test-kgm-musso-grand-2-2-e-xdi-4wd-2025-3

Test KGM Musso Grand 2.2 e-XDI 4WD | 2025

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 13. 8. 2025


Když dnes chcete pick-up, musíte vybírat z mnohem menší nabídky než ještě před pár lety. Na trhu jich moc nezbylo, ale cenově nejvýhodnějším kusem je bezpochyby testované KGM Musso Grand. Za milion s daní dostanete obrovské auto s velmi bohatou výbavou. A my jsme ho otestovali.

Stará značka, nové jméno

Hned na začátek se sluší říct, že tohle není žádné nové auto, přestože se vám může zdát, že jste jeho název nikdy neslyšeli. Na trhu totiž už pár let je. Představeno bylo v roce 2018, v roce 2021 přijelo po modernizaci a letos u nás v České republice dostalo nové jméno. Je to totiž původně SsangYong Musso Grand, které však po koupi automobilky SsangYong skupinou KG Group dostalo nové jméno automobilky KGM (KG Mobility).

Mimochodem, historie samotné automobilky SsangYong (to v korejštině znamená „dva draci“, což má automobilka i v logu) sahá sedm dekád dozadu, založena totiž byla 4. března 1954. Jenže pak přišly finanční problémy. V červnu 2022 vybral soud jako konečného kupce automobilky SsangYong konsorcium vedené skupinou KG Group, které za ni mělo zaplatit 900 miliard wonů (v přepočtu přibližně 16,6 miliardy Kč). V srpnu 2022 jihokorejský antimonopolní úřad schválil převzetí 61% podílu společností KG Group a platba byla dokončena ještě v témže měsíci. Od té doby se SsangYong postupně po světě přejmenovává na KGM, u nás k tomu došlo letos.

test-kgm-musso-grand-2-2-e-xdi-4wd-2025-5

Jako pracovní stroj?

To hlavní, kromě jména, ovšem zůstalo zachováno, takže před námi stojí obrovský pick-up, který má na délku přes 5,4 metru, široký je bezmála dva metry bez zrcátek a na výšku má 1,86 metru. K tomu přidejme více než 3,2metrový rozvor náprav a musí vám být jasné, že tohle není ideální městské auto.

Naopak je to ale ideální auto na práci, protože stojí na rámu, nabízí čtyřválcový naftový motor s objemem 2,2 litru, ale hlavně má přepínatelný pohon všech čtyř kol a s automatem uveze brzděný přívěs s hmotností až 3,5 tuny. Pro verzi s manuální převodovkou je to standardně jen 2600 kg, ale dá se to také navýšit na 3,5 tuny.

Trochu škoda je, že nosnost samotného auta není úplně z nejvyšších. Přestože má opravdu velkou korbu, která měří na délku 1610 mm, široká je 1570 mm a hluboká je 570 mm, neuveze ani tunu a v testované vyšší výbavě to bude ještě méně. Nosnost se totiž liší podle výbavy, protože nižší z výbav Style má listové pružiny a celková hmotnost může být 3260 kg, zatímco vyšší (testovaná) výbava Premium má zadní pětiprvkovou nápravu a celková hmotnost je jen 2990 kg. Provozní hmotnost s listovým odpružením je přitom kolem 2,2 tuny (liší se v závislosti na dodatečné výbavě).

Test-2025-KGM-Musso-Grand-2.2-e-XDI-4WD-34

Výplň nákladového prostoru tvoří na pohled odolný plast a nechybí čtveřice kotvících ok v rozích. V našem případě byl doplněn také o uzamykatelný rolovací kryt, který sice není z originálního příslušenství automobilky, ale i tak lze korbu zakrýt před nenechavci a mít náklad v bezpečí. Pro přístup na korbu se využívají výklopné dveře, které nemají žádné plynové vzpěry, takže je ovládáte jen a pouze svou silou, ale sluší se dodat, že nejsou nijak těžké. Na jejich zavření bude ale i tak potřeba vyvinout nějakou sílu.

Problémem není ani jízda mimo silnici, protože tu je pohon všech čtyř kol, který ovládáte otočným ovladačem na středovém tunelu. Standardně je tohle auto zadokolka, ale dá se přepnout na čtyřkolku (tu byste ale při běžné jízdě používat neměli, pouze na površích se sníženou adhezí) a nabízí ještě redukční převodovku. Za příplatek může mít i uzávěrku zadního diferenciálu. Kvůli rozměrům to ale není na žádné velké off-roadové expedice, protože nájezdové úhly jsou vpředu 19,5°, vzadu 20,5° a přechodový činí 20°. Vyjet ovšem na polní cestu a podobně není problém, světlá výška je slušných 220 mm.

Pokud pak vyrazíte mimo silnici, kde bude třeba bahno, potěší, že si při nastupování neušpiníte kalhoty. Nástupní prahy totiž překrývají dveře. Díky nim se do auta nastupuje mnohem lépe, a využít můžete také masivní madla na A-sloupcích a přidržet se jich. Z kabiny je navíc díky vysokému posedu poměrně dobrý výhled, který občas kazí jen široké A-sloupky.

test-kgm-musso-grand-2-2-e-xdi-4wd-2025-23

A co při běžné jízdě?

A jak tohle auto funguje při běžném cestování ve městě, mimo něj a na dálnici? Není to špatné, přestože ostatní pick-upy jako třeba Ford Ranger a Volkswagen Amarok jezdí na silnici mnohem lépe. Jejich cena je ale i o stovky tisíc korun vyšší a jsou navíc i menší.

Jediným motorem v nabídce je přeplňovaný naftový čtyřválec s objemem 2,2 litru, výkonem 149 kW/202 koní a s točivým momentem 400 Nm. Standardně je auto v nižší výbavě Style spojeno s manuální šestistupňovou převodovkou, případně si můžete připlatit 48 400 korun za šestistupňový automat. Vyšší výbava Premium má šestistupňový automat vždy. Dynamika přitom není vůbec špatná a pokud budete mít nenaložené auto, při hulvátském přidání plynu vám zadní kola proklouznou, speciálně na mokru. Stabilizační systém je tady ale nastaven bezpečně (=přísně), takže prakticky bez zpoždění zasahuje.

Automatická šestistupňová převodovka pochází od Aisinu. Nefunguje vlastně vůbec špatně. Přestože je pomalejší a rozvážnější, k celkovému pojetí i naladění auta se hodí. Pokud byste si ale chtěli řadit sami, můžete. Stačí volič převodovky přesunout do strany a by se vám její logika přeci jen nelíbila, můžete využít manuální řazení, stačí volič přesunout do strany a pak si tlačítkem na jeho boku rychlosti měnit. Páčky na volantu tady ale nejsou.

test-kgm-musso-grand-2-2-e-xdi-4wd-2025-29

Největší slabinou je u testovaného pick-upu KGM Musso Grand ve srovnání se zmiňovanými pick-upy podvozek, respektive jeho naladění. Přestože máme verzi s pětiprvkovým zadním zavěšení, která bude rozhodně klidnější než ta s listovými pružinami, i tak je prázdné (nenaložené) auto poměrně uskákané (i když pořád míň než třeba Ford Ranger MS-RT). Pozitivní ale je, že zadek není nervózní a neodskakuje v zatáčkách na nerovnostech pryč. Tohle chování ale není nic, na co byste si po pár dnech ježdění nezvykli. Navíc pokud budete tenhle pick-up používat pro práci a budete jej mít na korbě naložený, jízda bude mnohem klidnější. Odpružení je navíc spíš komfortní, měkčí a znatelné jsou náklony auta v zatáčkách.

A co spotřeba paliva? Jezdili jsme nejčastěji kolem 10 l/100 km v kombinovaném režimu, který zahrnoval asi 20 % dálnice, 30 % okresek a zbytek města. Auto ale bylo nenaložené nákladem a byla zatažená roleta na korbě. Objem palivové nádrže je navíc na dnešní dobu velmi slušných 75 litrů, takže se dá dojet i docela daleko.

Otravní jízdní asistenti

Stejně jako u každého dnes prodávaného nového auta, i u testovaného KGM Musso Grand najdeme aktivní jízdní asistenty, mezi kterými nechybí upozorňování ne překročení rychlosti i aktivní hlídání jízdních pruhů. A obojí je tady poměrně otravné. Upozorňování na překročení rychlosti sice nereaguje úplně hned, když s autem rychlost překročíte, nechává nějaký prostor na to, abyste zase zpomalili, ale pokud to neuděláte, začne se ozývat opravdu hlučné a naléhavé pípání. A v případě aktivního vedení v jízdních pruzích auto často reaguje ještě předtím, než bílou čáru fyzicky přejedete kolama.

Obojí se naštěstí dá vypnout, ale vyžaduje to několik kroků. Na rozdíl třeba od KGM Actyon, které jsme testovali nedávno, se to tady nevypíná v infotainmentu, ale přes displej v kapličce přístrojů, kde se musíte proklikat Menu, přičemž některé překlady jsou… řekněme hodně volné (pořád je to ale lepší než v modelech MG). A dělat to musíte opět po každém novém nastartování, rozhodně by se sem hodila nějaká „zkratka“ (skvěle to řeší třeba Ford) anebo tlačítko, které rovnou nastaví předdefinované vlastní nastavení jako to mají třeba modely Renault, Dacia nebo Land Rover a další.

Závěr a cena

Pick-up KGM Musso Grand je i přes některé své nedostatky, které mohou být subjektivní, protože to, co vadí nám, nemusí vadit někomu jinému, povedeným autem. Platí to zejména v kontextu toho, co nabízí ve srovnání s tím kolik stojí. Je to obrovské auto, které odveze pohodlně i pětici lidí, přičemž každý z nich bude mít v kabině dost místa. S prázdným nákladovým prostorem bude sice od zadní nápravy poskakovat, ale přesto neodskočí. Potěší slušnou spotřebou paliva, slušnou dynamikou a vlastně i příjemně fungující převodovkou.

A kolik teda stojí? V ČR jsou k dispozici dvě výbavy. Základní Style už i tak nabízí vše potřebné, co by dnes auto mělo mít, a startuje na 785 290 Kč s DPH (649 tisíc bez daně). Ta testovaná vyšší Premium vychází na 966 790 Kč s DPH (799 000 Kč bez DPH), přičemž konkrétní testované auto vyšlo na 1,07 milionu korun s daní.

Technické údaje:

Auto:

SsangYong Musso Grand 2.2 e-XDI 4WD

Motor:řadový čtyřválec
Objem válců:2157 ccm
Plnění motoru:turbodmychadlo
Palivo:nafta
Pohon:všech čtyř kol
Výkon:148,6 kW / 202 koní při 3800 ot./min
Točivý moment:441 Nm při 1600–2600 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:neudává se
Maximální rychlost:172 km/h
Převodovka:šestistupňová automatická
Spotřeba paliva (kombinovaná):9,384 l/100 km
Emise CO2:246 g/km
Objem nádrže:75 litrů
Délka:5405 mm
Šířka:1950 mm
Výška:1855 mm
Rozvor:3210 mm
Provozní hmotnost:2120–2205 kg

Platíte za autopojištění zbytečně moc?

Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.

🔍 Porovnat ceny zdarma

Nezávazné srovnání • Okamžitý výsledek

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru