Je to už 22 let, co sjel z výrobní linky první vůz Škoda Felicia. A je to také už 15 let, kdy z ní naopak sjel ten vůbec poslední. Škoda Felicia byla prvním modelem, který automobilka Škoda vyráběla po vstupu koncernu Volkswagen v roce 1991 a přinesla mnoho novinek a změn.
Škoda Felicia je velmi zjednodušeně důkladně přepracovaný Favorit, sdílí s ním dokonce některé prvky podvozku a základní motor. Později však přibylo motorů více, včetně prvního naftového agregátu. Rozšířena byla také výbava (například ABS, 2x airbag, posilovač řízení, centrální zamykání, klimatizace, kožené čalounění, vyhřívaná přední sedadla, elektrické ovládání oken a podobně) a vznikaly speciální edice.
Vývoj modelu byl započat ihned po vstupu automobilky Volkswagen v roce 1991 a první sériová ŠKODA Felicia sjela z linky mladoboleslavského závodu 17. října 1994 přesně v 10:20 hodin. Krátce po zavedení verze hatchback byla modelová řada Felicia rozšířena, když v červnu 1995 na trh vstoupil praktický a prostorný rodinný vůz ŠKODA Felicia Combi. Záhy po představení modelu kombi zahájila automobilka v srpnu 1995 v závodě Kvasiny výrobu varianty Pick-up (a uzavřeného užitkového provedení Vanplus). Později byl na bázi vozu ŠKODA Felicia Pick-up představen i derivát ŠKODA Felicia Fun, koncipovaný pro využití ve volném čase. Přes 18 500 vozů varianty Pick-up bylo navíc vyrobeno a prodáno pod označením Volkswagen Caddy.
Základní pohonnou jednotkou modelu ŠKODA Felicia byl zprvu benzinový motor o objemu 1289 cm3 ve výkonových variantách 40 kW a 50 kW. Nabídka motorizací byla ale brzo rozšířena. Od roku 1995 byl v nabídce benzinový motor 1,6 MPI (55 kW) a naftový 1,9 D s výkonem 47 kW.
ŠKODA Felicia se také úspěšně zapsala do historie mezinárodního motorsportu. V rallyovém mistrovství světa působila tři sezony od roku 1995 do roku 1997. Již v první sezoně obsadila ŠKODA Felicia Kit Car třetí místo ve své třídě, za volantem seděli jezdci Emil Triner a Pavel Sibera. V roce 1996 se umístil pilot Stig Blomqvist ve voze ŠKODA Felicia Kit Car při britské RAC Rally na senzačním třetím místě v celkovém hodnocení, v soutěžním Mistrovství světa roku 1997 ŠKODA Felicia skončila druhá ve své třídě. Následně převzal rallyové aktivity značky model Octavia WRC.
Vozy Škoda Felicia s karoserií hatchback i combi se vyráběly (od roku 1994) až do roku 2000 v Mladé Boleslavi, poté byla výroba přesunuta do Kvasin po bok modelů Pickup, Vanplus a Fun, které se zde vyráběly od roku 1995 až do konce výroby v roce 2001. Celkem bylo vyrobeno 1 401 489 vozů. Nástupcem se stala Škoda Fabia, která se začala vyrábět v roce 1999.