BMW M5 je s námi už téměř 33 let, prodej první generace byl zahájen v roce 1985. Od té doby ušel automobilový průmysl opravdu dlouhou cestu, která se projevila nejen na tvarech, filozofii, ale zejména na výkonu a technice. Co ale zůstalo, to je nápadný řezavý zvuk. Ale která generace BMW M5 má ten nejlepší? Video ze slavnostního představení nové generace BMW M5 nám napoví.
Zatímco první a druhou generaci poháněl řadový šestiválec, třetí generace dostala už mnohem větší vidlicový osmiválec. Tou největší „zběsilostí“ ale byla desetiválcová čtvrtá generace. Pátá a nyní i šestá, nejnovější verze supersedanu BMW řady 5 se opět vrátila k osmiválci. Tentokrát ale s přeplňováním dvěma turbodmychadly. Kompletní přehled prvních pěti generací si můžete přečíst v našem starším článku.
V nejnovějším balení se řidiči mohou těšit na motor V8 4,4 litru s dvojitým přeplňováním. Řidič pak bude moci svou pravou nohou ovládat stádo 600 plnokrevných koní (441 kW) a 750 Nm točivého momentu. Zrychlení z 0 na 100 km/h bude otázkou pouhých 3,4 sekundy a to i díky zcela novému pohonu všech kol M xDrive, který však bude umět pohon předních kol na požádání odpojit. Samozřejmostí je podle BMW i možnost 100% deaktivace stabilizačního systému, což může způsobit řidiči neutuchající vodotrysk adrenalinu za doprovodu brutálního kouře od zadních pneumatik.
Podle prvních novinářských jízd, jejichž články se již na internetu objevily, je nové BMW M5 opravdu skvělým autem, kterého by se měl bát i supersedan ze Stuttgartu: Mercedes-AMG E 63 S 4M, který nabízí velmi podobný recept… :)
https://www.facebook.com/bmwmch/videos/1410858515703836/