Světovou ekonomikou stále zmítá krize, a tak není divu, že automobilky ruší méně výnosné projekty a soustředí se na přežití nejhoršího. Například britský Jaguar ruší projekt hybridního supersportu, vycházejícího z konceptu C-X75.
Pamatujete ještě na koncept C-X75? Jaguar ho představil v roce 2010 na autosalonu v Paříži. Veřejnost byla uchvácena designem a formou pohonu, kterou byl turbínový motor. V následujících měsících po autosalonu začal Jaguar pracovat na produkční verzi, avšak místo turbín byl použit klasičtější hybridní pohon. Ten kombinoval přeplňovanou benzínovou jednotku o objemu 1.6 litru a elektromotory na obou koncích vozu, přičemž celkový výkon soustavy je odhadován na cca 900 koní a točivý moment na 800 Nm.
Sériová verze měla na silnice vyrazit ve výrazně limitovaném počtu a plánovaná cena měla překračit 30 milionů korun. A to je právě ten problém, jak uvedl globální ředitel značky Adrian Hallmark. Konkrétně řekl: „Vím, že bychom auto dotáhli do funkční podoby. Ale při pohledu na stav světové ekonomiky, se nám současnost jeví jako špatný čas na uvedení supersportu s cenovkou kolem 30 milionů korun. Navíc musíme pracovat na jiných projektech, které zákazníci vyžadují.“
Vývoj supersportu poběží ještě do května 2013, přičemž o osudu dosud vyrobených pěti prototypů již bylo rozhodnuto. Tři z nich poputují do aukčních síní, čtvrtý bude používán pro demonstrační účely a pátý skončí v muzeu automobilky.
Hallmark ještě na závěr dodal, že přestože je projekt zrušen, zbytečný přeci jen nebyl. Až šedesát procent technologií vyvinutých pro C-X75 totiž najde uplatnění v budoucích modelech Jaguaru.
-FM-