Opel rozšiřuje modelovou řadu Astra o nový čtyřdveřový sedan, už jsme si o něm říkali: Spy foto: Opel Astra sedan. Nový model s tříprostorovou karoserií představuje cenově přístupnou alternativu pro zákazníky, kteří vyhledávají tento typ automobilů ve střední třídě. Silnými stránkami nového sedanu jsou tradiční atributy modelů Astra, tedy především moderní technologie a obecně uznávaná kvalita.
Nový čtyřdveřový sedan prozatím završuje modelovou řadu Astra, kterou až dosud tvořily základní pětidveřový hatchback, kombi Sports Tourer a dynamické kupé GTC.
Od zahájení prodejů v červnu tohoto roku budou zákazníci moci vybírat ze 7 motorů – 4 zážehových s výkony od 74 kW (100 k) do 132 kW (180 k) a 3 vznětových s výkony od 70 kW (95 k) do 96 kW (130 k). Tři nejvýkonnější zážehové motory lze na přání kombinovat se 6-stupňovou automatickou převodovkou. Dvě mimořádně úsporné verze Astra 1.7 CDTI ecoFLEX se systémem Start/Stop a dalšími technologiemi zvyšujícími účinnost disponují výkony 81 kW (110 k) nebo 96 kW (130 k) při spotřebě jen 3,7 l nafty na 100 km jízdy, což představuje ekvivalent emisí CO2 jen 99 g/km. Tuto bohatou nabídku motorů začátkem roku 2013 rozšíří výkonné a kultivované čtyřválcové zážehové agregáty Opel SIDI ECOTEC o objemu 1,6 l přeplňovaná turbodmychadlem a s přímým vstřikováním paliva.
Nový Opel Astra sedan (délka/šířka/výška: 4658/1814/1476 mm) nabízí díky rozvoru 2685 mm velkorysý vnitřní prostor. Zavazadelník má základní objem 460 litrů, což je o 90 litrů více než v případě pětidveřového hatchbacku. Sklopením opěradla zadního sedadla, děleného v poměru 60:40, lze objem zavazadlového prostoru zvětšit až na 1010 litrů.
„Svým sportovně-elegantním designem vnáší nový sedan Opel Astra svěží impulz do segmentu kompaktních čtyřdveřových automobilů. Stejně, jako všechny ostatní verze řady Astra, také sedan byl konstruovaný v Rüsselsheimu a přináší do svého segmentu vyspělé technologie a vysokou kvalitu,“ říká Karl-Friedrich Stracke, generální ředitelů automobilky Opel. „Nový sedan řady Astra je důležitou součástí naší produktové ofenzívy a hraje velmi významnou roli v růstové strategii značky. Astra sedan představuje elegantní a dostupnou alternativu k mnoha čtyřdveřovým sedanům střední třídy, takže má velké šance oslovit nové zákazníky ze zemí západní Evropy. Současně ale bude hrát důležitou roli při zvyšování našeho tržního podílu na rostoucích trzích, jako jsou Rusko nebo Turecko, kde jsou kompaktní automobily se samostatným zavazadlovým prostorem velmi populární.“
Sportovní a elegantní design v kombinaci s vyváženými proporcemi
Designéři automobilky Opel navrhli sedanu Astra velmi elegantní a uhlazenou siluetu. Linie střechy se v mírném oblouku klene nad prostorem pro pasažéry a směrem dozadu se plynule svažuje přes výrazně skloněné zadní okno až po odtrhovou hranu, vymodelovanou na konci víka zavazadlového prostoru. Protože zadní sloupky karoserie se táhnou daleko dozadu, elegantně tak opticky zkracují víko zavazadelníku. Jemná linie, probíhající přes vnější kliky dveří, se směrem dozadu výrazněji definovaná, což vytváří „svalnatou“ siluetu pod základnou zadních sloupků karoserie a víkem zavazadlového prostoru.
Zadní část karoserie je charakterizována výrazně skloněným zadním oknem, integrovaným spojlerem na víku zavazadlového prostoru a širokým obloukem zadního nárazníku. Design zadních skupinových světel navazuje na ostatní modely řady Astra, rozměrná koncová světla opticky odlehčuje jemná spojovací hrana na zadním čele. Skupinová světla obsahují pro vozy Opel charakteristickou vnitřní strukturu v profilu křídla, viditelnou při zapnutých obrysových světlech. V zadním nárazníku je vymodelovaná prohlubeň pro poznávací značku, která svým profilem reflektuje tvar výřezu víka zavazadlového prostoru v zadním čele. Všechny tyto elementy dohromady vytvářejí zvlášť dobře vyvážený a harmonický design čtyřdveřové karoserie.
„Modelová řada Astra implementuje naše výrazové designérské prostředky, charakterizované jako sochařské umění ve spojení s německou precizností,“ říká Mark Adams, viceprezident automobilky odpovědný za design. „Všechny karosářské verze mají vlastní osobitost. Jsme přesvědčeni, že čtyřdveřový sedan Astra, který právě představujeme, je aktuálně nejelegantnějším a proporčně nejvyváženějším sedanem v segmentu kompaktních vozů.“ Pro zvýšení vizuálního efektu mají zájemci k dispozici i celou řadu atraktivních litých kol až do formátu 19“.
Špičkové technologie a typické kvality modelu Astra v segmentu sedanů
Díky sportovnímu designu a mnoha vyspělým technologickým prvkům oslovuje nový kompaktní čtyřdveřový sedan Opel i velmi náročné zákazníky. Aktivní bezpečnost zvyšují xenonové reflektory AFL+ (Advanced Forward Lighting) s mnoha sofistikovanými funkcemi, jakými jsou např. natáčení do zatáček, statické odbočovací světlo nebo asistenční systém dálkových světel. Adaptivní podvozek FlexRide samočinně přizpůsobuje charakteristiku tlumičů pérování okamžitým jízdním podmínkám a umožňuje řidiči manuální volbu jednoho ze třech různých režimů: „Standard“, „Tour“ a „Sport“. Na přání se montují i ergonomická přední sedadla s certifikátem AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V). Škálu doplňků na přání doplňují nejmodernější systémy infotainmentu, zvyšující komfort a bezpečnost. Špičkový systém Navi 900 umožňuje navigaci ve více než 30 státech Evropy a digitální databáze na SD paměťové kartě obsahuje i elektronický turistický bedekr.
Kompaktní sedan poskytuje možnosti dalšího růstu prodejů
Nový čtyřdveřový sedan představuje významné obohacení aktuální generace úspěšné modelové řady Astra. V západní Evropě (především v Německu a Španělsku) vidí marketingoví experti automobilky Opel šance nového sedanu jako elegantní a dostupné alternativy k sedanům střední třídy. Velká poptávka po kompaktních sedanech je ale i na rostoucích trzích střední a východní Evropy, především v Rusku a Turecku. Rusko je momentálně druhým nejsilnějším trhem Evropy a očekává se, že v roce 2014 bude vůbec největším evropským trhem s prodeji 3,4 milionu automobilů. Ve všech segmentech více než 60 procent všech sedanů, prodaných v Evropě, připadá právě na Rusko. V roce 2011 si 51 procent zákazníků, mířících do kompaktního segmentu, zvolilo verzi sedan. Rusko je zároveň třetím nejsilnějším trhem pro modely Astra v Evropě. Právě proto se Opel rozhodl uvést nový sedan Astra ve světové premiéře na autosalonu v Moskvě (29. srpna – 9. září 2012).
[nggallery id=929]
Tisková zpráva/-PS-