SEAT potvrzuje na legendárním setkání GTI v rakouských Korutanech své jednoznačné zaměření na motoristický sport a konkrétně na soukromé závodní týmy. Nepopiratelným hrdinou v expozici značky SEAT ve městě Reifnitz na jižním břehu jezera Wörthersee je nový Leon Cup Racer. Tento vůz, připravený pro širokou škálu závodních seriálů po celém světě, velmi jasně naznačuje, jak by mohl vypadat SEAT pro závody cestovních vozů. Leon Cup Racer o výkonu 243 kW/330 koní tvoří základ pro další vývojové práce a testovací jízdy, které budou probíhat v následujících měsících.
Cup Racer bude v expozici značky SEAT doplněn pěti verzemi modelů Ibiza a Leon v extrémně temperamentních úpravách s individuální výbavou. Španělská značka si pro své fanoušky připravila rovněž velmi nabitý program. Na letošním, již 32. ročníku Setkání GTI očekávají pořadatelé opět více než 100 000 návštěvníků během čtyř výstavních dní.
„Naše značka je v motoristickém sportu hluboce zakořeněna. SEAT se může ohlížet na více než 40 let závodní historie a s vozem Leon Cup Racer začínáme psát novou kapitolu pro velmi motivované soukromé týmy, které jsou našimi zákazníky. Cup Racer není výstavním modelem, ale prvním testovacím vozem pro další vývoj,“ říká Dr. Matthias Rabe, výkonný viceprezident společnosti SEAT zodpovědný za výzkum a vývoj. „Nová generace modelové řady SEAT Leon poskytuje přesvědčivý základ. Její sportovní kvality jsou vysoce oceňovány zákazníky i motoristickými novináři. Se závodní verzí hodláme navázat na skvělé sportovní úspěchy z uplynulých let.“
Nezaměnitelná DNA designu, vynikající aerodynamika
Leon Cup Racer, který vychází z pětidveřového Leonu a má matně šedý metalický lak s oranžovými ozdobnými prvky, ohromí již svým vzhledem. Jeho neuvěřitelně dynamický postoj na 18″ závodních kolech je výsledkem rozchodu kol, který je o ne méně než 40 centimetrů širší než u sériově vyráběného modelu.
Nová příď je tvarována s ohledem na optimální aerodynamickou účinnost a maximální přístup vzduchu k motoru a brzdové soustavě, zatímco mohutné podběhy kol s otvory na odtokové hraně vylepšují chlazení brzdové soustavy se čtyřpístkovými třmeny. Prahy jsou extrémně rozšířené do stran a společně s předním spoilerem, hladkou spodní částí vozu, zadním difuzorem a dvoupolohovým střešním spoilerem na podpěře přispívají k maximálnímu aerodynamickému přítlaku pro projíždění zatáček vysokými rychlostmi.
DNA designu Leonu zůstává dokonce i u verze Cup Racer zcela nedotčena. Osobité světlomety LED s velmi individuálně tvarovanými světly pro denní svícení byly převzaty ze sériově vyráběného modelu, stejně jako zadní světlomety LED. Se sériově vyráběným modelem se shoduje rovněž průběh linie střechy, což platí i pro charakteristické linie a precizní plochy na bocích.
Maximální ovladatelnost, dokonalá bezpečnost
Interiér vozu Leon Cup Racer je rovněž připraven pro závodní okruhy. Systematické snižování hmotnosti a rozvážně minimalistický přístup definují interiér vozu, který je chráněn velmi odolným rámem pro případ převrácení. Také skořepinové sedadlo se systémem ochrany hlavy HANS přispívá k optimální bezpečnosti. Sedadlo je čalouněno speciálně vyvinutou kůží, která má výjimečně dobré vlastnosti z hlediska regulace vlhkosti. Základní tvar sériově vyráběné přístrojové desky zůstal zachován, nicméně informační a ovládací prvky závodního vozu jsou soustředěny na multifunkčním volantu a na displeji TFT s vysokým rozlišením, který je umístěn za volantem. Tím je zaručeno, aby měl jezdec vždy maximální kontrolu nad svým závodním strojem.
[nggallery id=2155]
Maximální výkon pro nejlepší časy na kolo
Zdrojem mohutné hnací síly v modelu Leon Cup Racer je dvoulitrový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, který se může pochlubit nejvyšším výkonem 243 kW/330 koní a maximálním točivým momentem 350 Nm. Hnací síla je přenášena na přední kola prostřednictvím šestistupňové dvouspojkové převodovky DSG ovládané na volantu a elektronicky řízené uzávěrky diferenciálu. Speciální verze vozu Cup Racer pro vytrvalostní závody může být vybavena závodní sekvenční převodovkou s řadicí pákou na středové konzole a mechanickou uzávěrkou diferenciálu.
Předběžná cena závodního vozu Leon Cup Racer již byla stanovena – verze s převodovkou DSG bude stát 70 000 eur (bez DPH), zatímco vytrvalostní verze se sekvenční převodovkou a mechanickou uzávěrkou diferenciálu přijde na 95 000 eur (rovněž bez DPH).
„Očekáváme, že budeme schopni nabídnout Leon Cup Racer soukromým týmům již v sezóně 2014. Cup Racer je díky dvěma verzím pro krátké a vytrvalostní závody ideální pro extrémně širokou škálu závodních seriálů – od ETTC až po VLN Endurance Cup na Nürburgringu,“ říká Jaime Puig, vedoucí oddělení SEAT Sport, který zodpovídá za veškeré aktivity značky SEAT v motoristickém sportu. „Dokážeme si představit i další vývoj vozu Cup Racer, jehož výsledkem by byla verze pro WTCC s motorem 1,6 litru. Koneckonců v těchto závodech máme z minulosti co obhajovat.“
Není to však to jediné, co SEAT v Rakousku uáže… Více vám prozradíme později! ;)
Tisková zpráva/-PS-