Každou chvíli nás překvapí, i když už méně než dříve, informace o tom, že v zapadlé stodole někde na venkově bylo nalezeno exkluzivní historické auto a nebo dokonce auta. Posledním kouskem, o němž se k nám dostala informace, byl pod nánesem prachu, knih a dalších předmětů, byl exkluzivní Mercedes-Benz 300 SL Gullwing, navíc ze speciální dvaceti devíti kusové edice pojmenované jako Competition Special. Ta se vyznačovala tím, že měla ručně tvarovanou a vyklepávanou hlíníkovou karoserii, okna plexiskla, látkou čalouněné sedačky, nižší podvozek, jiná lehčí kola a výkonnější brzdy.
Profesionální rastaurátor aut pro Mercedes-Benz, Rudi Koniczek, již automobilce popsal osudy 28 ze všech 29 kusů, ale jeden mu stále chyběl. Až doteď… Ten poslední s číslem podvozku 21 vypátral před dvěma lety v kalifornské Santa Monice. Trvalo mu to však celých 20 let! Jeho majitel ho v sedmdesátých letech zavřel do garáže a tam už zůstalo. Ptáte se proč? Je to jednoduché. Majiteli se rozbila převodovka a nedokázal ji opravit. Auto původně dostal jako dárek od rodičů za svoji úspěšnou promoci. Dnes již dvaaosmdesátiletý Tom Welmers tenkrát auto prodal s podmínkou, že bude zrenovováno do původního stavu z roku 1955. Inkasoval za něj od automobilky horentní sumu dvou a půl milionu amerických dolarů!
A to se také stalo. Auto je již perfetkně zrenovováno za dalších cca půl milionu dolarů! Za tuto částku však dnes vypadá a funguje snad ještě lépe než když vyjelo v roce 1955 z továrny!
Taky bychom jednou chtěli otevřít podobnou stodolu a najít tam takový skvost. A co vy?
[nggallery id=1208]
-PS-