touring-superleggera-veloce12-barchetta-tuning-ferrari_550_maranello

Touring Superleggera oživuje Ferrari 550 Maranello: Tohle je Veloce12 Barchetta s V12 a manuální převodovkou

Autor: Petr Pilný - Zdroj: .carscoops.com, Touring Superleggera - Foto: Touring Superleggera - 26. 8. 2025


Když se řekne Ferrari 550 Maranello, většině nadšenců se vybaví ikonické linie devadesátkového GT. Před rokem si však italská karosárna Touring Superleggera řekla, že by legendě slušelo nové kabát. Výsledkem bylo tehdy auto s názvem Veloce12, moderní reinterpretace, která si okamžitě získala obdiv nejen na automobilových přehlídkách. Jenže to byl teprve začátek. Teď přichází další kapitola, představena byla otevřená verze Barchetta.

Na první pohled se od kupé (kromě absence střechy) příliš neliší, ale detaily prozradí, že tu jde rozhodně o víc než jen o „odříznutou střechu“. Nově navržené světlomety se dvěma čtvercovými lampami orámované karbonem dodávají autu úplně novou tvář. Za sedadly se zvedají ochranné oblouky chránící posádku, které jsou očalounění kůží, a zádi dominuje přepracované víko kufru a karbonový difuzor s novými koncovkami výfuku. Všechno působí čistě, promyšleně a přesto vlastně velmi dramaticky.

Srdcem Veloce12 Barchetta zůstává to, co dělalo původní Ferrari 550 Maranello výjimečným, tedy atmosférický dvanáctiválec o objemu 5,5 litru. Jeho 478 koní a 568 Nm točivého momentu putuje výhradně na zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku! Sprint z místa na stovku tenhle restomod zvládne za 4,4 sekundy a zastaví se až u 290 km/h. Touring Superleggera ovšem přidala i pár dalších technických lahůdek: sportovní výfuk Supersprint, podvozek od Tractive s nastavitelnou charakteristikou a lepší brzdy Brembo.

Změny jsou i v interiéru. Veloce12 Barchetta se poprvé ukázala během amerického svátku Pebble Beach Concours d’Elegance a vnitřek tam okamžitě přitáhl pozornost. Dostal kombinaci hnědé a krémové kůže, jíž doplňují zakázkové přepínače a ukazatele. Tady se sází na ruční práci a klade se důraz na detail.

Kolik aut nakonec vznikne a kolik každé bude stát, to zatím výrobce neprozradil. Zavřená verze vznikla jen ve 20 kusech a cena byla 758 tisíc dolarů (v přepočtu asi 21 milionů korun), ale to je cena za přestavbu, nezahrnuje samotné Ferrari 550 Maranello, které musí být použito jako základ. Otevřená verze bude ovšem nejspíš ještě vzácnější a dražší. Přesto je jisté, že každý kus si rychle najde svého sběratele, ať bude stát jakékoliv peníze…

Platíte za autopojištění zbytečně moc?

Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.

🔍 Porovnat ceny zdarma

Nezávazné srovnání • Okamžitý výsledek

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru