Citroën C4 byl na trh uveden v roce 2010 a doposud se ho v továrně v Mulhouse ve Francii vyrobilo více než 450 000 kusů. Jeho druhá generace, která je ve svém segmentu referencí z hlediska komfortu, se modernizuje a získává nový světelný podpis, užitečné technologie a motory poslední generace. V roce 2015 posiluje svůj statut kompaktního vozu, který se příjemně řídí a dobře se v něm žije. Nabízí elegantní design, výjimečný komfort a jízdní kvality. Přednosti, které prokazují schopnost značky Citroën využít svou kreativitu a technologie ve prospěch pohody těla a ducha.
Nová řada Citroën C4 nabízí:
- nový světelný podpis, který posiluje expresivnost přední masky díky světlometům s denními světly s LED technikou a dynamizuje zadní stranu světly s 3D efektem. Interiér získal nové čalounění, palubní deska byla zjednodušena a doprostřed byl zabudován nový 7’’ dotykový displej.
- Stále zcela výjimečný komfort díky jízdním vlastnostem, které dokážou odfiltrovat silnici a přitom zachovávají potěšení z jízdy. Pohoda na palubě je posílena příkladným akustickým zpracováním, komfortem sedadel, předním sedadlem s masážní funkcí a velkým panoramatickým střešním oknem s clonou s elektrickým ovládáním.
- Citroën C4 nabízí rovněž velkou prostornost s rozvorem 261 cm, zadní dělenou lavici a objem zavazadlového prostoru 408 litrů, což je v tomto segmentu referenční hodnota.
- Užitečné technologie usnadňující používání vozu, se systémem hands free přístupu a startování, novým 7’’ dotykovým displejem, na kterém řidič nalezne všechny funkce médií a navigace. Technologie usnadňující řízení, jako je asistent pro rozjezd ve svahu (Hill Assist), systém Intelligent Traction Control a systém sledování mrtvého úhlu. Ale rovněž funkce mobilního připojení díky Citroën Connect Box (nouzové a asistenční volání s lokalizací vozu, a virtuální servisní knížka a rady pro ekologické řízení, které jsou k dispozici na internetu).
- Motory poslední generace pro příjemné řízení a nízkou spotřebu. Benzínové tříválcové motory PureTech a dieselové motory BlueHDi, které splňují emisní normy Euro 6. Ve spojení s technologií Stop & Start a pneumatikami s velmi nízkým valivým odporem dosahují nízkou spotřebu: od 3,3 l/100 km a emise 86 g CO2 ve verzi BlueHDi 100 S&S s manuální převodovkou a 4,8 l/100 km při 110 g CO2 ve verzi PureTech 130 S&S s převodovkou EAT6. S touto novou automatickou převodovkou EAT6 dosahuje Citroën C4 vynikajících výkonů.
Z Citroënu C4 vyzařuje na první pohled robustnost a kvalita. Proporce vozu jsou vyvážené a karoserie je umístěna co nejblíže kolům. Přední maska je okamžitě rozpoznatelná díky chromovaným stylizovaným šípům propojujícím světlomety a žebrovité kapotě, která se zaobluje směrem k blatníkům.
Pohled vozů nové řady Citroën C4 dostal nové světlomety. Expresívnost světel protažených směrem k bokům je posílena LED diodami, které vytvářejí skutečný světelný podpis. Propracovaný vzhled světlometů se dvěma chromovanými moduly ve 3D, které jsou umístěny na černě lesklém podkladu, posiluje dojem kvality technologických prvků.
Nová zadní světla s 3D efektem zdůrazňují použité technologie a ozvláštňují čistě a volně působící horní část víka zavazadlového prostoru. Zvyšují rovněž elegantní charakter tohoto kompaktního vozu. Přispívá k tomu i přesnost vůle a zarovnání spojů, jednotlivé chromované prvky (přední a zadní nárazník, lišty oken,…) a nová sedmnáctipalcová litá kola Miami.
V nabídce je 9 odstínů karoserie, z toho dva nové: šedá Galet a šedá Platinium a dále velká kola až do průměru 18’’.
Interiér vozů nové řady Citroën C4 nabízí nový vzhled palubní desky, která je díky zabudování dotykového displeje 7’’ moderní a odlehčená. Interiér vozu Citroën C4 působí bohatě. Nabízí materiály na nejlepší úrovni segmentu, jako je povrch „slush“ (technologie zpracování materiálu, který je pružný na dotek), použitý na palubní desce, žerzejový materiál na stropě a chromované prvky umístěné na ovladačích na volantu, u výdechů klimatizace a na řadicí páce.
Citroën C4, to je především klidné řízení díky jízdním vlastnostem, k nimž přispívá pro značku typická jízdní stabilita a přesnost řízení. Výsledkem je bezpečnost, která je u vozů Citroën vždy na prvním místě, pohodlné řízení a vynikající úroveň komfortu.
Vůz je vybaven přední nápravou typu pseudo-McPherson, novou zadní nápravou s deformovatelnou příčkou a hydraulickým řízením s elektrickým čerpadlem, což jsou všechno odzkoušená řešení, díky nimž dokáže Citroën vyhovět očekáváním z hlediska komfortu a nabízet vynikající dynamické vlastnosti.
Bezpečné chování na silnici posilují i technologie různých podpůrných prvků řízení jako je elektronický rozdělovač brzdného účinku, systém pro nouzové brzdění a systém ITC (Intelligent Traction Control) spojený s ESP.
Zásadním kritériem v segmentu kompaktních sedanů je poměr kompaktnost / prostornost. Rozměry vozu se nezměnily: délka 433 cm, šířka 179 cm a výška 149 cm. Zavazadlový prostor o objemu 408 litrů je na trhu stále referencí. Díky svému krychlovému tvaru, nízkému a úzkému nákladovému prahu a vnitřnímu uspořádání se dá 100 % využít.
Citroën C4 nabízí řadu odkládacích přihrádek, jako je velká přihrádka před sedadlem spolujezdce, kapsy ve dveřích, do kterých se vepředu vejde láhev o objemu 1,5 litru, zásuvka pod předními sedadly, přihrádka ve středovém panelu, přihrádka pod loketní opěrkou.
Vůz si zachoval svou multifunkčnost, zadní lavice je dělená v poměru 2/3 – 1/3, vnitřní přepravní systém umožňuje převážek dlouhé a neskladné předměty.
Nová řada Citroën C4 využívá nejnovější technologie usnadňující život a zvyšující komfort, jako je nový 7’’ dotykový displej. Ten nejenže vizuálně odlehčuje palubní desku, ale spojuje několik funkcí:
- novou dotykovou navigaci umožňující pohled z ptačí perspektivy, zobrazení omezení rychlosti, zohlednění dopravních informací a možnost zvolit si nejúspornější trasu;
- funkce média (digitální rádio, „streaming“ audio, připojení přenosných přístrojů);
- telefon (hands free sada s využitím technologie Bluetooth, přístup do telefonního seznamu a vyřizování druhého hovoru čekajícího na lince);
- nastavení parametrů vozu.
Nová řada Citroën C4 také využívá inteligentní technologie pro větší pohodu a klid na palubě:
- systém hands free přístupu a startování, který umožňuje vůz otevřít a spustit motor a přitom si ponechat elektronický klíč v kapse;
- Intelligent Traction Control, systém usnadňující jízdu na povrchu se zhoršenou přilnavostí (bláto, sníh, náledí). Tato funkce dokáže zjistit, že se vůz dostal do nepříjemné situace, která by mohla zkomplikovat rozjíždění i jízdu. V této chvíli nahradí ITC protiprokluzový systém ASR, přesune sílu na kolo, které je nejstabilnější, čímž se optimalizuje pohyb vpřed po zvolené dráze;
- asistent pro rozjezd ve svahu (Hill Assist) funguje jako elektronická parkovací brzda. Tato funkce udrží automaticky vůz zabrzděný po dobu 2 vteřin a umožní tak klidné rozjíždění do svahů se sklonem větším než 3 %;
- mlhové světlomety s funkcí přisvícení do zatáček. Tyto světlomety přidávají další světelný paprsek při zatáčení a zvyšují tak viditelnost a bezpečnost v zatáčkách a na křižovatkách. Spouští se dvěma způsoby: zapnutím směrovky nebo otočením volantu o 60°. Mlhové světlo pak může osvětlit až 75° úhel napravo nebo nalevo od vozu.;
- Varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (AFIL) je jedno z řešení pro překonání snížení bdělosti, které je odpovědné za část dopravních nehod, především na dálnicích. Tento systém „čte“ pomocí infračervených čidel zabudovaných v předním nárazníku plné i přerušované čáry na vozovce a varuje řidiče, pokud se vůz vychýlí z dráhy. Systém funguje při rychlosti nad 80 km/hod a lze jej odpojit. Pokud dojde k vychýlení bez aktivace zapnutí směrového světla, je řidič na toto vychýlení upozorněn vibrací sedáku na straně odpovídající překročení dělící čáry.
- ultrazvukový systém sledování mrtvého úhlu informuje řidiče o přítomnosti vozidla v mrtvých úhlech kolem vozu pomocí oranžové diody v rohu zpětného zrcátka. Systém využívající čtyři čidla umístěná v předním a zadním nárazníku je aktivní v rychlosti od 12 do 140 km/hod. Kontroluje oblast vymezenou vepředu vnějším zpětným zrcátkem a sahající cca 5 m za zadní nárazník a 3,5 m kolem vozu.
Nová řada Citroën C4 používá nové motory splňující normu Euro 6, v nichž se snoubí úspornost a výkony : dva benzínové motory PureTech a dva dieselové motory BlueHDi. Benzínové motory PureTech 110 s manuální převodovkou a PureTech 130 S&S s automatickou převodovkou EAT6
Motory PureTech (nová řada tříválcových benzínových motorů) , které byly vyvinuty a vyrobeny ve Francii, používají inovativní, účinné a úsporné technologie (snížení spotřeby (až o 25 %).
V březnu 2014 se na trhu objevil přeplňovaný motor PureTech 130 S&S s manuální převodovkou a nyní je nová řada Citroën C4 opatřen dvěma novými motory: PureTech 110 s manuální převodovkou a PureTech 130 S&S s automatickou převodovkou EAT6. Přeplňovaný motor, vystavěný na základě tříválcové struktury atmosférických verzí řady PureTech, je opatřen turbodmychadlem nové generace s vysokým výkonem (240 000 ot/min) a centrálním vysokotlakým přímým vstřikováním (200 bar). Aby motor vydržel silné namáhání, byly některé jeho díly oproti atmosférické verzi posíleny posíleny:
- hliníková slitina hlavy válců je legována mědí, aby zvládla velké zatížení;
- hliníkový blok motoru (jako u atmosférické verze) je tepelně zpracován a vložky válců vyrobené litím (jako u atmosférické verze) jsou potaženy hliníkovou vrstvou pro zlepšení rozptylu tepla;
- kliková hřídel je z oceli (u atmosférických verzí z litiny);
- ventily jsou duté a obsahují sodík pro snadnější ochlazování hlavy ventilu;
- ojnice jsou z vysoce kvalitní oceli (vysoká mez pružnosti, vysoká mechanická odolnost, vysoká odolnost vůči namáhání);
- mazání motoru zajišťuje olejové čerpadlo s proměnlivým objemem: regulace tlaku se řídí podle motoru, aby byl průtok a tlak co nejpřesnější.