Na autosalonu v Tokiu se 20. listopadu 2013 představí ve světové premiéře nejen koncept Lexus LF-NX Turbo, ale také zcela nový Lexus RC. Na tokijském autosalonu budou vystaveny dva modely RC, a to RC 350 s motorem 3,5 l V6 a RC 300h s plně hybridním pohonem kombinujícím zážehový motor 2,5 l a výkonný elektromotor.
Prostřednictvím dynamického a atraktivního dvoudveřového kupé řady RC se dále zvyšuje zaměření luxusní značky na emoce. Kupé bylo vyvinuto s cílem dále vylepšit profil značky u širšího spektra zákazníků, včetně těch, kteří vůz značky Lexus dosud nikdy nevlastnili. Doplňuje emotivní atraktivitu do genové výbavy značky Lexus, která je synonymem kvality dílenského zpracování, kultivovanosti a spolehlivosti.
DESIGN EXTERIÉRU
Návrháři automobilky Lexus vetkli modelu RC vysoce profilované křivky, které se v modelové řadě značky doposud nikdy neobjevily. Typická maska chladiče Lexus ve tvaru vřetene je historicky nejširší a nejnižší.
Sportovní charakter LF-LC připomínají trojúhelníkové světlomety; o inspiraci koncepčního vozu zase vypovídá jedinečné ztvárnění LED světel se třemi zdroji. V případě potkávacích světel má optická signatura tvar písmene „L“, vyjadřujícího příslušnost ke značce Lexus. Stejný symbolický motiv najdeme i u ostrých a tenkých zadních sdružených světel.
Na designovou filozofii konceptu připraveného do budoucí sériové výroby navazují i litá kola RC ve dvou možných kombinacích – nápadně tvarovaná 19″ kola s deseti paprsky, resp. atleticky pojatá varianta o rozměru 18″ s pěti paprsky, vždy vyrobená technologií přesného obrábění, s elegantními středovými krytkami v černém a platinovém tónu.
Barvou hrdinů je červená – zde v zářivějším a kontrastnějším odstínu, a to díky nové technologii lakování automobilky Lexus, která využívá vícero vrstev čirého a sytěji probarveného laku.
DESIGN INTERIÉRU
Na interiéru kupé RC s masivním využitím kontrastních barev, materiálů a osvětlení se výrazně podepsaly oceněné sportovní koncepty značky.
Speciálně vytvořený nový paket osvětlení (u značky Lexus premiéra) přináší silný emotivní zážitek díky způsobu osvícení celé kabiny ve směru zdola nahoru, namísto obvyklého shora dolů.
Eleganci celé kabiny zdůrazňují designové křivky a vysoce kontrastní obložení interiéru, včetně úžasného nového tónu, označovaného jako Clove.
Vnitřní obklady v kabině zkrášlují originální akcenty z pruhovaného dřeva Shimamoku – výsledek náročné technologie vytříbeného zpracování vrstveného dřeva.
Horní část kokpitu řidiče je rozdělena na oblast ovládání a zobrazování. V horní oblasti je přístrojový panel a obrazovka navigace o úhlopříčce 7″; součástí víceúrovňové středové konzoly je zcela nový sdružený ovladač „Remote Touch“.
Co je u sportovního kupé důležité, že při výrobě sedadel se uplatnila tzv. integrovaná pěnová konstrukce – podobně jako u tvarování sedadel závodních vozů – zaručující optimální pohodlí o oporu cestujících.
[nggallery id=2627]
Tisková zpráva/-PS-