Společnost Continental systematicky pracuje na expanzi své řady rozšiřitelných řešení pro head-up displeje (HUD) určené rozhraní člověk-stroj (HMI) ve vozidlech. Nyní přichází s HUD displejem Combiner, jenž úzce souvisí s HUD promítajícím na čelní okno vozu, ale jeho instalace není prostorově tolik náročná. Technologie HUD Combiner využívá jako zrcadlo pro zobrazování informací místo čelního skla vozu malý průhledný kotouč označovaný pojmem „kombinátor“ anglicky „combiner“.
„Je pro nás důležité, aby ergonomické výhody technologie HUD získaly ve vozech co nejširší možné uplatnění. Díky HUD Combiner nabízíme systém, který lze snadno integrovat nejen do celých modelových řad, ale také do supersportovních automobilů s omezeným prostorem interiéru,“ řekl Helmut Matschi, člen výkonné rady společnosti Continental a ředitel divize pro interiéry.
Ve srovnání s HUD promítajícím na čelní sklo vozu , jenž společnost Continental od roku 2003 sériově vyrábí v barevném provedení, vyžaduje HUD Combiner v závislosti na použití jen něco málo přes polovinu instalačního prostoru. Toho je dosaženo díky faktu, že čelní sklo nemusí být integrováno do optické dráhy, jež je místo toho umístěna do displeje Combiner s optimalizovanými vizuálními vlastnostmi. Za příznivých podmínek tak může být HUD Combiner jediným zrcátkem v interiéru. To zaručuje nejen kompaktnost technologie, ale také extrémní plochost zařízení, což usnadňuje integraci do menších nebo sportovních vozů.
Jako „mladší bratr“ HUD promítajícího na čelní sklo vozu poskytuje HUD Combiner téměř stejné ergonomické výhody. „Head-up displej Combiner dokonale doplňuje naše portfolio HUD řešení. Zatímco řidič čte vybrané informace, neustále může očima sledovat dopravní situaci kolem sebe. Již nemusí těkat očima tam a zpátky mezi vozovkou a přístrojovým štítem,“ popisuje Eelco Spoelder, ředitel obchodní jednotky pro přístroje a HMI pro řidiče ve společnosti Continental. „Výrobci aut mohou vybavit různé modely jediným technickým základem.“
Vyšší bezpečnost pro řidiče
Také u HUD Combiner se nad hranu kapoty vozu, těsně pod zorný úhel řidiče, promítá celobarevný přístrojový panel. Optická dráha HUD Combiner je nepatrně kratší než u aplikace s promítáním na čelní sklo, takže oči řidiče se musí přizpůsobit kratší vzdálenosti – ale to je více než vykompenzováno zvýšením bezpečnosti.
„Čím více vozů bude HUD vybaveno, tím méně řidičů bude muset spouštět zrak z vozovky. HUD Combiner je plnoprávným členem naší produktové řady,“ uvedl Spoelder. „Každý HUD dokáže omezit potenciálně nebezpečné chvíle ‚jízdy naslepo’, kdy se řidič dívá dolů na přístroje nebo ovládací prvky.“
Protože je HUD displej Combiner vhodný pro kompaktní modely aut, pomáhá přiblížit tuto novou technologii širší skupině řidičů. Zatímco HUD promítající na čelní sklo vozu je nyní prvkem příplatkové výbavy ve vozech vyšší střední třídy, HUD Combiner je nabízen také pro menší modely.
Není náhodou, že mimořádně kompaktní řešení stojí až na konci řady HUD produktů vyvinutých společnosti Continental. „Zkušenosti s navrhováním a výrobou dvou generací HUD promítajících na čelní sklo vozu byly pro HUD Combiner nedocenitelné. Nabízí vysokou úroveň funkční integrace, kompaktní design a je tvořen jen pár díly,“ řekl Pablo Richter, odborník na technologie HUD v divizi interiérů společnosti Continental. Continental plánuje vyrobit první sérii HUD Combiner v roce 2015.