Nový SEAT Leon: Kompletní informace

Autor: Pavel Srp - 16. 7. 2012


Nový SEAT Leon má emocionální osobnost, z níž vyzařuje dynamika. A představuje nejkrásnější způsob, jak řídit praktický automobil. Leon je od základu novou konstrukcí, v níž nalézají široké uplatnění nejnovější highendová technická řešení v oblasti asistenčních systémů, informačních a zábavních systémů, podvozku a poháněcího ústrojí. Motory kombinují skvělou dynamiku s vynikající hospodárností.

SEAT nabídne pro nový Leon jako první v segmentu nižší střední třídy inovaci v podobě předních světlometů s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce. Tato technika kombinuje ohromující design s výjimečným osvětlením vozovky.

„Nový Leon koncentruje všechny silné stránky značky SEAT ještě víc než dosud. Je to vůz se sportovním charakterem a širokou škálou předností. Do segmentu kompaktních vozů přináší kvalitu a technologie z vyšších tříd. Leon je rozhodujícím krokem v realizaci růstové strategie značky SEAT. S pětidveřovou karoserií bude uveden na trh koncem letošního roku a následně bude doplněn o další varianty, které vytvoří celou rodinu,“ říká James Muir, prezident společnosti SEAT S.A..

Nový Leon je přesvědčivý také svými vynikajícími užitnými vlastnostmi. Kompaktnější exteriér kombinuje s prostornějším interiérem. Prémiové materiály a úroveň řemeslného zpracování řadí Leon přímo na vrchol svého segmentu.

Všechny poháněcí jednotky patří mezi nejlepší ve své třídě z hlediska spotřeby paliva a emisí. Skvělým příkladem je Leon 1.6 TDI se systémem start/stop. Jeho průměrná spotřeba paliva je jen 3,8 litru na 100 kilometrů a předběžná hodnota emisí
CO2 99 g/km.

„Nový Leon je zcela novým vozem, který otvírá pro SEAT novou kapitolu. Kombinuje nový dynamický designérský styl značky SEAT s nejmodernější technikou. Ušlechtilé detaily a precizní design, zejména v interiéru, odráží vysokou úroveň řemeslného zpracování nového Leonu,“ vysvětluje Dr. Matthias Rabe, viceprezident společnosti SEAT S.A. zodpovědný za výzkum a vývoj.

Dr. Rabe dodal: „Nový Leon postavený na společné platformě MQB koncernu Volkswagen, jejíž předností je systematicky lehká konstrukce, nabízí pozoruhodné provozní vlastnosti s nízkými emisemi CO2 a spotřebou paliva. Nový Leon celkově poskytuje emocionální potěšení z jízdy, vynikající hospodárnost, ohromující design a vysokou úroveň užitných vlastností.“

[nggallery id=1109]

Design

„Díky svému dynamickému a suverénnímu charakteru zaujímá nový SEAT Leon sebevědomý postoj. Jeho vzhled budí dojem odhodlanosti,“ říká Alejandro Mesonero-Romanos, šéfdesignér značky SEAT. „Vyznačuje se vysokou úrovní formální krásy a sportovnosti.“

A ještě k tomu dodává: „Má extrémně dobře vyvážené proporce s mírným posunutím vizuální hmoty kabiny nad zadní kola. Zároveň zachovává velmi plynulé přechody mezi předními blatníky a kabinou. Všechny okolní plochy jsou výrazně vymodelované, aby se zvětšila jejich trojrozměrná přitažlivost v důsledku působení světla a stínu. Charakterové linie působí dojmem ryzí rozhodnosti, což je patrné například u vnějšího tvaru předních a zadních světlometů. Celkově jsem zcela přesvědčen o tom, že nový Leon má silný charakter.“

Nový Leon je s délkou 4,26 metru přibližně o pět centimetrů kratší než jeho předchůdce, avšak rozvor se prodloužil o téměř šest centimetrů. Toto důmyslné uspořádání umožňuje krátké převisy a zesiluje vizuální působení kol. Praktickou předností je větší vnitřní prostor, a to zejména pro cestující na zadních sedadlech, a objemnější zavazadlový prostor.

Hranaté linie světlometů jsou typickým prvkem nového designérského stylu značky SEAT, přičemž dokonale zapadají do sošných tvarů Leonu. Poprvé jsou ve třídě kompaktních vozů k dispozici přední světlomety LED. Nové světlomety propůjčují přídi Leonu nezaměnitelný vzhled. Dalším charakteristickým rozpoznávacím znakem nového Leonu jsou světlomety LED pro denní svícení.

Z profilu vypadá nový SEAT Leon jako precizně provedená socha na kolech. Charakteristická, nepřerušovaná „Línea Dinámica“ sahá až dozadu nad podběhy kol. Připomíná napětí dobře trénovaného svalu. Střešní sloupky C ve tvaru lichoběžníku jsou dalším typickým rysem Leonu, což platí i pro krátká třetí boční okna směřující vzhůru.

Zadní partie nového modelu SEAT Leon byla intenzivně vymodelována. Velké logo slouží k odjišťování zadního výklopného víka. Mírně klínovité zadní svítilny zdůrazňují šířku vozu a dodávají se také s diodami LED.

Interiér

Elegantní vnější design nového Leonu pokračuje v interiéru, který má čistý, prosvětlený a nekomplikovaný vzhled. Přístrojová deska je nekonvenční a elegantní, v dvoubarevném provedení, díky němuž budí dojem, že se vznáší v prostoru. Ušlechtilé detaily podtrhují vysokou úroveň řemeslného zpracování Leonu – například velké výdechy ventilační soustavy, ovládací prvky klimatizace a trojrozměrně tvarované ozdobné obložení. Zavazadlový prostor má objem 380 litrů, tedy o 40 litrů více než u předchozí generace.

Alejandro Mesonero-Romanos, šéfdesignér značky SEAT, popsal interiér následovně: „Stanovili jsme si cíl vyvinout interiér s expresivní, elegantní a vlídnou atmosférou. Kvalita materiálů, řemeslné zpracování a pozornost věnovaná detailům se svou úrovní přinejmenším vyrovná vozům ze segmentu o stupeň vyššího.“

„Design přístrojové desky respektuje silnou orientací na řidiče naši novou filozofii vnitřního designu. To vylepšuje ergonomii a zvyšuje atraktivitu i sportovní charakter designu. Celek byl navržen tak, aby řidič mohl s novým Leonem pocitově splynout.“

Karoserie

Nový SEAT Leon je postaven na nové platformě, která umožnila vývojovým inženýrům posunout přední nápravu o 40 milimetrů více dopředu. Výsledkem je delší rozvor a vyvážené rozložení hmotnosti mezi nápravy, což jsou faktory, které výrazně prospívají komfortu a sportovní ovladatelnosti.

Díky pokrokovým konstrukčním metodám a použití lehkých materiálů při výrobě karoserie byla provozní hmotnost snížena o 90 kilogramů v porovnání s předchozí verzí.

Pohon

SEAT posílá novou generaci modelové řady Leon do boje o zákazníky s řadou výkonných a hospodárných motorů TDI a TSI se zdvihovým objemem od 1,2 do 2,0 litru. Všechny motory jsou vybaveny přímým vstřikováním paliva a přeplňováním. Jejich konstrukce se navíc vyznačuje nízkým vnitřním třením a schopností rychlého dosažení provozní teploty. V porovnání s jejich příslušnými předchůdci byla spotřeba paliva snížena až o 22 procent.

Motor 1.6 TDI dosahuje nejvyššího výkonu 77 kW (105 k) a točivého momentu 250 N.m. Ve verzi Ecomotive se systémem start/stop a rekuperací kinetické energie spotřebuje v kombinovaném režimu EU pouhých 3,8 litru nafty na 100 km, což odpovídá emisím CO2 ve výši 99 gramů na km. Rozsáhle přepracovaný motor 2.0 TDI spotřebuje ve verzi Ecomotive v průměru jen 4,0 litru nafty na 100 km, přestože s výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 320 N.m poskytuje Leonu značnou dynamiku.

SEAT bude nabídku motorů po prosincovém uvedení na český trh rychle rozšiřovat. Začátkem roku 2013 se začnou prodávat modely Leon s motory 1.2 TSI ve dvou verzích o výkonu 63 kW (86 k) a 77 kW (105 k) a 1.4 TSI s 90 kW (122 k). Řadu zážehových motorů završí jednotka 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k), která kombinuje vstřikování benzinu přímo do válců s nepřímým vstřikováním do sacího potrubí. Paleta vznětových motorů bude doplněna jednotkou 1.6 TDI o výkonu 66 kW (90 k) a novým vrcholným turbodieselem 2.0 TDI se 135 kW (184 k), který poskytuje maximální točivý moment 380 N.m.

V závislosti na motoru budou na výběr pětistupňové a šestistupňové mechanické převodovky nebo osvědčené šestistupňové a sedmistupňové dvouspojkové převodovky DSG.

Podvozek

Podvozek nového modelu SEAT Leon přesvědčí svým sportovním a agilním charakterem. Přední náprava uložená v pomocném rámu je typu McPherson, zatímco zadní kola nového modelu SEAT Leon poháněného motory o výkonu až 110 kW (150 k) jsou zavěšena na podélných ramenech spojených torzně poddajnou příčkou. Výkonnější varianty používají víceprvkovou konstrukci, která odděleně zachycuje podélné a příčné síly.

Nový systém SEAT Drive Profile pro Leon FR umožňuje řidiči měnit charakteristiku posilovače řízení, ovládání škrticí klapky a zvuk motoru (pouze verze FR) ve třech režimech eco, comfort a sport. K dispozici je také individuální nastavení, které si řidič může nakonfigurovat podle svých preferencí. Dle nastavení jízdního režimu se v novém Leonu mění také barva dekoračního LED osvětlení interiéru. To je v režimech eco a comfort bílé, v režimu sport pak červené.

Informační a zábavní systémy

SEAT nabízí pro nový Leon kompletní škálu nejmodernějších řešení z oblasti informačních a zábavních systémů. Základ je tvořen ovládacím systémem Easy Connect, který ovládá zábavní a komunikační funkce SEAT Sound Systému společně s rozmanitými funkcemi vozidla prostřednictvím dotykového displeje na přístrojové desce.

Základní úrovní ve výbavové linii Reference je Media System Touch obsahující rádio s přehrávačem CD, čtečkou paměťových karet, čtyřmi reproduktory a 5″ displejem. Výbavové linie Style a FR jsou vybaveny systémem Media System Colour s barevnější a kvalitnější grafikou. Dalším vylepšením je šest reproduktorů, resp. osm reproduktorů v modelu FR. K systému lze připojit vnější zařízení prostřednictvím Bluetooth, USB nebo vstupu AUX-In. Jeho 5″ barevný dotykový displej ovládá také funkce vozidla.

Systém Media System Plus má dotykový displej s úhlopříčkou 5,8″ a 3D grafikou ve vysokém rozlišení, konektor pro připojení iPodu a na přání se dodává tuner DAB a hlasové ovládání. Systém je vybaven osmi reproduktory. Vrcholné řešení zahrnuje navigační systém, jehož informace zobrazuje také barevný displej mezi rychloměrem a otáčkoměrem a který může být ovládán hlasem. SEAT Sound System nabízí čistou a výraznou reprodukci zvuku díky deseti reproduktorům a subwooferu.

Asistenční systémy

Nový Leon stanovuje nová měřítka také v oblasti nabízených asistenčních systémů. Sledování únavy řidiče rozpozná situace, kdy řidič ztrácí koncentraci, a navrhne mu udělat si přestávku k odpočinku. Pokrokový kamerový systém uložený v oblasti vnitřního zpětného zrcátka slouží asistentu dálkových světlometů, který automaticky přepíná mezi dálkovými a potkávacími světlomety, a také asistentu pro jízdu v jízdním pruhu, který provádí mírné zásahy do řízení s elektromechanickým posilovačem, aby vůz nepřejel podélné značení vymezující jeho jízdní pruh.

„Se zcela novým Leonem jsme navrhli a vyvinuli vůz, který dokonale vystihuje význam sloganu Enjoyneering. Tento přesvědčivý mix designu, techniky, atletického výkonu a prémiové kvality bezesporu přiláká stávající zákazníky a zároveň přivede ke značce SEAT novou generaci motoristů,“ říká James Muir, prezident společnosti SEAT S.A..

Nové logo SEAT

Dalším zcela novým prvkem na Leonu je logo na jeho masce chladiče, zádi a volantu. Leon bude prvním vozem, který ponese modernizované logo SEAT.

Nové logo značky SEAT reprezentuje svým čistějším a ryzejším designem preciznost a eleganci designérského stylu španělské automobilky a zároveň odráží také vedoucí postavení společnosti SEAT v oblasti techniky a kvality. Uvádění nového loga SEAT na všech vizuálních materiálech a zastoupeních společnosti SEAT bude zahájeno v září na Pařížském autosalonu.

[nggallery id=1106]

Tisková zpráva/-PS-


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru