test-cupra-ateca-15-tsi-dsg-2025-4

Test CUPRA Ateca 1,5 TSI DSG | 2025

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 3. 8. 2025


CUPRA Ateca byla prvním modelem značky CUPRA, která vznikla ze SEATu. Nabízela se pouze s nejvýkonnějším benzinovým dvoulitrem, ale před rokem pod její kapotou přibyla základní patnáctistovka, která její cenu výrazně snížila. Už to bylo auto hluboko pod milionem korun, ale přesto stále stylově vypadají. A my jsme právě tuhle základní motorizaci vyzkoušeli v testu.

Nový základ nabídky

CUPRA Ateca se až do loňského roku nabízela pouze s motorem 2,0 TSI s výkonem 221 kW/300 koní, ale teď už to neplatí. Teď si ji totiž zákazníci mohou pořídit i s benzinovými čtyřválci 1.5 TSI se 110 kW/150 koňmi nebo 2.0 TSI se 140 kW/190 koňmi. V obou případech je standardem 7stupňová dvouspojková převodovka DSG. Dvoulitry navíc mají pohon všech kol 4Drive.

S příchodem slabších motorizací se decentně změnil vzhled, platí to ovšem pouze pro zadní část a prakticky to odpovídá i filozofii u Formentoru, kdy s přibývajícím výkonem přibývají výfuky. Zatímco nejvýkonnější verze má čtveřici přiznaných a funkčních koncovek výfuku, tak slabší motorizace nemají viditelnou žádnou koncovku výfuku, dostaly do nárazníku nový difuzor a výfuk ústí za ním do země.

test-cupra-ateca-15-tsi-dsg-2025-8

Zbytek se ovšem neměnil, takže i nejslabší CUPRA Ateca má ostřeji tvarovaný přední nárazník s většími nádechy vzduchu, než má běžný SEAT Ateca, ale také větší kola (vždy jen 19″) či sportovní sedadla v interiéru.

TIP: Hledáte nové auto na operativní leasing?

Podívejte se na nabídku ihned dostupných vozidel za výhodné ceny. Můžete vybírat z desítek aut, ale také z různých možností nájezdu i délky pronájmu.

Chci si vybrat auto na operativní leasing!

Navíc SEAT Ateca a následně CUPRA Ateca je s námi už dlouho a je to poznat. Ale vadí to? Záleží na úhlu pohledu. Jste ze staré školy? Budete to milovat. Jste ale naopak z doby digitální? Možná vám to přijde už mimo. My ale patříme do první skupiny, která si myslí, že auta by měla být auty a ne počítači na kolech, takže oceňujeme zejména interiér. Tady se totiž prakticky všechno ještě pořád ovládá fyzickými ovladači. Svoje vlastní ovladače tady má takřka každá funkce – od klimatizace, přes start-stop, vyhřívání sedadel, až po úplné vypnutí klimatizace/topení. Ovládat se tady funkce dají skoro i poslepu.

Ale i tak tu samozřejmě najdeme i dotekový displej infotainmentu, který je zabudovaný do palubní desky a jeho velikost (úhlopříčka je 9,2″) už dnes nikoho neohromí. Funguje ale rychle a jeho Menu je intuitivní. To se vlastně od novějších modelů CUPRA zase tolik neliší. A digitální je i kaplička přístrojů (ta má úhlopříčku 10,25″), u které se dá samozřejmě měnit zobrazení, na výběr je několik šablon. Provádí se to fyzickým ovladačem na volantu.

test-cupra-ateca-15-tsi-dsg-2025-17

Stačí 150 koní?

Pro Atecu nová patnáctistovka není žádný nový motor, ale agregát, který se používá napříč celým koncernem Volkswagen. Pod kapotou ho mají například i modely CUPRA Leon nebo Formentor. A je to úplně stejný motor se 110 kW/150 koňmi a točivým momentem 250 Nm. Ateca díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,3 sekundy a jede maximálně 199 km/h.

Za volantem tohle auto rozhodně nepůsobí jako nějaký sporťák, ba právě naopak. Z pohledu dynamiky neoslní a bude vyhovovat spíše klidnějším řidičům nebo řidičům, kteří u auta hledí na provozní náklady. Spotřeba totiž dokáže být překvapivě příznivá, na čemž se drobně podepisuje i funkce vypínání dvou válců při nízké zátěži – typicky při ustálené jízdě mimo městě po rovince nebo z kopce, ve městě apod. Spotřeba se dá totiž srazit i k 6 l/100 km, častěji se ale budete pohybovat kolem 7 l/100 km. Navíc je tu docela velká 55litrová nádrž.

Automatická převodovka si s motorem rozumí dobře, přestože jde o verzi se suchými spojkami, je řazení při jízdě hladké a při rozjezdech prakticky necuká. I u nejslabší motorizace samozřejmě jsou páčky na volantu, kterými si můžete měnit rychlostní stupně sami.

test-cupra-ateca-15-tsi-dsg-2025-22

A co podvozek? U testovaného auta jsme neměli příplatkový adaptivní podvozek DCC, měli jsme standardní podvozek. Ten byl ovšem v kombinaci s 19″ koly (menší ani větší mít nemůžete, můžete si jen vybírat z různých vzhledů) poměrně tuhý. Auto dalo nekvalitu českých silnic docela dost pocítit, ale i tak parádně drží stopu i v rychleji projížděných zatáčkách. Mimochodem, to, jak tahle základní CUPRA Ateca zatáčí, vás pravděpodobně překvapí. Díky geometrii podvozku a lehkému předku se totiž do oblouku vrhá velmi ochotně a nebáli bychom se říci, že na klikatých silničkách to je zábavné auto. Jenže pak mu na rovince trochu chybí výkon…

Závěr a cena

Základní motorizace 1.5 TSI sice z Atecy nedělá sportovní auto, ale zároveň nejde o vyloženě špatnou volbu. Na běžné ježdění výkon stačí, být se předjet pomalejší auto na okresce se také bát nemusíte a navíc je tu rozumná spotřeba paliva. Podvozek je trochu tvrdší, což v kombinaci s velkými koly není na horší silnice ideální, ale zase díky tomu dokážete rychle projíždět zatáčky. Příjemné je ovládání interiéru fyzickými ovladači a to, že jde o celkově velmi dobře fungující auto.

A kolik vás tahle základní CUPRA Ateca bude stát? Je to nejlevnější verze z ceníku, jejíž cena aktuálně startuje na 874 900 Kč v základní výbavě, respektive na 974 900 Kč ve výbavě CUPRA Ateca Tribe Edition, která do výbavy přidává tyto prvky:

  • Černě chromovaný nápis CUPRA na 5. dveřích
  • Skořepinová sedadla s čalouněním Dinamica/kůže – odstín Shark šedá, měděné prošití
  • Výplně dveří čalouněné látkou Dinamica – odstín Shark šedá, měděné prošití
  • Černé čalounění stropu
  • Adaptivní regulace podvozku DCC
  • Elektricky ovládané sedadlo řidiče s pamětí (vč. vnějších zrcátek)
  • Bezdotykové elektrické ovládání 5. dveří
  • Connectivity box
  • Metalický lak Magic černá
  • Performance brzdy Brembo – 4pístkové s pevnými třmeny, vnitřně chlazené vrtané kotouče s průměrem 370 mm vpředu, brzdové třmeny v měděném odstínu s logem Brembo (pouze pro motorizaci 221 KW)
  • 20″ kola z lehké slitiny Supreme Black Matt – černá matná, pneu 245/35 R20 (pouze pro motorizaci 221 KW)

Technické údaje:

Auto:

CUPRA Ateca 1.5 TSI DSG

Motor:

řadový čtyřválec

Objem válců:

1498 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

benzin

Pohon:

předních kol

Výkon:

110 kW/150 koní při 5000 až 6000 ot/min

Točivý moment:

250 Nm při 1500 až 3500 ot/min

Zrychlení 0-100 km/h:

9,3 s

Maximální rychlost:

199 km/h

Převodovka:

7stupňová dvouspojková automatická (DCT)

Spotřeba paliva:

6,5 – 7,0 l/100 km

Emise CO2:

150 – 158 g/km

Objem nádrže:

55 litrů

Délka:

4386 mm

Šířka:

1841 mm (bez zrcátek)
2078 mm (se zrcátky)

Výška:

1613 mm (se střešními ližinami)

Rozvor:

2630 mm

Provozní hmotnost:

1449 kg

Objem zavazadlového prostoru:

510 litrů

 


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru