Závody cestovních vozů ETCC zavítaly konečně i na český závodní Masarykův okruh v Brně. Doplnily je podniky formulí BOSS GP a SUPERKART. Během závodního víkendu se hned třikrát na stadionu rozezněla česká hymna, ani jednou to však tentokrát nebylo pro Petra Fulína. Hymnu si poslechl ve dvou případech Adam Kout, který zvítězil v obou závodech SUPERKART, a Michalu Matějovskému, který suverénně ovládl svoji kategorii TC2 v sérii FIA ETCC.
Překvapením víkendu byl také nový oficiální rekord okruhu, o který se postaral rakouský jezdec Ingo Gerstl s monopostem F1 Toro Rosso STR1 z roku 2006. Rekord má nyní hodnotu 1:39,093, ačkoliv v sobotních trénincích zajel Ingo čas ještě rychlejší, neskutečných 1:37,695. Oficiální rekord však musí být zajet v závodu, proto platí vyšší čas. Předchozí rekord držel Ital Luca Filippi na monopostu AutoGP a měl hodnotu 1:43,260.
Nás zajímalo především závodění cestovních vozů, ve kterém se svým SEATem Leon Cup Racer závodí i český pilot Petr Fulín podporovaný také českým zastoupením automobilky SEAT. Jeho víkend nabral v sobotu dopoledne na obrátkách a vše vypadalo nadějně, když zajížděl nejrychlejší časy na kolo. Kvalifikace však už tak dobře nedopadla, a přestože Petr zajížděl stabilní časy, byl z toho do nedělního prvního závodu až čtvrtý čas.
Neděle byla ve znamení závodů, sobotní Warm Up, na který jsme vás upozorňovali na facebooku, nedopadl vůbec špatně. Petr Fulín sice startoval ze čtvrtého místa, před ním byli Slovák Maťo Homola, Srb Dušan Borković a Dejan Bulatov z Černé Hory. Start se Petrovi povedl a dostal se na třetí místo. Přibližně v polovině závodu však od auta před ním odlétly kameny a zničily mu nejen čelní, ale i pravé přední boční okno. S tímto hendikepem musel Fulín dojet do cíle dalších 5 kol. Kromě toho měl problémy s brzdami, takže se před něj před koncem dostal Davit Kajai s BMW 320 TC.
Po příjezdu do boxů měli mechanici jen 15 minut na to, aby auto připravili do druhého závodu. Měnit se musel unašeč pravého předního brzdiče a bylo potřeba vyřešit zničená okna. Na výměnu nebyl čas ani u jednoho ze skel, přední tak nechali mechanici bez opravy – bylo tam několik ťukanců a prasklin – a boční okno zaslepili průhlednou fólií. Opravy to byly náročné, takže zabraly celý čas určený k opravám, ale Petr Fulín nakonec do zaváděcího kola odjel 21 sekund před koncem časového limitu. Odjel si své kolo, přijel na startovní rošt, postavil se na svoje místo a soustředěně se připravoval na start.
Jenže pak přišla rána z čistého nebe. Komisaři FIA rozhodli, že Petr Fulín do závodu startovat nemůže, protože fólie místo okna je nebezpečná. Ředitel závodu Miroslav Bartoš k tomu řekl: „V prvním závodu si Petr Fulín rozbil pravé boční okno a byl upozorněn technickým komisařem, že je třeba jej na druhý závod vyměnit. Okno bylo nicméně jen provizorně zalepeno, proto technický komisař nedovolil jezdci odstartovat do druhého závodu.“ Znamenalo to tedy konec tohoto závodního víkendu a to je velká smůla. Petr Fulín útočil na celkové vítězství v poháru, ztráta bodů z druhého závodu to však zkomplikovala a soupeři nepříjemně poodskočí. Do konce sezóny zbývají už jen dva závodní víkendy.
ETCC – Aktuální pořadí jezdců:
- BORKOVIC Dusan 76 bodů
- HOMOLA Mato 54
- FULÍN Petr 51
- PFISTER Andreas 46
- JOST Ronny 34
- BULATOVIC Dejan 20
- FICZA Ferenc 18
- LALUSIC Mladen 15
- ARTEMYEV Alexandr 6
- TOTH Norbert 5