Peugeot 208 je nejprodávanějším evropským autem ve svém segmentu, ale stále ještě neřekl svoje poslední slovo. Na loňském autosalonu v Paříži byly představeny speciální verze 208 GTi a 208 XY, které prodeje sice již nijak výrazně nezvednou, ale posunou model 208 ještě o kousek dále…
Nový hothatch 208 GTi by měl navázat na svého předchůdce, kultovní model 205 GTi, a předpoklady pro to má. Ověřený přeplňovaný motor 1,6 THP o výkonu 147 kW/200 koní a točivý moment 275 Nm mu dovolí zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než 7 sekund.
Karoserie dostane několik designových prvků, jež odliší rychlé GTi od obyčejné verze. Dynamické chromované lišty kolem spodního okraje oken se rozšiřují a končí podpisem vzdávajícím hold slavné 205 GTi. Lišta kolem zadního postranního okénka ostatně nese hrdě logo GTi, vyvedené v lesklém chromu s červeným zvýrazněním. Tato červená barva se na voze objevuje bez ohledu na zvolený odstín: najdete ji na brzdových třmenech spolupracujících s velkými brzdovými kotouči (vpředu 302 mm, vzadu 249 mm), spodní liště masky chladiče, nápisu Peugeot na víku zavazadlového prostoru či na samotné masce chladiče. Na jejím žebroví se navíc objevuje 3D motiv startovacího šachovnicového praporku, který vzniká díky chromovaným prvkům zakomponovaným do leskle černé mřížky. Celek jemně podtrhují leskle chromované díly na liště mlhovek, horní liště masky chladiče a na zpětných zrcátcích a nová chromovaná koncovka výfuku.
Peugeot již předprodej modelu 208 GTi zahájil s cenou lehce převyšující půl milionu Kč. Za základní cenu 510 tisíc Kč dostanete třídveřové provedení s manuální šestistupňovou převodovkou, ale i bohatou základní výbavou. K prvním zákazníkům se dostane v průběhu června.
A co na to konkurenti? Škoda Fabia RS 1,4TSI DSG 180 koní stojí 504 tisíc, Ford Fiesta ST 1,6 EcoBoost 185 koní za 459 tisíc nebo třeba nový Renault Clio RS 1,6 Turbo (AT) 200 koní za 565 tisíc?
[nggallery id=1323]
-PS-