Když pošilháváte po nějakém opravdu hodně, ale hodně rychlém sedanu, jednou z možností je jistě skvostné BMW M5. I když je zrychlení sériového auta z 0 na 100 km/h za 4.3 sekundy opravdu působivé, pro některé je i tohle málo…
Mezi ně se řadí i německý úpravce G-Power. Už od nás moc dobře víte, že jsou to opravdoví specialisté na úpravy především německých vozů. Jejich úprava BMW M6 Coupé nebo Mercedesu-Benz S63 Coupé byly exkluzivní, ale tihle maníci umí mnohem víc, a tak se pustili právě do M5.
BMW naladilo M5 na výkon 560 koní a 680 Nm točivého momentu, a i když by běžný smrtelník za tohle děkoval bohu, G-Power ne. Výkon G5M Bi-Turbo, jak tuhle úpravu pojmenovali, se po zásahu do řídící jednotky a po montáži zcela nového výfukového systému (i díky dvojici turbodmychadel již v sérii) vyšplhal až na 740 koní a točivý moment vyskočil dokonce až na 975 Nm. Zajímavé je, že se ani neobtěžují se zveřejněním finální maximální rychlosti, protože prý už samotné naladění vozu je více než působivé.
Ale můžeme ji odhadnout. G-Power před nějakou dobou představil projekt s názvem M5 Hurricane RRS a šlo o BMW M5 předchozí generace (E60) s motorem V10 vyladěným na 830 koní. Maximální rychlost je neuvěřitelných 372 km/h, takže se dá s trochou štěstí odhadnout, že tahle „Ultimate M5“, jak ji G-Power familiérně říká, se bude pohybovat ve velice podobných číslech.
Hodně by nás zajímalo i to, jak tahle M5 reálně funguje na silnici. Ač jsou 21 palcová kola obutá do skvělých pneumatik Michelin Super Sport, řidič bude potřebovat všechnu přilnavost světa, aby byl schopen točivý moment i výkon přenést na silnici. Tahle bestie rozhodně bude trhat asfalt na kousky a ještě se u toho bude skvěle bavit! Klobouk dolů!