S novým modelem ADAM vstupuje Opel poprvé do A-segmentu stylových městských automobilů. Opel ADAM kombinuje výrazný energický design s téměř neomezenými možnostmi personalizace, která dělá z tohoto modelu jedinečnou nabídku. Kromě toho si ADAM přiváží prémiové technologie, známé dosud pouze z vozů vyšších tříd. Příkladem může být nový infotainment, který umožňuje integraci řidičova smartfonu (se systémem Android nebo Apple iOS), čímž se do interiéru vozu dostávají aplikace podporované internetem.
Při délce přibližně 3,70 m a šířce 1,72 m (bez vnějších zpětných zrcátek) je agilní třídveřový automobil dokonale přizpůsobený městskému prostředí. Ve svém interiéru nabízí ADAM místo čtyřem osobám. V A-segmentu Opel již nabízel praktický model Agila. Sportovně-elegantní ADAM má ale zacílenou na jinou skupinu zákazníků – je určený pro obyvatele měst, kteří hledají automobil vyjadřující jejich osobitý životní styl. Marketingoví odborníci předpovídají, že sub-segment lifestylových malých vozů čeká stálý růst.
Opel ADAM se bude zpočátku prodávat s trojicí úsporných zážehových motorů propojených s 5-stupňovou manuální převodovkou. Zákazníci budou moci volit čtyřválce 1,2 l o výkonu 51 kW (70 k) nebo 1,4 l s výkony 64 kW (87 k), resp. 74 kW (100 k). Ke všem motorům půjde objednat tzv. technologický komplet „ecoFLEX“, obsahující Start/Stop systém a další prvky snižující spotřebu paliva. Později bude mít v modelové řadě ADAM premiéru nová generace výkonných a mimořádně efektivních zážehových motorů vybavených přímým vstřikováním benzinu do válců a přeplňovaných turbodmychadlem. Nové motory se budou kombinovat se 6-stupňovou manuální převodovkou zcela nové generace.
Individualizace: Téměř bez omezení…
Opel ADAM si přináší také naprosto novou koncepci modelových verzí. Při individualizaci svého vozu si budou zákazníci vybírat ze třech odlišných základních profilů: JAM je neortodoxní, módní a barevný, GLAM je elegantní a sofistikovaný a SLAM akcentuje sportovní nádech. ADAM JAM, ADAM GLAM, ADAM SLAM – tyto tři profily tvoří základ pro téměř neomezenou personalizaci s pomocí široké škály barev karoserie, třech barevných verzí střechy, rozličných odstínů interiéru, dekorativních obkladů či potahů stropu (včetně verze „starlight roof“ s LED diodami).
Výrazný exteriér s ikonickou siluetou a prémiový interiér
ADAM vnáší do A-segmentu ceněnou designérskou filozofii značky Opel, charakterizovanou jako “sochařské umění v kombinaci s německou precizností”. Na rozdíl od většiny konkurentů ADAM nevyužívá retro-design, ale chlubí se moderním a výrazným stylingem. Nápaditá “plovoucí” střecha modelu ADAM, která je vizuálně odpojena od karoserie, umožňuje dokonalé využití dvoubarevné kombinace. Název modelu je – na rozdíl od většiny ostatních automobilů – umístěný u spodní části zadních sloupků karoserie, což zvýrazňuje atletický postoj vozu. V široké masce chladiče má ADAM novou chromovanou lištu v profilu křídla s integrovaným logem automobilky Opel v obdobném provedení jako u modelů řady Astra. Při pohledu z boku upoutají pozornost charakteristické prolisy ve tvaru břitu v dolní části dveří. Originální je i prolis okolo dveřních klik, podobný, jaký má kupé Astra GTC. Přední světlomety mají integrovaná denní světla v typickém profilu křídla, stejný motiv se pak opakuje i u koncových skupinových světel. Poprvé v A-segmentu nejmenších vozů mohou být zadní světla tvořena energeticky úspornými LED diodami.
Provedení a design interiéru navazuje na charakter exteriéru. Pozoruhodně prostorná kabina obsahuje řadu prémiových designových prvků. Harmonickými plochami a elegantními splývavými liniemi (podobnými jako u modelů Astra, Meriva a Insignia) rozvíjí ADAM tradici své značky i v segmentu nejmenších vozů. Kruhové palubní přístroje a spínače s chromovanými obrubami vyzařují sportovní preciznost.
Výbavy nad rámec třídy, možnost integrace smartfonu
ADAM je prvním modelem své značky, který dostal nejmodernější infotainment Opel, jež umožňuje optimální využívání funkcí smartfonu přímo ve voze. Nový systém, který se v A-segmentu objevuje poprvé, umožňuje integrovat smartfony s operačním systémem Apple iOS i přístroje se systémem Android.
Nový infotainment přebírá zvolený obsah ze smartfonu a zobrazuje ho na 7-palcovém (17,8 cm) barevném dotykovém displeji s vysokým rozlišením. Prostřednictvím monitoru a pěti základních nabídek ovládacího menu má řidič rychlý a intuitivní přístup k nejrůznějším funkcím svého smartfonu.
K novému infotainmentu lze přes USB rozhraní a integrovaný BluetoothTM modul snadno připojit různá externí media, jako jsou např. mobilní přehrávače MP3, přehrávače Apple iPodTM nebo tablety. Pro přístroje jednodušší konstrukce je k dispozici externí Aux-In vstup. V zaparkovaném voze může posádka sledovat i videa nebo personalizovanou diashow.
Nejmodernější technologie – poprvé v A-segmentu
ADAM přináší do A-segmentu nejmenších vozů řadu moderních inovativních technologií, které byly až dosud dostupné pouze ve vozech vyšších tříd. Poprvé je k dispozici např. parkovací asistenční systém APA II (Advanced Park Assist) nové generace. Po aktivaci stlačením knoflíku začne systém za pomoci ultrazvukových senzorů proměřovat mezery mezi vozy zaparkovanými podél vozovky. Když systém najde dostatečně velké místo, upozorní na to řidiče. Potom díky automatickému ovládání řízení vůz sám vmanévruje na zvolené parkovací místo. Řidič při tom musí pouze kontrolovat řazení a pedály plynu, spojky a brzdy. Parkovací asistenční systém se vždy dodává v kombinaci se systémem monitorování mrtvého úhlu vnějších zpětných zrcátek SBSA (Side Blind Spot Alert), který rovněž využívá ultrazvuková čidla. Další premiérou v A-segmentu je vyhřívaný volant.
Agilní podvozek standardně vybavený systémem ESP
Energický postoj modelu ADAM dále zvýrazňuje jeho široký rozchod (vpředu: 1485 mm/vzadu: 1478 mm). Podvozek s rozvorem 2311 mm je vyladěný s důrazem na maximum aktivní bezpečnosti a komfortu. Přední nápravu tvoří spodní ramena s tlumičovými vzpěrami McPherson (namontovaná na pomocném rámu). Vzadu má ADAM vlečená ramena propojená torzně poddajnou příčkou. Rozměry kol sahají od 16“ do 18“, vozy s disky rozměru 17“ nebo 18“ mají standardně sportovní podvozek se sníženou světlou výškou. Elektrický posilovač řízení EPS (Electric Power Steering) má speciální režim „CITY“, který po zmačknutí tlačítka zvýší účinek posilovače při manévrování v hustém provozu nebo na parkovištích. Elektronický stabilizační systém ESP nejnovější generace je součástí sériové výbavy všech verzí. Je vybavený různými doplňkovými funkcemi, z nichž některé lze objednat na přání, jako např. asistenční systém pro usnadnění rozjezdů do svahů HSA (Hill Start Assist).
Vysokou úroveň pasivní bezpečnosti zaručuje mimořádně odolná kabina posádky, vyrobená převážně z vysoce pevných ocelí. Do standardní bezpečnostní výbavy patří mj. čelní, boční a průběžné hlavové airbagy nebo dvoustupňové přepínače bezpečnostních pásů. U obou zadních sedadel jsou úchyty pro dětské sedačky systému ISOFIX (včetně upevňovacích bodů pro horní pojistné popruhy na zadní straně sklopných opěradel, dělených v poměru 50:50).
Nový Opel ADAM se na automobilovém trhu objeví po své oficiální světové premiéře na autosalonu v Paříži (29. září – 14. října 2012). U dealerů se první vozy objeví na samém začátku roku 2013.
[nggallery id=1088]
Tisková zpráva/-PS-