Známé přísloví nikdy neříkej nikdy se poslední dobou dá u BMW napasovat skoro na vše. Několik let zpátky by si nikdo nedokázal představit bavorský vůz s pohonem přední nápravy, stejně tak jako s tříválcem pod kapotou. V některých případech můžeme automobilku jen politovat, protože ta rozhodnutí rozhodně nevzešla z jejich rýsovacích stolů, ale díky mnohostránkovým legislativním nesmyslům, které putují z Bruselu. Některá však zřejmě ne…
O tom, že BMW má v plánu vyrobit model divize M s pohonem obou náprav se hovoří už delší dobu. Vedení BMW M GmbH dlouhodobě iritují prodeje modelů divize AMG, které nabízí pohon všech kol 4MATIC v USA a celosvětově to jsou samozřejmě modely Audi RS, které všechny bez rozdílů používají pohon quattro. Teď je otázkou, ve kterém modelu se tato (zatím) příplatková verze pohonu objeví. Nedávno se totiž podařilo spy fotografům ve Švédsku nafotit něco, co by dost možná tento příplatek potvrdilo pro stávající BMW M5 F10. Švédsko je tradičně jednou z destinací, kde mají pánové fotografové žně. Většina automobilek zde testuje vozy na sněhu. Tenhle foto-úlovek však vznikl téměř náhodou. Jeden z fotografů zaregistroval BMW M5, kterému zpočátku nevěnoval velkou pozornost. Nicméně po naprosto plynulém a razantním rozjezdu si upravená M5 získala jeho pozornost. A máme zde tyto fotografie.
Je pravděpodobné, že se jedná o testovací mulu, která bude v budoucnu sloužit pro nové BMW M5 s pohonem všech kol xDrive. Vzhledem ke zkušenostem BMW s tímto pohonem by však neměl být větší problém implementovat xDrive do současné M5ky, která na trhu bude minimálně ještě rok, spíše dva, a tím podpořit její prodeje.
Na autosalonu v Detroitu se některým novinářům podařilo promluvit s Franciscusem van Meelem – novým šéfem divize M GmbH, který příhodně nastoupil do své funkce s předchozími zkušenostmi z Quattro GmbH. Ten částečně prozradil veřejné tajemství, že jeho hlavním cílem bude právě implementace pohonu xDrive do modelové řady M. Na svou obhajobu uvádí, že následující generace BMW M5 bude mít takový výkon a kroutící moment, že by pohon pouze zadní nápravy nemusel být to pravé ořechové. Důraz by samozřejmě i s pohone xDrive měl být kladen na zadní nápravu a nedotáčivost by pro čtyřkolkové eMko měla být sprosté slovo… No, uvidíme. Jen nám prosím dejte možnost volby.