rallye-dakar-2022-po_10etape-big_shock_racing

Rallye Dakar 2022: Macík si v 10. etapě opět chystal lyžařské brýle, ale tentokrát čelní sklo vydrželo

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Big Shock! Racing - Tisková zpráva - 12. 1. 2022


Závodníci dnes odstartovali do poslední čtvrtiny Rallye Dakar. Pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda z týmu Big Shock! Racing po včerejším úspěchu – 3. etapovém místě – na dnešní trať 10. rychlostní zkoušky vyjeli opět dobře připraveni. A jejich kamion pojmenovaný Karel znova jistě směřoval k cíli, kde posádka přistála na cenném 6. místě se ztrátou pouhých 3 minut a 46 sekund na nejrychlejšího z Kamazů. V celkovém pořadí si dnes závodníci polepšili – jsou 8.

Po pódiovém umístění dřina nekončí

Včerejší 3. místo v etapě, umocněné ztrátou pouhých 3 vteřin na druhého nejlepšího závodníka, všechny členy týmu Big Shock! Racing potěšilo, ale nevytrhlo z běžné dakarské rutiny. Na oslavy ani další kratochvíle rozhodně nebyl čas. V bivaku se ihned po příjezdu týmového speciálu Karla každý pustil do práce a důkladných příprav na dnešní 10. etapu.

„Dan Stiblík a Martin Bartoň kontrolují pneumatiky, připravují kabiny, aby byly vypucované. Lavor s Bobem řeší nápravy. Franta je ve střehu, kdyby bylo potřeba něco svařit. Všichni kluci dál neskutečně makají,“ řekl mechanik David Švanda.

Přečtěte si také:  Tři vozy Dacia Duster se postavily na stupně vítězů v závodě Rallye Aïcha des Gazelles

Do dnešní 10. etapy tak žlutý týmový kamion vjížděl znova v perfektní formě a bez zásadnějších problémů zvládl zdolat i náročné horské terény.

rallye-dakar-2022-po_10etape-big_shock_racing-2

Dobrá honička

První část dnešní trati byla tvrdá a rychlá. „Vypalovačka, ale zároveň hodně prašná, drsná trať. Bojovalo se. Předjížděli jsme se se soupeři. Byla to dobrá honička,“ popisuje Martin Macík. Organizátoři se v etapě rozhodli prověřit také důvtip navigátorů. František Tomášek si ale se složitou navigací dokázal poradit.

Přečtěte si také:  Kaskadér z bondovek Mark Higgins vyrazí se speciálním Land Roverem Defender do rallye

„Jen jednou jsme se otáčeli, protože jsme si nebyli jistí, jestli nám pípnul bod, ačkoliv jsme ho měli. A jeden bod jsme minuli asi o 10 metrů, takže jsme se pro něj vrátili. Jinak nám tam všechno padalo,“ dodává Tomášek.

Hrozila jízda v lyžařských brýlích

Závěr speciálky závodníky zavedl do hor, kde už byla jízda pomalejší a daleko techničtější. Takový terén sedlčanské posádce vyhovuje. „Posledních 100 km to bylo fakt drsných. Uzounké cestičky v horách, na které se kamion vejde jen tak tak. Snad 20 kilometrů jsme letěli jen nahoru a dolů mezi šutry. To mě hodně bavilo. Chvilku jsme mezi skalisky jeli vláček za jednou z buginek – snad čtyři kamiony a dvě buginy těsně za sebou v horách,“ vypráví Martin Macík.

„Navíc v jednom místě jsme dostali ránu větví do předního skla. Už jsme se chystali na opakování loňské jízdy v lyžařských brýlích. Naštěstí okno vydrželo až do cíle. Takže všechno v pořádku. Byla to zábavná etapa,“ řekl mechanik David Švanda.

Přečtěte si také:  Motocyklový jezdec Oliver König jezdí v Hyundai i30 N Drive-N

Už jen dvě poslední speciálky zbývají do konce letošního Dakaru. A posádka týmu Big Shock! Racing bude bojovat do posledního kilometru. Stále však platí, že do cíle chce dojet v pořádku a ve zdraví.

Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přejít na začátek