V Jihočeském kraji shořel první elektromobil. Pro Peugeot e-208 jel i speciální kontejner, ale naštěstí nebyl potřeba

Autor: Anina Russová - Zdroj a foto: HZS Jihočeského kraje - 28. 6. 2022


Pokud někdy nahlédnete do diskuze na sociálních sítích, která se týká elektromobilů, většinou se od řady diskutujících dozvíte, že jsou nebezpečné, protože často hoří. A když už hoří, tak nejdou uhasit. Pravda je v tomto případě ale jen částečná, a to v tom, že uhasit elektromobil může být pro hasiče oříšek. Rozhodně není pravdou, že by elektromobily hořely na počkání a rozhodně ne víc než spalovací auta. Je to spíše naopak, ostatně, dokazuje to i zpráva od hasičů z Jihočeského kraje, kteří v pondělí informovali o vůbec prvním požáru elektromobilu.

Přečtěte si také:  Ve světě se v prvním pololetí prodalo 5,5 milionu elektrických a hybridních aut, zájem o hybridy v Evropě klesá

Zrovna byl na nabíječce

Hasiči dostali zprávu o požáru Peugeotu e-208 v pondělí 27. června před pátou hodinou ranní. K požáru došlo v rodinném domě v obci Dynín, a to ve chvíli, kdy byl vůz připojen k nabíječce uvnitř garáže. Hasiči proto po příjezdu na místo v první chvíli odpojili celý dům od elektřiny k hašení auta, ale bohužel i vedle stojící motorky a vnitřních prostor garáže nasadili vodní proudy.

Už o pár minut později bylo jasné, že je požár pod kontrolou, a tak bylo auto, respektive to, co z něj zbylo, vytaženo před dům. „Tam jej hasiči dále ochlazovali a termokamerou opakovaně měřili jeho teplotu, a to především po celé ploše podvozku, kde jsou umístěny baterie,“ vysvětlili svou práci hasiči Jihočeského kraje.

A dodali: „Část zasahujících hasičů dohašovala drobná ohniska v garáži a další hasiči se věnovali shořelému elektromobilu. Pro zvednutí auta a pro lepší přístup k bateriím bylo nutné povolat automobilový jeřáb. Tím byl elektrovůz vyzvednut a hasiči průběžně měřili teplotu.“

Přečtěte si také:  Šéf Lamborghini říká, že žádné další retro modely značka nechystá, a potvrdil jméno chystaného elektromobilu

Vzhledem k tomu, že šlo o požár elektromobilu, vyžádali si hasiči preventivně i speciální kontejner na vodu, do kterého se elektromobil ponoří a tím i uhasí. Nebyl ale potřeba, pravidelná měření ukazovala, že teplota elektromobilu a jeho částí průběžně klesala. Pro jistotu si jej ale hasiči nechají poblíž, kdyby jej náhodou bylo ještě třeba použít. V tu chvíli probíhá hašení tak, že se elektromobil do něj jeřábem přesune a následně zalije vodou. Tím se auto chladí a předejde se tak následnému dalšímu hoření. V kontejneru auto zůstává zpravidla několik dní.

V tuto chvíli je potřeba přijít na to, co se stalo. Zda za požár mohl nějaký problém v autě nebo vznikl při nabíjení.

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přejít na začátek