategorii R3.
Toyota GT86 v provedení CS-R3 si díky svému nápadnému zevnějšku a konkurenceschopné ceně (79 000 eur plus DPH v případě objednání do 31. ledna 2015, poté za 84 000 eur plus DPH) získala nemalou pozornost, ať již v servisním zázemí či na samotné trati.
Reakce fanoušků i konkurentů byly jednoznačně příznivé, což platí nejen pro nasazený vůz, ale i nový speciál HJS TMG CS-R3 Trophy, jenž se ukáže v německém šampionátu v roce 2015.
Kit CS-R3 bude obsahovat veškeré základní mechanické součásti, tj. prvky nezbytné pro nasazení v rallyových soutěžích, kompletní hnací řetězec a všechny originální (OE) komponenty, tedy karoserii s bezpečnostní klecí k sestavení zákazníkem. Seznam volitelných prvků bude upřesněn v příštích týdnech.
Nico Ehlert, Principal Engineer Customer Motorsport, dodává: „Celkově to hodnotíme jako velmi příznivou zkušenost a důležitý posun v rámci vývoje CS-R3. Vůz na Deutschland Rallye byl prvním prototypem, takže jsme očekávali, že se mohou nějaké problémy vyskytnout. S radostí ale mohu konstatovat, že víkend proběhl hladčeji, než jsme předpokládali. V prostředí s pevnými časovými limity a pod vysokým tlakem jsme měli možnost otestovat nejen chování samotného vozidla, ale i jeho provozní potřeby. Odhalili jsme několik věcí ke zlepšení, ať již co do technického nastavení nebo řešení servisního zázemí. Úspěšný víkend oceňujeme nejen z hlediska technického, ale i toho, jak příznivé reakce CS-R3 vyvolal. Fanoušci nadšeně kvitovali návrat zadokolky do rallye a velice nás povzbudil i zájem zákazníků. Těšíme se, až v příštím roce uvidíme spoustu vozů CS-R3 na závodních tratích po celé Evropě i jinde.“
Isolde Holderiedová: „Jízdu s CS-R3 jsem si hodně užila; pohon zadních kol je prostě radost. Vůz je dobře vyvážený a příjemně se vede na tratích nejrůznějšího typu. Neuvěřitelné byly reakce lidí, kteří zde CS-R3 sledovali. Existuje ohromná spousta fanoušků zajímajících se o historii rallye vozů Toyota, a tak je nadchlo, že vidí TMG aktivně zpět na trati. Třešničkou byla dlouhá erzeta Panzerplatte v sobotu před davem fanoušků. Již jsem tam jela mockrát a moc se mi to líbí. Testování CS-R3 jsme si opravdu užili, pro mne to byla prostě zábava.“