Modernizované SUV Kia Sorento se začne prodávat v říjnu tohoto roku. Výrazné změny zahrnují zcela novou platformu, vylepšené hnací ústrojí s nižší spotřebou paliva a nižšími emisemi, vyšší úroveň jízdního komfortu, ovladatelnosti a kultivovanosti, rozšířenou praktickou a bezpečnostní výbavu, a k tomu svěží nový vzhled exteriéru.
„Od představení v roce 2009 se po celém světě prodalo více než 620 000 vozů druhé generace Kia Sorento. Tento úspěch přišel po globálním prodeji téměř 900 000 vozů první generace Sorenta z roku 2002. Ta se stala milníkem v historii naší značky a odstartovala proces změny vnímání značky Kia veřejností jako výrobce malých vozů,“ sdělil Thomas Oh, viceprezident a výkonný ředitel Kia Motors Corporation.
„Během uplynulého desetiletí si Sorento vysloužilo všeobecné uznání ze strany médií i motoristické veřejnosti a přivedlo ke značce Kia tisíce zákazníků, kteří dosud o koupi vozu Kia neuvažovali. Při vývoji modernizovaného Sorenta jsme velmi pečlivě naslouchali reakcím dosavadních majitelů a výsledkem je nový model Kia, který není pouze kosmetickým cvičením, ale posune naše oblíbené SUV opět o významný krok vpřed,“ poznamenal Oh.
„Navzdory panujícím ekonomickým nejistotám jsme přesvědčeni o tom, že modernizované Sorento zvýší díky svému svěžímu vzhledu a výrazným vylepšením podíl značky Kia na trhu SUV a dosáhne od roku 2013 ročního globálního prodeje 265 000 vozů,“ dodal Tomas Oh.
Svěží nový vzhled s puncem prémiovosti
Designéři Kia přepracovali přední a zadní část vozu. Svěží vzhled modernizovanému Sorentu propůjčuje větší lakovaná plocha v barvě karoserie. Pečlivě řešenými detaily se podařilo snížit hodnotu součinitele aerodynamického odporu vzduchu na cx = 0,34.
Tým designérů vyvinul pro modernizované Sorento nové přední světlomety s obrysovými světly LED, nové zadní výklopné dveře se zadními sdruženými svítil-nami LED, nové nárazníky s vertikálně umístěnými mlhovými světlomety a větší plochou lakovanou v barvě karoserie. Zákazníci mají také širší výběr kol včetně 19“ leštěných desetipaprskových z lehké slitiny, která jsou součástí nejvyšší výbavy.
K dispozici bude také nové dvoudílné skleněné panoramatické střešní okno s jednou elektricky ovládanou sluneční clonou.
Nová high-tech výbava a interiér v nejvyšší kvalitě
Interiér modernizovaného Sorenta doznal četná vylepšení v podobě prémiových prvků. Nastupování usnadňuje nižší světlá výška (-10 mm). Podlaha interiéru byla snížena, čímž se zvětšil prostor pro nohy o 30 mm (ve 2. řadě), resp. o 9 mm (ve 3. řadě). Interiér může být čalouněn černou nebo béžovou látkou, anebo kůží, kde lze vybírat mezi černou, hnědou a černou v kombinaci se slonovou kostí.
V až sedmimístném interiéru je použito více materiálů s měkčeným povrchem. Kvalitu samotnou podtrhují ozdobné chromované prvky na klikách dveří, rámečcích výdechů ventilace a ovládacích prvcích. U výbavy Exclusive celek korunuje nový přístrojový panel Supervision s LCD, nová středová konzola se 7“ dotykovým LCD a u modelů s automatickou převodovkou rovněž nová konzola s kůží obšitou pákou voliče a lineární kulisou řazení. Výsledkem je ještě luxusnější charakter vozu.
Mezi prémiové prvky výbavy na přání patří elektricky ovládaná, vyhřívaná a odvětrávaná sedadla vpředu, vyhřívání sedáků sedadel ve druhé řadě, Bluetooth® hands-free, determální sklo odrážející ultrafialové záření a klimatizace pro třetí řadu sedadel.
Inženýři Kia provedli také celou řadu opatření pro snížení hlučnosti a vibrací. Výsledkem je, že modernizované Sorento nabídne ještě vyšší úroveň kultivovanosti než předchozí model a má tak ambice stát se jedním z nejtišších vozů ve své třídě.
Vylepšené hnací ústrojí snižuje spotřebu paliva a emise
Modernizovaná Kia Sorento se bude v ČR nabízet s paletou zážehových a vznětových motorů (od 110 kW/150 k do 145 kW/197 k). Kia v souladu s aktuálními trendy dramaticky vylepšila zážehový motor Theta II 2.4 GDI a vznětový motor R 2.2 s cílem zvýšit jejich hospodárnost.
Upravený motor Theta II 2.4 GDI má novou hlavou válců, písty, vstřikováním paliva a sací soustavou. Výkon byl zvýšen o 9 % (141 kW/192 k) a točivý moment vzrostl o 6,6 % (242 N. m). Nová jednotka GDI spotřebuje méně paliva a má menší hodnoty emisí CO2 od 199 g/km.
Vznětové motory řady „R“ se staly oblíbenou volbou řidičů v mnoha modelech Kia po celém světě. V modernizovaném Sorentu je motor o objemu 2,2 litru a výkonu 145 kW (197 k), přeplňovaný turbodmychadlem s chladičem stlačovaného vzduchu. Je vybaven novým systémem recirkulace výfukových plynů EGR, který snižuje emise CO2 až na pouhých 153 g/km. Maximální točivý moment je 436 N. m (modely s automatickou převodovkou), resp. 421 N. m (mechanická převodovka).
V některých zemích budou zákazníkům nabízeny také zážehové motory Kia Lambda V6 MPI 3,5 litru (206 kW/280 k) a Theta II MPI 2,4 litru (129 kW/176 k), zatímco evropští zájemci o Sorento si budou moci vybrat menší motor R 2.0 s výkonem 110 kW (150 k).
Šestistupňové převodovky a výběr mezi pohonem 2WD nebo 4WD
Modernizované Sorento bude stejně jako předchozí modely vybaveno šestistupňovou převodovkou (mechanickou nebo automatickou), v závislosti na modelu umožní výběr variant 2WD (pohon předních kol) nebo 4WD (pohon všech kol). Provedení 2WD s pohonem předních kol snižuje hmotnost přibližně o 60 kg, a má tedy nižší spotřebu paliva.
Hnací ústrojí 4WD pracuje v závislosti na aktuální situaci a během běžné jízdy ve městě nebo na dálnici přenáší 100 % točivého momentu motoru na přední kola. Kdykoli jedno z předních kol ztratí přilnavost, přenese se část točivého momentu (až 50 %) automaticky na zadní kola. V extrémně kluzkých podmínkách může řidič zvolit režim „Lock“, který rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50 %.
Vylepšené jízdní vlastnosti na silnici při zachování terénních schopností
Podvozek nového Sorenta je naladěn tak, aby vozidlo ochotně reagovalo na povely řidiče a zároveň nabídlo rovnováhu mezi komfortem a ovladatelností, která se vyrovná nejlepším vozům ve své třídě.
Zatímco je základní konstrukce podvozku beze změn – vpředu jsou vzpěry McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení – mají pomocné rámy, v nichž jsou nápravy uloženy, zcela novou, tužší konstrukci. Umožňují preciznější uchycení komponentů zavěšení a jejich upravená lůžka tlumí účinněji vibrace. Větší lůžka závěsných ramen, delší vlečená ramena vzadu a vysokovýkonné tlumiče přispívají společně k vylepšení jízdního komfortu a stability.
Precizní ovladatelnost a dobrý kontakt s vozovkou zprostředkovává nyní u Sorenta nové řízení se strmějším převodem, díky němuž stačí 2,95 otáčky volantu mezi rejdy. Nový systém Kia FlexSteer™ se bude dodávat na přání. Řidič si podle vlastních preferencí může zvolit jeden ze tří režimů Normal, Sport a Comfort s odlišnými charakteristikami činnosti posilovače řízení. Režim Comfort je ideální volbou pro jízdu ve městě.
Vysoké standardy bezpečnosti s pokrokovými „aktivními“ a „pasivními“ systémy
Druhá generace modelové řady Sorento byla po svém představení v roce 2009 oceněna 5 hvězdičkami Euro NCAP za svou bezpečnost. V současnosti jsou oficiální standardy nárazových zkoušek v Evropě mnohem přísnější a inženýři Kia proto přepracovali strukturu karoserie a bezpečnostní výbavu modernizovaného Sorenta, aby byly opět zajištěny ty nejvyšší standardy bezpečnosti.
Skelet karoserie, který obsahuje vyšší podíl (25 %) ultravysokopevnostních ocelí
(více než 588 MPa) než u většiny vozů v této třídě, doznal rozsáhlých úprav s cílem ještě vylepšit ochranu cestujících při čelním, bočním a zadním nárazu. Při tváření za tepla je ocel zahřívána na 900º C a následně se lisuje, čímž vznikají mimořádně pevné komponenty z ultravysokopevnostní oceli (1471 MPa). Používají se pro přední, centrální a zadní boční podlahové nosníky, aby se zlepšila ochrana při nárazu.
Dalším opatřením je výztuha mezi horními konci úchytů vzpěr předního zavěšení. Torzní tuhost skeletu karoserie byla zvýšena o 18 %, což vytvořilo pevnější základ pro zavěšení a řízení. Z toho profituje jízdní komfort a směrová stabilita.
Modernizované Sorento může být vybaveno až deseti airbagy (čelními, bočními vpředu i vzadu a okenními airbagy pro přední a zadní sedadla). Maximální brzdnou sílu pak zajišťují ve všech modernizovaných modelech Sorento přední kotoučové brzdy s vnitřním chlazením a větším průměrem (320 mm).
Mezi standardní prvky aktivní bezpečnosti patří elektronický stabilizační systém ESC (Electronic Stability Control) s asistentem rozjezdu do kopce HAC (Hill-start Assist Control), který zabraňuje nežádoucímu pohybu vozidla při rozjezdu ve stoupání.
Od střední výbavy jsou standardem xenonové světlomety či zadní bezpečnostní kamera se 130° širokoúhlým objektivem uloženým v zadních výklopných dveřích.
Zákazníci si budou moci dále objednat radarový systém sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection), asistenta jízdy v jízdním pruhu LDWS (Lane Departure Warning System) používajícího kameru nad čelním oknem a inteligentní parkovací asistenční systém SPAS (Smart Parking Assist System) s ultrazvukovými senzory pro automatické zaparkování vozu na podélně situované parkovací místo.
[nggallery id=1256]
Tisková zpráva/-PS-