Každý rok se přibližně jeden milion lidí rozhodne pro nový Golf. V průměru každých 40 sekund sjíždí již více než čtyři desetiletí z montážní linky jeden nový Golf. Většinou v individuální konfiguraci a vyroben na objednávku. Nyní usedá do startovních bloků nový Golf. Jeho předprodej byl již v mnoha zemích světa zahájen a výroba v závodech Volkswagen roste. V těchto dnech se vydávají na cestu za svými majiteli první exempláře modelového roku 2017 – v karosářských verzích hatchback a Variant. Zákazníci obdrží model Golf s nejmodernějšími motory, designem s ostřejšími rysy, nejchytřejšími asistenčními systémy, novou generací informačních a zábavních systémů a rozšířenou výbavou. Již vstupní model – Golf Trendline – má ve své sériové výbavě nový informační a zábavní systém („Composition Colour“) a rovněž nové zadní světlomety LED.
Nový motor 1.5 TSI Evo s výkonem 150 koní
Progresivní digitalizaci doplňuje uvedení motorů s nejnižší možnou spotřebou paliva. Již nový vstupní zážehový motor – tříválec 1.0 TSI s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem o výkonu 63 kW/85 k – vyniká spotřebou paliva pouhých 4,8 l/100 km. V modelu Golf navíc slaví debut nový přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.5 TSI Evo s výkonem 110 kW/150 koní a systémem deaktivace válců ACT. Zanedlouho jej bude následovat verze BlueMotion s výkonem 96 kW/130 koní. Volkswagen také zvýšil výkon modelu Golf GTI, který ve své základní verzi poskytuje pozoruhodných 169 kW/230 koní. Nová 7stupňová dvouspojková převodovka DSG kromě toho přináší další snížení hodnot spotřeby paliva až o 0,3 l/100 km. Všechny verze modelu Golf navíc disponují souborem opatření pro hospodárnou jízdu BlueMotion Technologies, který zahrnuje systém start-stop a režim pro nabíjení akumulátoru rekuperací kinetické energie.
Nabídka dieselových agregátů se oproti minulé generaci nijak nezměnila. Dočkáme se tak lehce vylepšeného čtyřválec 1.6 TDI/85 kW a samozřejmě také dvoulitru, který je opatřen výkonem 110 kW. Oba je možné kombinovat s novou sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG, přičemž ale silnější verze lze objednat i s pohonem všech kol.
Nový Volkswagen Golf na český trh vstupuje ve třech výbavových stupních Trendline, Comfortline a Highline. Základní Trendline je ale k dispozici jen s tříválcem 1.0 TSI a v ceně 411 900 Kč jsou 15“ ocelová kola, samočinná dvouzónová klimatizace, audio s dotykovým displejem a například také kůží obšitý volant.
Když si připlatíte 46 tisíc korun, dostanete se do výbavy Comfortline. V té dostanete kola z lehké slitiny, multifunkční volant a nechybí ani tempomat. Vyšší výbava se podepsala i na lepších sedadlech a loketních opěrkách. Sáhnout už můžete také po nové motorizaci 1.5 TSI EVO, se kterou vás nový Golf vyjde na 494 900 Kč.
Pokud toužíte ještě po něčem lepším, je tu pro vás výbava Highline, která je o 25 tisíc korun dražší než Comfortline. Ale za to už můžete sáhnout třeba po dvoulitrovém TDI, tedy jedné z nejoblíbenějších motorizací v našich končinách, se kterou Golf vyjde na 668 900 Kč. Ve výbavě pak nechybí adaptivní tempomat, celá řada bezpečnostních asistentů a luxusně vybavený interiér.
Pro ty, kterým koluje v žilách sportovní krev, nabízí u výbav Highline a Comfortline automobilka také paket R-Line, který zahrnuje tmavě tónovaná skla bočních oken vzadu nebo 17palcová kola z lehké slitiny. U výbavy Comfortline se za paket připlácí 25 tisíc korun, u Highline je to „jen“ 10 tisíc korun. Ale je jasné, že sportovní choutky není možné nasytit jen nějakým paketem. Proto Volkswagen představuje také nový Golf GTI, který vyjde na 692 900 Kč a nabídne výkon 230 koní, GTI Performance, který vyjde na 745 900 Kč a nabídne 245 koní a samozřejmě také Golf R, který startuje na 989 900 Kč a který disponuje výkonem 310 koní. Automobilka nabízí i úspornou verzi sportovních Golfů a to v podobě modelu GTD. Jeho přeplňovaný čtyřválec 2.0 TDI nabídne za cenu startující na 687 900 Kč výkon 184 koní.
Jak jezdí?
Při prezentaci jsme měli možnost posadit se do nového Golfu GTI. Hned na první dobrou si zamilujete skvěle tvarované sedačky čalouněné alcantarou. Mají opravdu dobré boční vedení, které jistě v zatáčkách podrží, ale zároveň si při nastupování nenarazíte kostrč, jako tomu bylo třeba v Hondě Civic Type-R. Chválíme i přesnou kulisu řazení, která nabídne opravdu krátké dráhy. Hezkým detailem je pak kulatá hlavice řadicí páky, která má připomínat golfový míček a kterou Volkswagen u GTI představil už v první generaci.
Pozici za volantem není těžké si najit a bonusem budiž fakt, že ačkoliv jde o sportovně střižený model, na zadních sedačkách nebude trpět ani průměrně vzrostlý chlap. J Jak už to dnes bývá, i Golf GTI společně se svými ostrými sourozenci má dobrý zvuk, který je ale znát až se změnou jízdního režimu a navíc nezní z výfuků nebo motoru, ale z reproduktorů. Bonusem ale budiž fakt, že Volkswagen se spřáhl se slavným výrobcem výfuků Akrapovič a pro verzi Golf R nabídne pořádný zvuk dospělého auta. Na detailnější seznámení si musíme počkat až na klasický redakční test. Už teď se na něj ale těšíme. :)
[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“5725″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Show as slideshow]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″]