Jedny z posledních evropských dálnic, které nejsou pro osobní automobily zpoplatněny, jsou ty neměcké. I to by se ale brzy mohlo změnit, protože právě o tom německé ministerstvo dopravy nyní přemýšlí. Jejich představa je taková, že by mýtné měli pocítit hlavně cizinci a řeší, jak to udělat, aby se zavedení mýtného německých majitelů vozidel dotklo co nejméně. V úvahu připadá možnost úlevy na daních. Nebude to ale až tak jednoduché. Zákony EU zakazují diskriminaci mezi státy EU. Mluvčí ministerstva k tomu také prozradila, že se v současné chvíli je zpracovávána analýza, ale že zavedení mýtného se v tuto chvíli nebo v dohledné době ještě nechystá.

Stejně, jako kdekoliv jinde, by Německo vybrané peníze chtělo použít na opravu, modernizaci i novou výstavbu dálnic. Totéž by mělo platit i u nás, ale silnice tomu příliš neodpovídají… Zastánci poplatku za využití německé dálniční sítě argumentují tím, že na ničení silnic a dálnic se podílejí také cizinci, takže musejí formou mýtného nést podíl na jejich opravě. Oponuje jim však největší německý autoklub ADAC s tvrzením, že cizinců používajících německé silnice a dálnice je pouhých 5%.

Poplatek za používání dálnic se v Německu zatím týká pouze kamionů nad 12 tun. Od 1. srpna letošního roku se poplatek rozšiřuje také na více než 1 100 kilometrů čtyřproudových silnic, jenž jsou postaveny v dálničním stylu a jsou na dálnice napojeny.

 

-PS-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.