Ferrari GTC4Lusso: FF se dočkalo rozsáhlého faceliftu

Autor: Jan Karlík - 10. 2. 2016


Podle prvních informací to vypadalo, že se Ferrari chystá na letošním ženevském autosalonu představit lehce modernizovanou podobu svého čtyřsedadlového a čtyřkolkového modelu s názvem FF. Vypadalo to, že v rámci omlazovací kůry dostane nové světlomety, lehce upravený nárazník a možná upravený výkon. Toho všeho jsme se dočkali, nicméně úprav je daleko víc.

Na FF se změnilo téměř vše a to včetně jeho názvu. Zapomeňte dvojici písmen a zapamatujte si označení GTC4Lusso. Designéři poměrně výrazně přepracovali vzhled, pozměnili aerodynamiku, vylepšen byl rovněž interiér, a ve výsledku došlo i na zvyšování výkonu. Pro jízdní výkony je důležitý fakt že GTC4Lusso dostalo také řiditelnou zadní nápravu. Díky tomu můžeme očekávat daleko hbitější a lepší výkony v zatáčkách. Ferrari chce i u takto koncipovaného modelu dbát na to, čím je Ferrari nejzajímavější.

Neměli byste mít ani větší problém od sebe tyto dva modely rozeznat. Na přední části vás zaujme upravená kapota, přepracovaný nárazník s větší mřížkou chladiče. Dále jsou nové boční panely a na zadní straně jsou největší změnou nová zdvojená světla nebo velký difuzor. A protože se tu bavíme o Ferrari, nejsou to jen pozlátka abyste mohli dělat ramena na souseda, že máte novější model. Většina provedených úprav má svou důležitou roli v aerodynamice. Hlavní změnou v interiéru je kompletně nový 10″ centrální displej infotainmentu. Interiér nabídne nové a luxusnější materiály, jejichž kvalita se měla o něco zlepšit.

Daleko zajímavější jsou ale změny na technice vozu. Dvanáctiválec o objemu 6,3 litru posílil z původních  660 koní (485 kW) na výsledných 690 koní (507 kW) a točivý moment narostl na 697 Nm. Složitý pohon všech kol, který disponuje dvojicí výstupů od klikové hřídele, zůstal zachován. Zlepšilo se také zrychlení z nuly na 100 km/h, to je nyní otázkou 3,4 s a ručička rychloměru se zastaví na 335 km/h.

A nakonce mezi zadními koly najdete nově E-Diff ovládaný systémem Side Slip Control, takže driftování bude zase o něco snažší (samožřejmě jsem chtěl napsat průjezd zatáčkou čistou stopou). Nově může GTC4Lusso mít také magnetoreologické adaptivní tlumiče. K oficiálnímu představení dojde na autosalonu v Ženevě a cena bude samozřejmě správně maranellská


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru